Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Til orientering så har de som har fått SMSen fått forskjellige svar av kundeservice, noen sier at de får den innen jul, andre sier de blir sendt i morgen/onsdag.

 

Trodde i utgangspunktet at alle som har "reservert" får den til launch, og alle som har "ubekreftet" får den senere...

Endret av CowsWontBite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CowsWontBite skrev (4 minutter siden):

Til orientering så har de som har fått SMSen fått forskjellige svar av kundeservice, noen sier at de får den innen jul, andre sier de blir sendt i morgen/onsdag.

 

Trodde i utgangspunktet at alle som har "reservert" får den til launch, og alle som har "ubekreftet" får den senere...

Jeg bestilte kl 10.01, har status "reservert" men har fått bekreftet av kundeservice på Elkjøp om at min blir sendt den 19. november.. Ikke fornøyd med det i det hele tatt!

Lenke til kommentar
hennigolsen skrev (4 minutter siden):

Jeg snakket akkurat med Elkjøp på kundesupport (hyggelig svenske med navn Samuel) som sa at hvis alt gikk etter planen ble ALLE PS5 sendt i løpet av morgendagen!🤩

Det hadde vært fantastisk 😮 

Har du skjermbilde av chatten?

Endret av SverreLøk
Lenke til kommentar
16 hours ago, Nimrad said:

Tingen er at Sony gikk ut og forbød fysisk salg pga corona, så alle(?) butikker som skulle solgt fysiske konsoller kjører en slags virtuell fysisk greie rundt åpningstider. De jeg vet om så langt er elkjøp, platekompaniet og coop obs.

Hvordan fikk du greie på Platekompaniet skal selge noen på release dag?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Selvin said:

Hvorfor i helsikke sender ikke Elkjøp meg headsettet når jeg bestilte 18. september klokka 10:16??? De har jo fader i meg sendt det til gud og hvermansen her ellers som bestilte for tre dager siden 😠 :D 

Når det er sagt, har et Sony WH-1000XM2, ser ikke helt at Pulse 3D skal være bedre enn det så er muligens bortkastede penger.

Ikke fått her heller, kjenner jeg blir litt småsur her nå. 

Veldig tydelig de ikke følger køsystemet og sender faktisk ut til de som bestiller sist. Blir morsomt å se hvem som får ps5 i køen først.

Lenke til kommentar
CowsWontBite skrev (59 minutter siden):

 

 

Noen av kompisene mine har også status "reservert", men har fått SMS at de ikke får den på launch, imens 1 har status som "ubekreftet" men har ikke fått en SMS om utsettelsen.. (Alle gjelder digital edition). Virker som det er mye surr hos Elkjøp og som å spille bingo om man får den til launch eller ikke. 

Min står også som "ubekreftet", men har fått bekreftelse på at denne skal sendes til lansering senest i dag på chatten. De sa at ordrestatusen bare var en feil i system og at hos dem var ordren "reservert".

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Nimrad said:

Nå kan det hende jeg har blingset, men det var via en post her jeg mente jeg hadde hørt det.

Ok. Kanskje han nedenfor:

On 11/14/2020 at 2:19 PM, mytmatmat said:

Hvilke andre nettsteder åpner for bestilling den 19. november enn Elkjøp, Obs og Platekompaniet? Forsøker å lage meg en oversikt med sider og tidspunkter :)

Hvordan vet du Platekompaniet legger du for salg på den 19 nov?

Endret av cuberen
Lenke til kommentar
CowsWontBite skrev (1 time siden):

Platekompaniet nå har fjernet den vanlige PS5 fra nettbutikken, og de har ikke solgt noen av den? (kun den dumme bundlen dems i begrenset opplag).  Ser bare digital edition der nå

https://platekompaniet.no/spill/xbox-one/xbox---project-scarlett/

Står tilsvarende på X box siden deres som på PS5 siden

X Box

"Vi venter fortsatt på mer info fra leverandør før vi kan starte å selge denne. "

PS5

"NB: Vi venter fortsatt på mer informasjon før vi kan starte forhåndssalget av denne."

Ettersom X Box allerede har vært i salg samt at de har fjernet PS5 disc versjon så ser ikke akkurat dette lovende ut for Platekompaniet.

Har og lagt inn varsel via "overvåk" og aldri fått noe info. Har og meldt meg på nyhetsbrevet deres. Samme gjorde jeg på CDon men hørte aldri noe der heller. Power har jeg spurt flere ganger de forrige ukene og de vet ingenting og sier stort sett komme info på siden vår når vi vet mer. Sist var når El Kjøp lanserte tidspunktene deres for release salget. Spurte nå som El Kjøp har kommet med tidpunkt har dere noe mer info... nope.

Temmelig kaotisk release salg for å si det mildt. Det er enda verre i USA der scalpers med software for å kjøpe mest mulig på release stikker av med flesteparten av konsollene. Men de har i de minste mulighet å kjøpe direkte fra playstation direct. En del så har fått sin der fra. Her så linker playstation bare til forhandlere.

Hele opplegget meg online only åpner stort sett opp ett enormt stort potensiale for scalpers. Hadde håpet på en mer ryddig release men den gang ei.

 

 

Lenke til kommentar
hennigolsen skrev (2 timer siden):

Jeg snakket akkurat med Elkjøp på kundesupport (hyggelig svenske med navn Samuel) som sa at hvis alt gikk etter planen ble ALLE PS5 sendt i løpet av morgendagen!🤩

En del fikk vel og svar om at Xboxen de hadde bestilt var sendt og lå på postkontoret så den kunne hentes 10.11 når man fikk sporingen, men det var jo bare BS. Satser på at de faktisk har fått go for å sende ut før, konsollen er jo alt ute i USA så kan da ikke være så farlig om en eller annen får den et døgn før. Eller for oss i det nordligste fylket før desember 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Magnus Rydningen skrev (5 minutter siden):

En del fikk vel og svar om at Xboxen de hadde bestilt var sendt og lå på postkontoret så den kunne hentes 10.11 når man fikk sporingen, men det var jo bare BS. Satser på at de faktisk har fått go for å sende ut før, konsollen er jo alt ute i USA så kan da ikke være så farlig om en eller annen får den et døgn før. Eller for oss i det nordligste fylket før desember 😅

En heldig ire har allerede fått sin så noen klarer tydligvis å sende tidlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...