Gå til innhold

George Floyd


Gjest

Tenk først, post etterpå. Persondiskusjoner og trolling vil kunne lede til advarsler og evt. utestengelse.

Anbefalte innlegg

debattklovn skrev (Akkurat nå):

Fem(5) uskyldige svarte menn ble drept av politiet ifjor. For et gigantisk problem, dere. Systematisk, institusjonelt, rasistisk samfunn. 
Hittil er 17+ drept som følge av demonstrasjonene... 

?

Jeg synes det hadde vært ille hvis "bare" 1 uskyldig ble drept av politiet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
debattklovn skrev (11 minutter siden):

Det er standard prosedyre å få den arresterte til å legge seg ned på magen med hendene bak ryggen.
"Down on the ground, now" eller "Down on your stomach" er typiske kommandoer.
Videoen er kuttet slik at den starter når action'en begynner, vi vet derfor ikke om politiet allerede flere ganger hadde bedt ham om å legge seg ned. 

Helt uenig. Hva som eventuelt har skjedd eller ikke skjedd før forsvarer ikke handlingene.

Her er videoen for de som ikke har sett den:


Dette er ikke standard prosedyre. Jeg tror det er en grunn til at Sacramento-politet har åpnet etterforskning rundt hva som skjedde.

‘Stop! Stop! Stop!’: Sacramento Deputies Take Down, Arrest Black Man — Only to Realize They’ve Got the Wrong Guy
https://atlantablackstar.com/2020/03/20/stop-stop-stop-sacramento-deputies-take-down-arrest-black-man-only-to-realize-theyve-got-the-wrong-guy/
 
“The Sheriff’s Office Professional Standards Division has an open and on-going investigation into the facts and circumstances surrounding the video.”
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BjørGjer skrev (6 minutter siden):

Eg er ny brukar her, men trengte ein stad å seie i frå om det som no skjer i USA og over heile verda. Saka er:

- Ein politimann har ved eit ulukkestilfelle påført ein dopa kriminell ei skade som gjorde at han ikkje overlevde.

- Personen var tilfeldigvis svart, mens statistikken syner at dei fleste som blir drepne av politiet i USA er kvite.

- Dette er sjølvsagt trist, men det har hendt før, og i enkelte muslimske samfunn skjer det nesten kvar dag.

- Heile verda demonstrerer og nytter dette dødsfallet til å drive terror, setje fyr på bilar, drive vald og valdtekt. Mange menneske i USA har døydd som følge av demonstrasjonane.

- Smittevernsreglane grunna corona-situasjonen blir brotne, også i Noreg. Kor mange fleire vil no døy av smitte fordi ein svart, narkoman kriminell blei utsett for så røff handsaming i USA at han diverre døydde?

- Dette er ikkje ei sak folk reagerer på. Dei har trong til å demonstrere og lage hælvete fordi mange av dei er permitterte, eller er rasande på samfunnet av andre grunnar. Heile «Black lives matters»-rørsla er berre ei orsaking for vald og hærverk.

Venleg helsing frå Oslo, der dette no går føre seg - utan hemningar.

 

Gratulerer og velkommen. Her vil du ikke møte samme ekkokammer som du er vant til fra Document og Resett. At du i det hele tatt presterer å dra frem muslimske samfunn er toppen av kransekaken. 

Endret av Psykake
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Helt uenig. Hva som eventuelt har skjedd eller ikke skjedd før forsvarer ikke handlingene.

Her er videoen for de som ikke har sett den:

 

Dette er ikke standard prosedyre. Jeg tror det er en grunn til at Sacramento-politet har åpnet etterforskning rundt hva som skjedde.

‘Stop! Stop! Stop!’: Sacramento Deputies Take Down, Arrest Black Man — Only to Realize They’ve Got the Wrong Guy
https://atlantablackstar.com/2020/03/20/stop-stop-stop-sacramento-deputies-take-down-arrest-black-man-only-to-realize-theyve-got-the-wrong-guy/
 
“The Sheriff’s Office Professional Standards Division has an open and on-going investigation into the facts and circumstances surrounding the video.”

Han hadde et sterkt behov for å leke karate kid, håper de alle blir siktet for vold eller medvirking til vold og sparket fra jobben sin.

 

Endret av DaniNichi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Snikpellik said:

Dette er ikke standard prosedyre. Jeg tror det er en grunn til at Sacramento-politet har åpnet etterforskning rundt hva som skjedde.

Å legge mistenkte som skal arresteres ned på bakken for så å påføre håndjern er standard. Å sparke ham i ræven for å få ham til å lye? Ikke helt standard, men heller ikke helt urimelig maktbruk. Subjektet motsetter seg deretter arrestasjon og blir i et basketak tatt ned i bakken. Dette ser ikke ut som farlig, urimelig maktbruk for meg. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BjørGjer skrev (Akkurat nå):

Heilt samd med deg: Er ein narkoman, kriminell manns liv verd meir enn dei titals menneska som no blir drepne, og dei hundrevis som kjem til å bli smitta av corona-viruset etter demonstrasjonane? Er Floyds liv verd så mykje at ein kan brenne ned heile bydelar og drive terror og valdtekt?

Er det Floyd sin feil at dette skjer? Hvis du skal legge skyld på noen, burde du vel legge den på personen som drepte Floyd? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Psykake said:

Gratulerer og velkommen. Her vil du ikke møte samme ekkokammer som du er vant til fra Document og Resett. At du i det hele tatt presterer å dra frem muslimske samfunn er toppen av kransekaken. 

Det eg sjølv syns er hysterisk er at dei plutselig bryr seg så fælt om corona-vern. Er det berre me som hugse at dei var ute og protesterte mot det allereie?

Men no som det er svarte og politiske motstandere er det plutselig grusomt viktig å ikkje smitte dem... ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Psykake said:

Er det Floyd sin feil at dette skjer? Hvis du skal legge skyld på noen, burde du vel legge den på personen som drepte Floyd? 

Hva med at man legger skylden der den hører hjemme? Disse demonstrantene som utøver vold mot tilfeldige, brenner ned bygninger, går med motorsag rundt i gatene og nå er ansvarlige for 17 dødsfall. Dette er stort sett antifa-pakk i sammensvergelse med BLM-pøbler. Noen få er sikkert også høyreekstreme som benytter sjansen til å maskere seg og utøve vold/hærverk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BjørGjer skrev (Akkurat nå):

Eg er ikkje kjend med resett og document, men eg har blitt kjend med islamske samfunn gjennom dekninga av ISIS, Boko Haram, Al Quaida, Al Shabab og andre muslimske organisasjonar, der det er alle moglege prov for at drap er ei kvardagsleg handling. Ingen har demonstrert, voldtatt og brent bilar på grunn av dei. 

Ja, sikkert. Du som er kritisk til muslimer har ikke vært inne på de største norske alternative mediene i som tar for seg det negative med islam. 

Det tror jeg rett og slett ikke på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (Akkurat nå):

Hva med at man legger skylden der den hører hjemme? Disse demonstrantene som utøver vold mot tilfeldige, brenner ned bygninger, går med motorsag rundt i gatene og nå er ansvarlige for 17 dødsfall. Dette er stort sett antifa-pakk i sammensvergelse med BLM-pøbler. Noen få er sikkert også høyreekstreme som benytter sjansen til å maskere seg og utøve vold/hærverk. 

Hvis man skal begynne å legge skyld, noe som igrunn er håpløst, så ville ikke dette ha skjedd hvis politimannen hadde gått av Floyd før han ble kvelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (3 minutter siden):

Det eg sjølv syns er hysterisk er at dei plutselig bryr seg så fælt om corona-vern. Er det berre me som hugse at dei var ute og protesterte mot det allereie?

Men no som det er svarte og politiske motstandere er det plutselig grusomt viktig å ikkje smitte dem... ?

You cant make that shit up ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Psykake said:

Hvis man skal begynne å legge skyld, noe som igrunn er håpløst, så ville ikke dette ha skjedd hvis politimannen hadde gått av Floyd før han ble kvelt. 

Me kan også klandre dei andre politimennene, som meinte det var viktig at dei var der, men ikkje viktig at dei trådde inn. Bodycam footage har me heller ikkje høyrd noko om frå samtlige betjentene. Det er kun ein urelatert betjent som hadde (fungerende) kamera visst, og han ble bedt om å gjera noko anna mens dette foregikk...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Psykake said:

Hvis man skal begynne å legge skyld, noe som igrunn er håpløst, så ville ikke dette ha skjedd hvis politimannen hadde gått av Floyd før han ble kvelt. 

Ehm, skylden ligger hos de som nå forsøker å velte hele USA på bakgrunn av ett dødsfall, hvor de involverte mista jobben øyeblikkelig og nå er tiltalte for mord. 
Ulovlige drap og til og med terrorangrep kommer til å fortsette å skje i USA i all fremtid, mot alle etnisiteter,  men man kan ikke velte hele samfunnet og brenne ned storbyene hver gang det skjer. 

Jeg må få be om at man bruker litt fornuft i denne diskusjonen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 minutt siden):

Ehm, skylden ligger hos de som nå forsøker å velte hele USA på bakgrunn av ett dødsfall, hvor de involverte mista jobben øyeblikkelig og nå er tiltalte for mord. 
Ulovlige drap og til og med terrorangrep kommer til å fortsette å skje i USA i all fremtid, mot alle etnisiteter,  men man kan ikke velte hele samfunnet og brenne ned storbyene hver gang det skjer. 

Jeg må få be om at man bruker litt fornuft i denne diskusjonen. 

Men katalysatoren var? Cause and effect. 

Det er uansett meningsløst å bruke ordet skyld i dette. Det er for mange variabler. 

Og du tar alt bokstavelig og forstår ikke at opptøyene er en konsekvens av tiår med undertrykkelse og rasisme. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
BjørGjer skrev (3 minutter siden):

Men du meiner altså at eit ulukkestilfelle i USA er grunn god nok til å setje fyr på heile verda? 

Og når eg peikar på at det same skjer kvar einaste dag i andre land, får eg høyre at eg høyrer heime i Reset? Ja, eg skal sjekke dette Reset, men viss dei faktisk maktar å setje fokus på vald som vanlegvis ikkje blir dekt av norske medier, då er eg tilbøyelig til å vere samd med dei.

Det var et drap. De ansvarlige er siktet for drap. Dette drapet var en katalysator for det kaoset som følger etter flere tiår med rasisme og undertrykkelse. 

Rull inn a. Du vet godt hva Resett og Document er. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Drunkenvalley said:

Det hjelper ikkje di sak å sitere ein faktiskt rasist.

Der har vi det igjen."RASIST!" 

Å forholde seg til fakta og kunne backe det opp med statistikk, er ikke rasistisk!

Please. Har du ikke annet å komme med, så logg ut.

For andre som er interessert i å bli opplyst, her er linken igjen:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...