Gå til innhold

Program for å sjekke tilstand på disker?


nor50

Anbefalte innlegg

Jeg har noen disker liggende. Er det et program som kan sjekke tilstanden til harddiskene? Har jo sett div produsenter har sine egne diagnoseprogram, men siden jeg har mange fabrikat hadde det vært greit å hatt et som sjekker alle fabrikat.

(Windows 10)

Endret av nor50
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nor50 skrev (17 minutter siden):

Jeg har noen disker liggende. Er det et program som kan sjekke tilstanden til harddiskene? Har jo sett div produsenter har sine egne diagnoseprogram, men siden jeg har mange fabrikat hadde det vært greit å hatt et som sjekker alle fabrikat.

Important Notice

  • CrystalDiskMark may shorten SSD/USB Memory life. Hvor mye vekt skal man legge på det...?
Endret av nor50
Lenke til kommentar
nor50 skrev (12 minutter siden):

Important Notice

  • CrystalDiskMark may shorten SSD/USB Memory life. Hvor mye vekt skal man legge på det...?

Ikke mye. Crystaldiskmark tester hastigheten på disken ved å skrive til den, og SSD/USB har ikke uendelig med overskrivninger. Men den har nok overskrivninger til at den holder ut dine fem neste PCer hvis du har hver i 4-5 år.

 

Men, som han over her sier. Det er CrystaldiskINFO du skal ha.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
11 minutes ago, nor50 said:

Important Notice

  • CrystalDiskMark may shorten SSD/USB Memory life. Hvor mye vekt skal man legge på det...?

Crystal Disk Mark måler ytselten på disken, og må derfor overføre mye filer og "sliter ut" minnet.

Men Crystal Disk Info gjør ikke det. Den viser bare status på disken.

Annbefaler Disk Mark også forsåvidt. Bra program for å sjekke ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...