Gå til innhold

Saken om Ahmaud Arbery: Selv skyld i at han døde?


Anbefalte innlegg

"loaded handguns" høres spesifikt ut, har man en pistol som ikke er ladd på seg vil jo ikke det telle med..
Det samme gjelder jo andre våpen, AR-15 er ikke en "handgun"

På bildene jeg postet litt opp var det ingen som ville telt med som "loaded handguns"..

Endret av aklla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
On 2/17/2022 at 5:10 PM, jjkoggan said:

Det endrer ikke faktumet at < 1% går rundt offentlige steder med deres våpen synlig, det er rart og skremmende for de fleste amerikanere, særlig de med barn 

Nei, men det illustrerer ganske godt hvordan amerikanernes forhold til våpen er noe helt annet.

Hvor "rart og skremmende" det er for noen, kommer selvsagt også an på hvem og hvor man er. 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (56 minutter siden):

Nei, men det illustrerer ganske godt hvordan amerikanernes forhold til våpen er noe helt annet.

Hvor "rart og skremmende" det er for noen, kommer selvsagt også an på hvem og hvor man er. 😉

Jeg tror ikke du vet hva amerikanere er,  en homogen gruppe er de ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (15 minutter siden):

Jeg har aldri påstått at amerikanerne er en homogen gruppe.

Snarere tvert om, hvis du faktisk hadde lest det jeg skrev. 👍

Du påstår noe om «amerikanernes» forhold til  våpen som om amerikanere er en homogen gruppe med et homogent syn til våpen.  Du påsto, for eksempel at det var vanlig å gå med våpen på butikker

  • Liker 4
Lenke til kommentar
On 3/4/2022 at 6:22 PM, jjkoggan said:

Du påstår noe om «amerikanernes» forhold til  våpen som om amerikanere er en homogen gruppe med et homogent syn til våpen.  Du påsto, for eksempel at det var vanlig å gå med våpen på butikker

Tror "... som om" er viktige nøkkelord her. Fordi jeg har fortsatt aldri sagt det.

Din lesning av hva jeg skriver, får du nesten ta ansvar for selv. 🙂

Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (13 timer siden):

Tror "... som om" er viktige nøkkelord her. Fordi jeg har fortsatt aldri sagt det.

Din lesning av hva jeg skriver, får du nesten ta ansvar for selv. 🙂

Når du sier «amerikanere har et forhold» uten å si hvor mange «amerikanere» du snakker om så er det en påstand at «amerikanere» er en homogen gruppe når det gjelder dette «forhold». 

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
29 minutes ago, jjkoggan said:

Når du sier «amerikanere har et forhold» uten å si hvor mange «amerikanere» du snakker om så er det en påstand at «amerikanere» er en homogen gruppe når det gjelder dette «forhold». 

Det skal du bare få lov til å mene.

Men det er ingenting i veien med å si "Xs forhold til Y er Z" selv om X skulle være en heterogen gruppe.

Det kalles å generalisere. 👍

Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (5 minutter siden):

Det skal du bare få lov til å mene.

Men det er ingenting i veien med å si "Xs forhold til Y er Z" selv om X skulle være en heterogen gruppe.

Det kalles å generalisere. 👍

Når du ikke sier «mange»,«noe», «flere», «de fleste» Xs, så hevder du at alle Xs har dette forhold.  De kan ha andre heterogene forhold til noe annet, men har homogent forhold til  Z. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
17 minutes ago, jjkoggan said:

Når du ikke sier «mange»,«noe», «flere», «de fleste» Xs, så hevder du at alle Xs har dette forhold.  De kan ha andre heterogene forhold til noe annet, men har homogent forhold til  Z. 

Som jeg sier, så er det bare noe du skal få lov til å mene.

Jeg mener at det er rimelig innforstått hva jeg mente. 🙂

Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (1 time siden):

Som jeg sier, så er det bare noe du skal få lov til å mene.

Jeg mener at det er rimelig innforstått hva jeg mente. 🙂

Amerikanere som er imot  2nd amendment er ikke amerikanere?  Det skjer at noe folk aldri tar feil, de bare er misforstått.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (1 time siden):

Du må gjerne tenke sånn om meg. Det bryr jeg meg fint lite om. 👍

Det spiller ingen rolle hva jeg tenker om deg eller omvendt . Det har lite å gjøre med faktaene og virkeligheten.  Jeg viste deg data samlet av forskere, ikke bare meninger baserte på 10 år av personlige erfaringer  i sørstatene.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...