Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (8 minutter siden):

Texas åpner opp fra 10. mars. Alt. Null smitteverntiltak, det skal bli spennende å følge med på.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/39Rpp0/texas-aapner-opp-dette-er-galskap

Det er en helt vanvittig avgjørelse. Som å stoppe for å spise pølse den siste kilometeren i et maraton.

Mississippi gjør omtrent det samme. Får håpe ikke flere republikanske guvernører slenger seg på. Veldig synd disse republikanerne gjør smittevern til politikk og hører på vitenskapen bare når det passer dem.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

EKSPLOSJON VED TESTSENTER I NEDERLAND - MÅLRETTET HANDLING

Sitat

Det skal ha vært en eksplosjon i nærheten av et testsenter i Nederland. Det melder nederlandsk politi på Twitter.

Nyhetskanalan NOS skal metallrøret som eksploderte ha ligget like ved veien. De går ut fra at testsenteret var målet for eksplosjonen. NOS skriver at politiet går ut fra at det var en målrettet handling. Vitner sier til NOS at de skal ha hørt et høyt smell.

Reuters melder at nederlandsk politiet at eksplosiver er blitt plassert ved testsenteret. Det som tilsvarer bombegruppen i Nederland er på plass.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/afp-eksplosjon-i-naerheten-av-et-testsenter-i-nederland.MgCE-kzjy?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (8 timer siden):

Det er en helt vanvittig avgjørelse. Som å stoppe for å spise pølse den siste kilometeren i et maraton.

Mississippi gjør omtrent det samme. Får håpe ikke flere republikanske guvernører slenger seg på. Veldig synd disse republikanerne gjør smittevern til politikk og hører på vitenskapen bare når det passer dem.

Smittevern er politikk også her i Norge. Alt som er tatt av avgjørelser er til syvende og sist et politisk ansvar. FHI og Helsedirektoratet har også vært uenige på en del punkter, så heller ikke fagfolkene er enige seg i mellom i alt. Det er feil å late som at Norge har en upolitisk smittevernhåndtering for det er langt fra sannheten. At det riktignok ikke er noen politiske skillelinjer å snakke om hva gjelder smittevern er en annen sak. 

Regjeringen har handla mot fagmyndighetenes råd feks hva gjelder karanteneunntak. 

Endret av William_S
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det politikk i alle land og langt fra apolitisk i Norge, men det er i en helt, helt annen skala i USA. Se på bildene fra CPAC i helga, hør retorikken fra de republikanske senatorene i høringene om ARP, se forskjellene i tilnærming fra delstatene eller spør en person som ikke følger enkle, grunnleggende tiltak om hvilket parti de stemte på. Det er knapt sammenlignbart.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Danskene melder om at ikke-vestlige innvandrere utgjør en uforholdsmessig stor del av nye smittetilfeller
 

Sitat

... i takt med at smittetallene siden årsskiftet generelt har været faldende for den danske befolkning som helhed, udgør indvandrere fra ikke-vestlige lande og deres efterkommere igen en voksende andel af det samlede smittetal.

Det viser tal, som TV 2 har fået fra Statens Serum Institut.

Ikke-vestlige indvandrere og deres efterkommere udgør ifølge de foreløbige tal for februar 26,3 procent af alle smittede i Danmark, til trods for at gruppen kun udgør 8,9 procent af befolkningen.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-03-04-ikke-vestlige-indvandrere-og-efterkommere-er-overrepraesenteret-i-coronatallene

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (55 minutter siden):

23.4% for 60+. Det er helt sinnsyke tall. 

5% innleggelsesrate for 30-50 er også skremmende lesning 

Ja, iallefall når en tenker på senskade forskning som viser at de som er friskmeldt ut av sykehus som oftes kommer tilbake ila kort tid med alvorlig sykdom og mange dør etterpå. Og de som er igjen har alvorlige hemmende skader.

Det er på tide å bli seriøs i denne kampen..

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Salvesen. said:

Ja, iallefall når en tenker på senskade forskning som viser at de som er friskmeldt ut av sykehus som oftes kommer tilbake ila kort tid med alvorlig sykdom og mange dør etterpå. Og de som er igjen har alvorlige hemmende skader.

Det er på tide å bli seriøs i denne kampen..

Ja, husker ikke helt tallene, men mener 10% dør ila få måneder. 30% reinnlagt og 9/10 sliter etter 6 mnd. Sånn omtrent tatt fra hukommelsen. 

Da er det bare å regne på tallene. Blir fort stygt. 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (17 minutter siden):

Ja, husker ikke helt tallene, men mener 10% dør ila få måneder. 30% reinnlagt og 9/10 sliter etter 6 mnd. Sånn omtrent tatt fra hukommelsen. 

Da er det bare å regne på tallene. Blir fort stygt. 

Ja noe slikt jeg har fra husken også! Det er helt forferdelig:( 

Lenke til kommentar

Koronaktivister forlater Sverige: – Vi kommer aldri tilbake

Sitat

Andreia Rodrigues ledet protestene mot den svenske koronastrategien. Sammen med andre aktivister rømmer hun fra Sverige etter grove trusler.

– Jeg er redd og bekymret for min egen sikkerhet. Derfor drar jeg og kommer aldri tilbake til Sverige. Jeg vet mange hater oss, men det er svært ubehagelig at de vet hvor jeg bor. De sender meg trusler, forteller Andreia Rodrigues til NRK.

Fredag reiser hun fra Sverige for godt, etter å ha bodd og jobbet der i mange år. Nå vil hun etablere et nytt liv i Portugal. Det er hennes opprinnelige hjemland.

Rodrigues har mottatt trusselbrev. Hun forteller at andre aktivister får lignende henvendelser og har forlatt Sverige.

– Noen av truslene er ikke bare rettet mot oss. Det er skremmende, rystende og sjokkerende det som står der, forteller Rodrigues.

Hun ønsker ikke at innholdet i brevene skal offentliggjøres, men forteller at det har spredt seg en sterk frykt blant aktivistene. (...)

Ifølge Andreia Rodrigues er det også andre profilerte koronaktivister som har dratt fra Sverige. Det skjer etter trusler og trakassering.

En av dem er Keith Begg. Han er svensk statsborger og har i flere år bodd i Stockholm. Opprinnelig kommer Begg fra Irland. (...)

Etter å ha mottatt flere trusler flyttet Begg til Limerick i Irland. Han frykter for sin egen sikkerhet og vet ikke når han vil dra tilbake til Sverige.

– Jeg mottok meldinger der jeg ble omtalt som en landsforræder. Det stod også at jeg var en skitten utlending, uttalte Begg til avisen The Irish Times.

https://www.nrk.no/urix/koronaktivister-forlater-sverige-pa-grunn-av-grove-trusler-1.15392285

Dette er jo en tragedie. Husker godt nyhetene om disse aktivistene som stod på torget og krevde at det ble iverksatt noen tiltak slik som i andre land for å hindre smittespredning i Sverige. Det er først de siste par månedene at Sverige har skrudd til litt.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 21.2.2021 den 22.55):

Mener du Document.no hadde rett i at somaliere i Norge er foran i vaksinekøen og at Faktisk.no er mindre troverdig?

Jaja, dere får kose dere med koronapandemi-stoff fra Document.no og Hans Rustad. Kari Jaquesson neste?

Karen Jaquesson er nå i Rødt da. Og hun er nok ikke opptatt av vaksinekø siden hun åpenbart mener at både corona og vaksiner er tull og tøys og svindel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...