Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Leflus said:

Er sykt misunnelig på dere som har fått konsollen nå. Ekstra surt at jeg skal ha langhelg den kommende helgen, men at jeg (sannsynligvis) må vente til neste uke før jeg får min Series X. :( Håper på et mirakel... 

Det blir nok et av de første spillene jeg skal teste selv. Jeff Gerstmann skrøt mye av Series X versjonen på den nyeste Bombcasten.

Ble konsollen din forsinket, eller bor du langt ut på vidda? :p 

Lenke til kommentar

Fikk xbox series x i går og opplever at kontrollen er små-defekt.

Sliter med at A, B og Y-knappen ikke reagerer 10/10, men skjer plutselig at den ikke reagerer 1-3 trykk, før den fungerer fint igjen.
Fant denne som beskriver samme problem; https://www.theloadout.com/xbox/series-wireless-controller-face-buttons-problem

Problemet her er vel at å ta reklamasjonssak på dette så må hele boxen returneres, og det er jeg jo naturligvis lite interessert i å gjøre.
Kan jo bruke Xbox One X kontrollen i mellomtiden, men det er jo også en nedtur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Battery12 skrev (1 minutt siden):

Spill som er optimalisert for den nye xboxen. Der man får testet ut kraften til series x. 

Alle spill som kjører på den er optimalisert for de nye konsollene, det er bare snakk om i hvor stor grad. Litt derfor jeg spurte, for det finnes liksom ikke en av/på-knapp. Men man kan vel si at så og si ingen spill har blitt utviklet fra bunnen og opp til de nye konsollene enda. Og man kan hvertfall si at ingen har fullt ut utnyttet kraften.

Lenke til kommentar
Snoft skrev (16 minutter siden):

Fikk xbox series x i går og opplever at kontrollen er små-defekt.

Sliter med at A, B og Y-knappen ikke reagerer 10/10, men skjer plutselig at den ikke reagerer 1-3 trykk, før den fungerer fint igjen.
Fant denne som beskriver samme problem; https://www.theloadout.com/xbox/series-wireless-controller-face-buttons-problem

Problemet her er vel at å ta reklamasjonssak på dette så må hele boxen returneres, og det er jeg jo naturligvis lite interessert i å gjøre.
Kan jo bruke Xbox One X kontrollen i mellomtiden, men det er jo også en nedtur.

Om bare kontrollen er defekt, trenger man ikke levere hele boksen. Det holder å levere inn den defekte kontrolleren

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Nimrad said:

Alle spill som kjører på den er optimalisert for de nye konsollene, det er bare snakk om i hvor stor grad. Litt derfor jeg spurte, for det finnes liksom ikke en av/på-knapp. Men man kan vel si at så og si ingen spill har blitt utviklet fra bunnen og opp til de nye konsollene enda. Og man kan hvertfall si at ingen har fullt ut utnyttet kraften.

De som er spesielt optimalisert er merket med X|S nede i høyre hjørne på spillbildet i biblioteket ditt.

Her finner du en liste: https://www.windowscentral.com/xbox-series-x-games-list?amp

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er man virkelig så gal at man prøver å forfalske videoer der man har xboxer det kommer røyk ut av? Sett en del videoer og trodde nå på dette selv :p 

 

Sikkert en del folk på forumet her også som ble glad og tenkte endelig en ting PS5 kanskje gjør bedre enn Series X.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar
1 hour ago, samco said:

Da blir det series X testing i kveld på Lg C9n .... Tvn er full kalibrert ink hdr game mode i sommer fra kalibrering mannen.no. Som sterkt anbefales om man vil ha Max utbytte av spill og film serier osv.

Dette blir HDMi 2.1 Oled heaven.

Det burde jeg også gjort før jeg får min, vil nesten si min tv som den er nå er helt grusom. Jeg er ingen ekspert på bildet men ser selvsagt når farger og lys ser bra ut og her har jeg trykket og rotet så mye rundt om i innstillingene at alt er feil :p

Lenke til kommentar

Fikk min X i går kveld :)

Testet tetris effect mens jeg ventet på nedlasting av andre spill. Veldig fint, men merker det er lenge siden jeg har spilt tetris 🤣.

Eneste jeg kan klage på så langt er at både jeg og kona syns "klikket" på d-paden på den nye kontrolleren var overraskende høyt. Noe som ble merket ekstra godt med Tetris effect.

Det vekket ikke ungene, men allikevel...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forbanna skuffa! Series x har SAMME problem som oneX har hatt siden den kom ut. Massiv lydforsinkelse (tipper 0.5-0.8sek) når man velger bitstream lyd for å få atmos. Så må igjen kjøre stereo lyd da TV-en ikke klarer å kompensere i nærheten av nok til å fikse det. 
Kjører Xbox-en til en LG C7 som er koblet til en Sonos ARC som får lyd via arc. Har Apple tv på samme måte, å det fungerer fint. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...