Gå til innhold

– Færre PlayStation 5 i butikkene til lansering sammenlignet med PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper prisen her til lands blir 6000 til 6500,- ved lansering og at en stor andel av de som kommer hit blir kjøpt opp av andre enn privatpersoner for formål som å være premier eller lokkemiddel i ett utall forskjellige sammenhenger.

Skal man få tak i en som privatperson det første kvartalet må man nok være litt heldig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (8 minutter siden):

og at en stor andel av de som kommer hit blir kjøpt opp av andre enn privatpersoner for formål som å være premier eller lokkemiddel i ett utall forskjellige sammenhenger

Akkurat det ser jeg på som ekstremt usannsynlig. Lokkemiddel og premier må være et helt enormt antall for å utgjøre noen merkbar forskjell i tilbudet. Det var ikke vanskelig å få tak i PS4 innen jul i Norge, og mtp at prisen var et par tusen lavere så tror jeg ikke det blir noe særlig vanskelig å få tak i PS5 heller inneværende år.

Det tok sony nesten et halvt år å sende ut 5-6 mill PS3-er, så om det antallet PS5 er tilgjengelig ved launch tror jeg de klarer å mette markedet ganske ålreit.

Lenke til kommentar
Iki skrev (11 minutter siden):

Husker jeg gikk på butikken å kjøpte en PS3 dagen den kom ut

Ikke helt sammenlignbart her til lands med PS3 fordi den kom ut i Norge flere måneder etter opprinnelig release i Japan/USA. De sleit i starten med å levere nok, men de hadde kun noen få hundre tusen før nyttår kom. De gikk blant annet for over 10 000 USD på eBay i starten for de som var heldige å få tak i en.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Nimrad said:

Akkurat det ser jeg på som ekstremt usannsynlig. Lokkemiddel og premier må være et helt enormt antall for å utgjøre noen merkbar forskjell i tilbudet. Det var ikke vanskelig å få tak i PS4 innen jul i Norge, og mtp at prisen var et par tusen lavere så tror jeg ikke det blir noe særlig vanskelig å få tak i PS5 heller inneværende år.

Det tok sony nesten et halvt år å sende ut 5-6 mill PS3-er, så om det antallet PS5 er tilgjengelig ved launch tror jeg de klarer å mette markedet ganske ålreit.

Det er basert på at jeg tipper det blir dårlig tilgjengelighet på PS5 ved lansering. Vi får se men håper selvfølgelig på at alle som vil ha får :)

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 minutter siden):

Det er basert på at jeg tipper det blir dårlig tilgjengelighet på PS5 ved lansering. Vi får se men håper selvfølgelig på at alle som vil ha får :)

Vi får se :)

Men blir det 5-6 mill tilgjengelige konsoller ved launch som artikkelen sier så er det plenty.

Lenke til kommentar

 

Nimrad skrev (5 timer siden):

5-6 mill var egentlig ganske mange konsoller. PS3 hadde jo en brøkdel av det igjen. 499-549 USD er det jeg også har forventet/håpet. Jeg tipper XsX havner 50-100 USD over det igjen.

 

Hvorfor tror du xbox series x blir dyrere enn Ps5?

Endret av Skeptisk23
Lenke til kommentar
cuberen skrev (3 timer siden):

"5 og 6 millioner PlayStation 5-konsoller innen utgangen av finansåret som runder av i mars 2021." Er vel ikke helt samme som 5-6 mill ved launch?

Nei, det var noe helt annet. Det er jo faktisk mer i gaten PS3 var. Da blir det betraktelig verre å få konsoll rundt launch

Lenke til kommentar
Skeptisk23 skrev (2 timer siden):

Hvorfor tror du xbox series x blir dyrere enn Ps5?

Xboxen er kraftigere på de fleste områder, unntatt SSD, men der har den til gjengjeld større SSD. Det er nok ganske sikkert at Xboxen er dyrere å produsere og derfor tror jeg den blir 50-100 dollar dyrere for oss også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (19 minutter siden):

Produksjonen av konsollen tilsier at den skulle bli dyrere.

Kun i følge en "analytiker" på twitter som ikke oppgir pris eller komponenter han har brukt til å regne ut produksjonskostnaden. 

 

Nimrad skrev (4 minutter siden):

Xboxen er kraftigere på de fleste områder, unntatt SSD, men der har den til gjengjeld større SSD. Det er nok ganske sikkert at Xboxen er dyrere å produsere og derfor tror jeg den blir 50-100 dollar dyrere for oss også.

Men samtidig kan det jo hende Sonys vanvittige custom-made SSD er ekstremt dyr i produksjon? 

Det eneste vi faktisk vet om prisene akkurat nå er at Phil Spencer er ekstremt fornøyd med den prisen microsoft har fått til. Henviser da til intervjuet med IGN. Sony vet vi ingenting om enda. 

Så siden vi leker gjetteleker hiver jeg ut mitt forslag. Begge konsoller lanseres til 499. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...