Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (26 minutter siden):

Her har det virkelig skjedd ting mens jeg har vært "offline". Makan til idioti hos hurtigruta, men det er bare å være obs på andre bransjer som også stapper folk tett og forsøker å rettferdiggjøre det på ulike vis, samt idiotiske politikere som lager særregler i hytt og gevær (karantenefriheter som kastes ut, åpning for større arrangementer med alkohol involvert = umulig å holde avstander skikkelig osv).

He he. Savnet deg Simen baby. Neida. Monica Mæland har styrt skuta inn på grunnt vann, men Erna har tatt roret igjen. Nakesad har klippet håret og har nå crew cut. Vi håper at han får mer gjennomslag nå.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Sitat

DN: FLERE SMITTET ETTER FEST HJEMME HOS SMITTEVERNOVERLEGE

40 personer var til stede på en fest arrangert hjemme hos den kommunale smittevernoverlegen i en av landets største kommuner forrige helg. Det skriver Dagens Næringsliv.

Ifølge avisens opplysninger ble festen arrangert hjemme hos en smittevernoverlege som har det øverste ansvaret for håndteringen av coronaviruset i en kommune. Hun bor ikke selv i kommunen hun har ansvaret for.

– Jeg kan ikke uttale meg om konkrete enkeltsaker av personvernhensyn, men understreker at det er viktig at ungdom som har vært på fest siste uke lar seg teste for corona, skriver smittevernoverlegen i en tekstmelding.

Smittevernoverlegen var ikke selv til stede på festen, men er forelder til festarrangøren, skriver DN. Deltagerne på festen var i 20-årene.

– Jeg kan bare konstatere at det er brudd på smittevernsreglene. Det er ikke greit. Det er kort vei fra en ung frisk person med milde symptomer til en person i risikogruppen, sier en kommunale leder i den aktuelle kommunen, som jobber med smittesporing etter festen.

Han sier det blir opp til smittevernoverlegen i kommunen der festen ble holdt å vurdere om dette vil få konsekvenser for arrangøren.

Jeg dør. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (32 minutter siden):

Nå står 'BIG Erna' frem og sier at vi skal stramme inn. Bra er det.

Det er trist for oss som har tatt alt dette alvorlig fra starten. Men for de shundretusener som bare goir totalt blanke faen er det vel fortjent om de nå får strammet inn friheten sin for dette har de så til de grader bedt om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (1 minutt siden):

Men for de shundretusener som bare goir totalt blanke faen er det vel fortjent om de nå får strammet inn friheten sin for dette har de så til de grader bedt om.

kan vel ikke stemple det som "gitt blanke f*** når folk flest bare har benyttet det som har vært åpnet for?

tror ingen av "de" du sikter til vil føle seg truffet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (Akkurat nå):

kan vel ikke stemple det som "gitt blanke f*** når folk flest bare har benyttet det som har vært åpnet for?

tror ingen av "de" du sikter til vil føle seg truffet.

Å konsekvent ignorere smittevernsregler om å holde avstand og å holde samlinger som er langt større enn det myndighetene har gitt retningslinjer om er ikke å "benytte seg av det som det har vært åpnet for"! Dessuten så er ikke det at noe ikke er forbudt ensbbetydende med at det er greit å gi faen i råd som gis. Det er noe som heter ansvar og det er en rekke ting myndighetene har gittt råd om som egotiske drittsekker som ikke bryr seg om konsekvensene for samfunnet har brutt gang på gang og bryter hver eneste dag. Vel, nå får de høste som de har sådd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Morromann skrev (1 minutt siden):

Å konsekvent ignorere smittevernsregler om å holde avstand og å holde samlinger som er langt større enn det myndighetene har gitt retningslinjer om er ikke å "benytte seg av det som det har vært åpnet for"! Dessuten så er ikke det at noe ikke er forbudt ensbbetydende med at det er greit å gi faen i råd som gis. Det er noe som heter ansvar og det er en rekke ting myndighetene har gittt råd om som egotiske drittsekker som ikke bryr seg om konsekvensene for samfunnet har brutt gang på gang og bryter hver eneste dag. Vel, nå får de høste som de har sådd.

hvis du sikter til personer som rent faktisk bryter smittereglene så er det jo noe annet.

men du skrev "de hundretusener som bare gir totalt faen" - det tolket jeg som generell kritikk av den jevne borger som drar på Tusenfryd med familien, til Danmark, osv.

i så fall synes jeg du bare er litt for streng i fordømmelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 minutt siden):

jøss dette er vel noe av det sjukeste hittil

Kvinne spyttet baby i munnen og hevdet hun hadde corona

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5f2c3714c086820011339230?utm_source=vgfront&utm_content=direktewidget&utm_medium=direktewidget_nyhetsdognet

Er ikke eden advokater tar;"Ingen menneskeskjebne er meg fremmed". Eller noe sånn. Tror at det er en del forsvars advokater som smiler i skjegget nå og tenker "dere skulle bare visst".

Lenke til kommentar

Jeg ser ut til å være "han ringer vi" sentralen for bekjente rundt Covid selv om jeg ikke alltid kan gi et godt svar. Men i går kveld ringte en bekjent meg og var litt rådvill, situasjonen hans er følgende.

- Vært slapp og uvel siste 3-4 dager, ikke noe merkbar feber men ikke målt.
- Sovet dårlig i samme perioden. trodde det var derfor han var slapp.
- Hadde løs mage i går noe som er veldig uvanlig for han og ikke spist noe (dårlig matlyst)
- Hatt litt verk i noen få ledd og i kjeven av alle ting (Trodde han hadde tannverk men tannlegen fant ingen hull)
- Våknet i dag med en hals og ørebetennelse
- Dårligere lukt og smakssans men lurer på om det er forkjølelsesbetinget

Han har legetime i morgen som ble bestilt for 3 uker siden for noe helt annet. Timen er viktig og han vil helst ikke avbestille den da det er lange ventetider. Samtidig ønsker han å ta en test pga. symptomene.

Hva bør han gjøre?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...