Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enceladus skrev (19 minutter siden):

Har forhåndsbestilt ja.

Hvis en har en PS5 fra før så er det et åpenbart kjøp etter min mening. Jeg har tidligere mye erfaring med VR og det en får i denne pakken er faktisk en god pris for all teknologien. Det er ingen store nedsider med PSVR2 slik som ofte har vært tilfelle tidligere. Teknologien har blitt moden her.

 

Hadde håpet på en SDK til PC (iogmed Sony har vært så PC-vennlige i det siste). Hadde de sluppet det i tillegg så hadde det vært kjøp tvert! Ingen grunn til at det ikke skulle ha funket på en kraftig gaming-PC via USB-C. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, CaZpeR said:

Hadde håpet på en SDK til PC (iogmed Sony har vært så PC-vennlige i det siste). Hadde de sluppet det i tillegg så hadde det vært kjøp tvert! Ingen grunn til at det ikke skulle ha funket på en kraftig gaming-PC via USB-C. 

Ja akkurat det suger, men var også helt som forventet.

Det var der jeg satt på gjerdet en stund. Jeg har jo ikke hatt konsoll på år og dag. Føler jeg får alt jeg trenger på PC. Men så ble fristelsen for stor tilslutt og det ble PS5 og PSVR2 på meg.

Jeg er så jævlig lei av å vente på noe tilsvarende til PC. Meta/Facebook fucker jo bare alt til og Valve er så rare og late.

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (11 timer siden):

Sitter fortsatt på gjerdet. Jeg syns de har priset seg litt for høyt for min del...

Hvis du leser litt i VR-miljøet så er det egentlig motsatt. De har ikke gått på kompromiss med viktige specs, men samtidig holdt litt igjen (ikke trådløst, noe lav FOV). Prisen er derfor svært hyggelig, spesielt siden de ikke trenger å ha så store marginer på hardware kontra andre som ikke tjener på spill samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (12 minutter siden):

Hvis du leser litt i VR-miljøet så er det egentlig motsatt. De har ikke gått på kompromiss med viktige specs, men samtidig holdt litt igjen (ikke trådløst, noe lav FOV). Prisen er derfor svært hyggelig, spesielt siden de ikke trenger å ha så store marginer på hardware kontra andre som ikke tjener på spill samtidig.

Hadde vært enig om hodesettet ikke var låst til PS5. Prisen hadde vært hyggelig om man kunne brukt den på PC og derfor også en hel haug med andre spill. PSVR2 blir låst til hva Sony lanserer av spill og er heller ikke bakoverkompatibelt med PSVR1-titler. Noe som igjen gjør at de må bygge spillkatalogen opp fra scratch. Og derfor mener jeg den er priset for høyt for å kunne brukes med en håndfull titler til lansering.

Per nå er det ingen titler som rettferdiggjør et kjøp for min del, det er bare for lite innhold for en så dyr investering. Jeg avventer til flere spill er tilgjengelig (og prisen kanskje har gått litt ned på PSVR2-pakken og).

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (9 minutter siden):

Hadde vært enig om hodesettet ikke var låst til PS5.

Jeg syns fortsatt det er rimelig/billig hardware for hva man får. Kunne gjerne vært ulåst, ja, regner med det blir noen hacks etterhvert? Det er nok bare en del av strategien. Som med konsoller tjener de penger på spill og ikke hardware. Så det er jo derfor det er så rimelig.

CaZpeR skrev (12 minutter siden):

Per nå er det ingen titler som rettferdiggjør et kjøp for min del, det er bare for lite innhold for en så dyr investering.

Per nå er det ingen titler 😛 Jeg syns launch-titlene ser veldig bra ut på papiret, så får vi se hva anmelderne sier. Horizon og Gran Turismo er vel de to mest hypa? 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (9 minutter siden):

Per nå er det ingen titler 😛 Jeg syns launch-titlene ser veldig bra ut på papiret, så får vi se hva anmelderne sier. Horizon og Gran Turismo er vel de to mest hypa? 

Ja, så drøye 3000,- per tittel er litt for mye for min del sånn i første omgang 😛 (er jo selvsagt flere titler på tur, men ser ingen grunn til å løpe til butikken når PSVR2 lanseres).

Mulig jeg plukker opp på et senere tidspunkt hvis det er kommet noen flere og mer interessante titler og evt. prisnedgang/bruktkjøp.

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (2 minutter siden):

Ja, så drøye 3000,- per tittel er litt for mye for min del sånn i første omgang 😛 (er jo selvsagt flere titler på tur, men ser ingen grunn til å løpe til butikken når PSVR2 lanseres).

Mulig jeg plukker opp på et senere tidspunkt hvis det er kommet noen flere og mer interessante titler og evt. prisnedgang/bruktkjøp.

Jeg ligger på i underkant av 4000 pr PS5-tittel fortsatt, og jeg har hatt den siden noen måneder etter launch 😛

 

Endret av Nimrad
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Resident Evil 8 (tilbud nå , halv pris), Horizon og GT7 er vel de tre store trippel A spillene i første omgang.

Ellers er det mange andre større eller mindre spill som er minst like interessante for min del; Hello Neighbor, Walking Dead Saints & Sinners 1 og 2, Light Brigade, Behemoth, Star Wars Tales from the Galaxy's Edge, Song in the Smoke, Aliens spillet som er under utvikling og ja så må jeg jo ha Pavlov og No Man's Sky selfølgelig.

Sikkert en hel drøss andre jeg ikke kommer på i farten også.

Men håper jo på noen flere store AAA spill; noen store open world RPG's står høyest på ønskelisten min. Bare så jævlig synd Microsoft har kjøpt opp mye av det beste, f.eks Bethesda og Obsidian ☹️

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
afterall skrev (16 timer siden):

Har bestilt meg PS5! 

Forutenom Ragnarok, hvilke spill må jeg ha? 

Mine favoritter så langt har vært Astros Playroom, God of War, Ghost of Tsushima, Spiderman, Jedi Fallen Order, Gran Turismo 7 og Fifa 23 (hvis du tilgir FUT og mikrotransaksjoner).

Skal kjøpe God of War Ragnarok, Spiderman Miles Morales og Harry Potter som kommer ut denne uka.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, afterall said:

Har bestilt meg PS5! 

Forutenom Ragnarok, hvilke spill må jeg ha? 

De "obligatoriske" Last of Us og tLoU Part 2

Ratchet & Clank Rift Apart 

Ghost of Tsushima (directors PS5) er ganske stemningsfylt om man liker slikt.

Horizon Forbidden West er underholdende.

Days Gone på PS5 var veldig fornøyelig. Gikk glatt og silkemykt i noe jeg antar var 60fps, noe som gjør det lettere å skyte zombier. Begynner å bli gammelt og tilhørende forrige konsollgenerasjon. 

Death Stranding er et spesielt spill, men jeg digget det så lenge det varte. God of War var en stor opplevelse. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Finnes det ingen GT7 bundle? 
Og jeg ser så mange som har helt sjuke oppsett med full sim-rigg, er det noen som spiller GT7 med original kontroller? 

Jeg har ikke så veldig lyst til å lage meg noen sim-rigg i hjemmekinoen akkurat nå, men har litt lyst på både PS5 og GT7. 
Finnes det andre gode racing/basher-spill som er innafor å spille med original kontroller?

Lenke til kommentar

Sånn er det alltid med konsoller. Det er om å gjøre og overselge mest mulig og fortelle verden hvilken fantastisk konsoll du kan kjøpe. Det at hardware har muligheter til 8K er greit nok, men det er nok svært lavt prioritert annet enn i markedsføringssammenheng fordi det sier noe om at konsollen er teknologisk avansert. 8K er temmelig utenkelig å bruke til realistisk spillutvikling. Selv PSVR2 er på 4K. 8K er foreløpig temmelig bortkastet å investere i annet enn for enorme rigger og med tilhørende spesialutstyr. Tipper det tar rimelig lang tid før det i konsumentmarkedet kommer 8K slik som det nå finnes 4K og "4K" (oppskalert 2K). For få som vil kjøpe det fordi dem ikke ser verdien av det og for få som ønsker å tilby apparater for å støttet det og ingen som tar kostnaden ved å lage innhold for et massemarked.

Lenke til kommentar

Fin trailer! Dæven jeg kjenner jeg begynner å glede meg skikkelig nå!

Endelig neste generasjons VR!

Alle nyere headset frem til nå har i grunn bare vært små forbedringer av den første Oculus Rift etter min mening. PSVR2 tilbyr endelig en god allround løsning med helt klare forbedringer og ny teknologi. Det er særlig øyesporingen jeg synes markerer skiftet til en ny generasjon.

Pressfire ser ut til å ha mottatt en PSVR2 og har noen førsteinntrykk: https://www.pressfire.no/artikkel/sniktitt-psvr2

 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Hvordan funker øyesporing for de som skjegler? 

Ut fra det jeg har sett fra YT-videoer av folk som har satt det opp på standen til Sony så registrerer den øynene basert på at du skal følge noen prikker rundt deg med øynene dine. Ser for meg at den vil "kalibreres" til øynene dine dersom du er skjeløyd.

Men kan jo hende at den prosessen blir vanskelig å fullføre hvis hodesettet ikke klarer å se mye bevegelse i øynene ved kalibrering. 
 

La ved et skjermbilde av oppsettet fra PSVR2. Hele videoen hvor man ser hvordan det funker her: 

https://youtu.be/uPnc0Qk0mns

 

86371532-49EC-4937-B211-E15C30815657.png

Endret av CaZpeR
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...