Gå til innhold

Test: Audi E-Tron Sportback er en lekrere utgave av den populære bilen


Anbefalte innlegg

Kahuna skrev (28 minutter siden):

Heldigvis er det andre som begynner å røre på seg. På Langrønningen i nærheten av Bamble ser det ut til at det bygges en større ladestasjon nå. Kan se ut som 20 uttak skal flyttes fra superchargeren i Stathelle, mer interessant er at det ser ut som Cirkle K er i ferd med å sette opp en ladestasjon med 22 CCS-uttak. :)

Det kommer seg nok etterhvert ja, du har rett i det. Circle K dealer litt med Ionity, så er det det det (?) blir, eller er det Cicle K sin egen? Det er litt blanding rundt om. Men igjen, litt synd med den betalingsmodellen de har valgt, for man blir omtrent tvunget til et abonnement som man benytter seg av kanskje 3-4 ganger i året + 3.5 kWh. Syns det er litt dyrt. Prisen på 150kW hos Circle K er 4.99,- for kWh - som også er drøyt i min mening

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trestein skrev (1 time siden):

Poenget var at det var ulike forhold og det påvirker resultatet. På spritmonitor.de kan man lese hva bilene forbruker i tyskland. Det er liten forskjell mellom e tron model x og i jaguar. 

Tror ikke man skal kritisere design. Den selger mye mere enn tesla x 

 

Jeg kan jo kritisere det som er viktig for meg? Tesla ønsker tydeligvis ikke å selge så mye X om dagen mtp at de har droppet SR/75D fra det norske markedet. 

Det er mange som venter på oppdatert X også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Y er jo splitter ny og trenger bare finpuss og reffinering her og der

X er trenger en v2.0, men tida er ikke helt inne for det.

S trenger også en v2.0, og den mener jeg bør komme før X v2.0.

Men det tar vel tid før det skjer. Både Y, Cybertruck, Semi og Roadster står vel på programmet før relanseringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 minutter siden):

Y er jo splitter ny og trenger bare finpuss og reffinering her og der

Tror de har lært mye av Model 3. Tror også mange som ellers venter på en oppdatert X går for en ny Y i stedet, og at X derfor kanibaliseres litt, særlig i Europa. X er som sagt en diger bil, Y er mye mer praktisk bare pga det alene :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (3 timer siden):

Poenget var at det var ulike forhold og det påvirker resultatet. På spritmonitor.de kan man lese hva bilene forbruker i tyskland. Det er liten forskjell mellom e tron model x og i jaguar. 

 

Forskjellen er nok mindre i Tyskland med høy snittfart ja. Da er det i hovedsak aerodynamikken som påvirker forbruket, og den er ganske lik mellom bilene. 

På norsk landevei med mye 70- og 80-soner samt maks 110 på motorveien er forskjellen ganske mye større. Her har aerodynamikken mindre betydning, mens rullemotstand og drivverk betyr mer. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (1 time siden):

Forskjellen er nok mindre i Tyskland med høy snittfart ja. Da er det i hovedsak aerodynamikken som påvirker forbruket, og den er ganske lik mellom bilene. 

På norsk landevei med mye 70- og 80-soner samt maks 110 på motorveien er forskjellen ganske mye større. Her har aerodynamikken mindre betydning, mens rullemotstand og drivverk betyr mer. 

Tror dette var akkurat motsatt konklusjon  i testen. Ved sakte kjøring var jaguar mest sparsom mens etter motorvei på 110kmh i snitt var tesla rimligste. Audi var over begge i forbruk i både høy og lav hastighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...