Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon

LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

728 stemmer

1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

• Ja.
      425
    • Nei.
      99
    • Like stor.
      65
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      26

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et pro ratt som f.eks T300 kan være smart, da dette gir mer presis styring og bedre feedback tilbake fra veiunderlaget. Sistnevte får du ikke på billigløsningene. T300 koster litt da. Ca det samme som PS5.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Reidar-compen skrev (11 timer siden):

Kjøpte Ps5 i mai mnd for å spille Gran Turisimo 7. Nå har jeg kommet såpass langt at det er nærmest nyttesløst å vinne ett race.
Spiller på denne håndkontrollen. Ser at de som spiller på youtube bruker ratt og pedaler.
Like greit å selge hele konsollen?

Har du vært inne i grunninnstillingen da? Mener bestemt at du kan skille mellom 3 vanskelighets grader. Og det uten at det går på bekostning av summen for prispenger..

Jeg mangler kun et par biler i 20 mill. klassen så har jeg så og si full garasje. Jeg har den på medium vanskelighets grad.. Bruker håndkontroll. 

Skrevet
Sovna skrev (På 27.12.2025 den 7.21):

Har du vært inne i grunninnstillingen da? Mener bestemt at du kan skille mellom 3 vanskelighets grader. Og det uten at det går på bekostning av summen for prispenger..

Jeg mangler kun et par biler i 20 mill. klassen så har jeg så og si full garasje. Jeg har den på medium vanskelighets grad.. Bruker håndkontroll. 

Skal undersøke det. Takk for tips.

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Kan se ut som at de som venter på Horizon 3 må smøre seg med tålmodighet, og i verste fall vente helt på PS6 før det kommer. Fokuset nå ligger vist mest på spin-off'en Horizon Hunting Grounds. Tipper Sony vurdert det slik at de ikke får lurt folk en gang til med å kjøpe en konsoll på tidligere suksess, og derfor trenger en grunn til at folk gidder å kjøpe PS6. Tror dette kan koste mer enn det smaker med det PC-fokuset de har på utgivelsene sine.

Kilde: https://www.msn.com/en-us/gaming/playstation/horizon-3-gets-disappointing-release-date-update-likely-a-ps6-title/ar-AA1W0lif

Edit: Har ikke vært såpass negativ til konsoller på lenge, men nå har jo Microsoft meldt seg på i klubben med alt de holder på med som nedfokuserer alt fordel for AI, deri inkludert Windows 11 (som begynner å bli verre enn spyware ut av esken). En får vel rette fokus mot en gamingfokusert Linux med Valve sin Proton-støtte med Vulkan som i mange tilfeller støtter DirectX og i sum blir vesentlig kjappere i tillegg.

Endret av vidor
Skrevet (endret)

Dette blir en lang generasjon. I og for seg greit, så føler jeg kanskkje at jeg får mer value ut av PS5 Pro 😛 Ikke at den såg mye bruk i fjor, men tok seg litt opp i år etter at jeg plukket opp igjen Rebirth og fullførte spillet, skuffende greier i bunn og grunn. Likte Remake en del bedre.  

Som primært PC-bruker er jeg sjeleglad for at man har hatt hardwaren på plass. Etter at minnepriser og tilgjengelighet trynet helt ser det surt ut for folk som ønsker å oppgradere de neste årene.

Endret av Mala
Skrevet
Reidar-compen skrev (På 28.12.2025 den 23.35):

Skal undersøke det. Takk for tips.

Hvordan har det gått? GT 7 er et forholdsvis greit/enkelt spill for håndkontroll det. God feeling. Ikke hvis du har parkinson og kraftig skjelving riktignok😵‍💫

Skrevet
Mala skrev (6 timer siden):

Dette blir en lang generasjon. I og for seg greit, så føler jeg kanskkje at jeg får mer value ut av PS5 Pro 😛

Det har vært desto lenger mellom (de gode) spillene. Nesten 7 år før første nye Naughty Dog-tittel, og da sannsynligvis det eneste spillet fra det studioet har vært veldig skuffende for meg… Jeg solgte min ganske fort, men slo til igjen på black-tilbud før jul for å være klar til GTA VI og Intergalactic.

Skrevet (endret)
Mala skrev (8 timer siden):

Dette blir en lang generasjon. I og for seg greit

Like greit ja. mem ser man bort fra SSD og minne priser kunne jeg tenkt meg en skikelig slim. Min PS5 bruker en 7nm chip som drar rundt 200w, hva om man lagde en på 2nm chip, og all lagring var på M.2 SSD. kunne hatt en liten portabel maskin på kanskje rund 70w?? som man drev med en USBc lader.

Endret av leifeinar
Skrevet
Nimrad skrev (5 timer siden):

Det har vært desto lenger mellom (de gode) spillene. Nesten 7 år før første nye Naughty Dog-tittel, og da sannsynligvis det eneste spillet fra det studioet har vært veldig skuffende for meg… Jeg solgte min ganske fort, men slo til igjen på black-tilbud før jul for å være klar til GTA VI og Intergalactic.

Ja altså dette har vært en kjedelig konsollgenerasjon for min del. Har vært hardt inne i PC-verdenen i mange år, og hadde nok klart meg veldig, veldig fint med kun det. Men det ER deilig å sette seg ned med konsoll altså, det er noe med det :) Hadde jeg trengt å kjøpe PS5 Pro? Absolutt ingen nødvendighet, men fikk en god pris for lansering konsollen min med discdrev i CIB utgave. 

Spent på hvordan GTA vil se ut og kjøre på Pro'en altså.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...