Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (3 timer siden):

Nei, det er derimot 100% sikkert at den IKKE vil fungere med PS5-spill.

Igjen... Siden du kanskje ikke fikk dette med deg.

På andre konsoller kan man lagre spillene på en ekstern harddisk, men ikke spille spillene gjennom denne.

Da kan man overføre spillene sine fra denne harddisken, over til den interne, og så spille spillet.

Dette vil være langt hurtigere for dem med dårlig internett.

Spørsmålet er om Sony lar deg gjøre dette.

Lenke til kommentar
Mala skrev (24 minutter siden):

Morsomme Microsoft :wee:

74F900B4-01F9-4223-9D4A-DF4A4B2DA381.thumb.jpeg.0f0807c1cde328a5cf098081b7c29171.jpeg
 

 

Litt av en clusterfuck det ble i statene over pre-orders av PS5.

Sånn går det når man overgir kontrollen til butikkene. Var vel Wal-Mart og Target som åpnet opp umiddelbart istedetfor å vente til dagen etter som Sony ba om. Deretter måtte alle andre også bare hoppe på.
Dette og en utpreget "scalping" kultur i statene gjør at mange konsoller ble solgt til boter og som nå ligger ute på eBay til 9-10 tusen kroner. Akkurat som med 3080-skandalen og mye annet som slippes i statene. Cred til MS som mener å ha en plan mot dette, og så får vi se hvordan det faktisk blir.

Personlig tror jeg at det blir veldig lett å ha en Xbox i stua på lanseringsdatoen i forhold til en PlayStation 5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ezio skrev (2 timer siden):

Brukerfiendtlig isåfall. Sparer jo ikke akkurat miljøet heller. Helt siden kontroller gikk over til USB/bluetooth så er det egentlig ingen grunn for at man ikke skal få bruke kontrollere på både gamle og nye spill. Nå kommer det jo uansett med en kontroller når man kjøper konsollen, men det er jo til deg. Så om du har familie/venner som kommer over så kan dere altså ikke spille PS5 spill med mindre de tar med kontroller selv eller kjøper.  Skal du ha 1-3 splitter nye PS5 kontrollere så blir det jo en del peng på noe som i teorien burde være unødvendig om man har et par PS4 kontrollere liggende. Har man ikke det så er det greit nok, men da er det også billigere vil jeg anta å kjøpe PS4 kontrollere kontra PS5. Det er jo en utgift som snakkes lite om. 

Dette er jo rett og slett kun et øye om penger og ikke noe annet fra Sony sin side. Skal nok se de får panikk på bakrommet når flere kaster seg over dette. Hvis ikke, så er det nok et område Xbox er bedre på.

Nei, herregud så overdrevet.

  1. Når skal man slutte med interkompabilitet? Det er utrolig unødvendig for meg som har 6 PS1-kontrollere liggende å kjøpe noen PS5-kontrollere i det hele tatt. /s
  2. Den store fordelen med å utvikle spill til en konsoll er at alle har samme utstyr. Alle har samme hardware og samme kontroll, så man vet nøyaktig hvordan det vil føles for alle. Om man plutselig skal tillate andre typer, så skaper det merarbeid, testing, software-konfigs osv osv. Jeg er så dritt lei av at alt sånn helt automatisk bare skal handle om penger. Tull!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
psyckmark skrev (2 timer siden):

Ok da avkrefter jeg like gjerne bildet jeg la ut.

Her er noen bilder fra alle sider. 

 

 

9A1CAC04-B329-4DE4-820D-7B07AFD479FB.png

 

 

Hmm. Ser ut som dette dekselet er delt i to og har en ganske solid knapp midt på. Kan dette være en springbelastet knapp som løsner den nederste delen av dekselet? Ser ingen åpenbar årsak til at dette dekselet skal være delt da det ikke har noen funksjon videre på frem eller bakside. Mulig den kan åpnes her og trekke ut et kretskort/bay eller lingnende hvor man kan montere på en M2 SSD.

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (1 time siden):

Hmm. Ser ut som dette dekselet er delt i to og har en ganske solid knapp midt på. Kan dette være en springbelastet knapp som løsner den nederste delen av dekselet? Ser ingen åpenbar årsak til at dette dekselet skal være delt da det ikke har noen funksjon videre på frem eller bakside. Mulig den kan åpnes her og trekke ut et kretskort/bay eller lingnende hvor man kan montere på en M2 SSD.

Jepp ser ut som en mulighet for det.

Skjønner bare ikke hvorfor Sony kan oppklare om mulighetene før millioner av gamere forhåndsbestiller. Man bestiller jo i realiteten noe man går utifra at den har.

Det er jo nesten helt sikkert at vi skal kunne sette i en ekstra SSD, men bekreft det da i det minste.

Og om muligheten for å sette på en ekstern HDD for å lagre/flytte spill for å spare penger/plass, Slik Series X har. Skjønner virkelig ikke kommunikasjonen til Sony.

Lenke til kommentar
Iki skrev (16 timer siden):

Tjaaa... Det er jo greit at man kan sette inn en PCIe SSD. Men artiklene sier fortsatt ikke om denne bytter ut den som allerede er i Playstation 5, eller om det er ekstra plass for denne.

På PS4 og PS3 måtte man jo bytte, ikke utvide.

En SSD kan man lodde på hovedkortet, det blir litt vanskelig med en HDD. Det er dumt at dem ikke har sagt noe om dette, men jeg vil si at det er høyst sannsynlig at man ikke trenger å bytte ut den medfølgende SSD'en for å utvide SSD lagringen for PS5 spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
MistaPi skrev (39 minutter siden):

En SSD kan man lodde på hovedkortet, det blir litt vanskelig med en HDD. Det er dumt at dem ikke har sagt noe om dette, men jeg vil si at det er høyst sannsynlig at man ikke trenger å bytte ut den medfølgende SSD'en for å utvide SSD lagringen for PS5 spill.

Iogmed Mark Cerny snakker om en custom SSD controller og at denne er så integrert i arkitekturen til systemet så vil jeg anta den er loddet fast og at man vil kunne utvide dette minnet med en M2-SSD som er minst av lesehastigheten 5.5GB/s. Mike Cerny forventet vel at vi ville se SSD'er som når 7200MB/s (som er det teoretiske taket på PCIe x4, gen 4.0 standarden).

Men ja. Det ville vært fint å hatt Sony på banen til å bare gi opplysninger på hvordan det løses. Men uansett så er det ikke M2-SSD'er å oppdrive med minst 5.5GB/s lesehastighet. Raskeste man får kjøpt i dag er en Sabrent 1TB Rocket NVMe 4.0 Gen4 (Modellnummer: SB-ROCKET-NVMe4-1TB). Denne har en lesehastighet på 5000 MB/s. Altså 500MB/s tregere enn minstekravet for PS5.

Så mao. per dags dato er det ikke noen mulighet å oppgradere lagringen på PS5. Muligens det er derfor Sony også ikke snakker så mye om det siden det per dags dato ikke lar seg gjøre uansett.

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (31 minutter siden):

Ser du for deg at de fleste som kjøper en ny konsoll ønsker å utvide lagringskapasiteten?

Ser du for deg at dette er det som avgjør om noen kjøper en konsoll eller ikke?

Hva? Jeg ser for meg at de fleste som skal ut med en så stor sum vil vite mulighetene man har.

Også om det er mulig å utvide lagringsplassen. Er ikke du interessert i det?

Nå må du huske på at 825gb er ikke så stort. Hvor stor plass blir det etter OS?

Da tror jeg de fleste vil vite om mulighetene som omhandler lagring.

Det er sikkert mange som stusser på 512 gb i Series S også. Men der har vi nylig fått vite at filene kan krympes opptil 30%, ved fjerning av 4K teksturer osv. Rett fra Jason Ronald. Men også lagringsmulighetene.

Men jeg vet jo selfølgelig ikke om de fleste avgjør kjøpet sitt med tanke på lagringsplass

Som jeg nevner over her, man vet jo ikke hva man bestiller før man får det bekreftet fra Sony.

Hvorfor må jeg svare deg på slikt?

Endret av psyckmark
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...