Gå til innhold

Norges Bank setter ned renten. La oss forhandle sammen!


Anbefalte innlegg

NoTrace skrev (3 minutter siden):

Du får igjen 3850 på skatten for medlemsskap i fagorganisasjon, men LO er vel en av de dyrere organisasjonene.

Nei. Du kan trekke frå inntil 3850 på skattemeldinga som skattepliktig inntekt. Faktisk redusert skatt vil vel variere, men det er langt frå 3850.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil vel ikke kalle det egoistisk å ikke være medlem av LO eller andre forbund, når man ikke har behov for det. 

Grunnen til at jeg vil gå ut av LO er at jeg ikke lenger jobber i et internasjonalt firma. Firmaet jeg jobber i dag er en del mindre, og sånn som det er her vil jeg nok ikke ha behov for å være LO medlem. Kan hende jeg vil gå inn i noe annet på sikt. 

Som sagt, det var ikke for å henge ut et fagforbund eller lignende, men det var for å gjøre andre også oppmerksom på hva et medlemskap koster, og at man tar bank utgifter i tilegg

Endret av Jarv!s
Lenke til kommentar
Jarv!s skrev (2 timer siden):

men det var for å gjøre andre også oppmerksom på hva et medlemskap koster, og at man tar bank utgifter i tilegg

Har du sjekket andre fordeler med fagforbundet? Det skal vel noe til å spare inn hele kontingenten, men jeg har faktisk spart inn så og si hele kontingenten i akademikerne bare på forsikringsavtaler. Gjennom LO har du bl.a. helt gratis innboforsikring som fort er et par tusenlapper bare det.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (3 timer siden):

Har du sjekket andre fordeler med fagforbundet? Det skal vel noe til å spare inn hele kontingenten, men jeg har faktisk spart inn så og si hele kontingenten i akademikerne bare på forsikringsavtaler. Gjennom LO har du bl.a. helt gratis innboforsikring som fort er et par tusenlapper bare det.

Den blir vel omtalt som Norges beste. :)

Vi har også fått en ganske god reiseforsikring (prisen har gått kraftig ned) og ingen jeg var i kontakt med ville matche elbilforsikringen. 

Men på boliglån er dessverre Fagforbundet sørgelig dårlige, med mindre du er ung førstehjemslåner med høyt lån eller har mer enn to millioner i lån samtidig som du har under 50% belåning. Selv faller jeg pladask mellom de to stolene. Jeg har også ekstremt dårlig erfaring med selve lånesøknadsprosessen i et par av bankene de samarbeider med. Tungvint og vanskelig selv om jeg allerede sitter med like gode tilbud i andre banker. 

Lenke til kommentar

Noen kan sikkert det? Jeg er ikke medlem pga avtalene, men jeg har jo de det svarer seg for meg å bruke. Og som sagt har jeg ikke kommet over noen med bedre pris og betingelser enn de jeg har via LO. 

Men ja, noen er jo ikke bra. Irriterer meg hvorfor feks Sparebank1 får sette LO-merke på et kredittkort som ikke er noe særlig spesielt med overhodet. 

Endret av Sexylubb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...