Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

jokab skrev (9 minutter siden):

For moro skyld prøvde jeg nå mining. Får 123 MH/s med 3090. Effektforbruk er på 311W. Ellers skjønner jeg lite av det som skjer på skjermen. 😄

Da kan du med dagens kurs tjene rundt 100NOK om dagen. Overklokk vram så mye du greier og undervolt\underklokk kjerne så mye du greier, da får du mest valuta for pengene. Jeg har laga meg en miningprofil i afterburner :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lekte litt med innstillingene i Afterburner, og skriver jeg negativ verdi for core clock, synker MH/s.

Disse instillingene fungerer foreløpig best. Tør ikke å øke minnefrekvensen enda mer. Tenker ikke å drive med dette uansett siden PCen er på soverommet, men det er litt gøy å prøve ting.

Afterburner2.JPG

Nicehash2.JPG

Endret av jokab
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nizzen said:

Klarer man å lage middag, så klarer man å vannkjøle en pc. Oppskrift finnes på begge deler. 

Altså enhver person over 14 bør klare det. 

Vi har jo en her på forumet som bygget flere vannkjølte pc'er før fylte 14? 

@Christian Thork 

Jada, man klarer det, men er kost + vedlikehold jeg er mest usikker på. Er et poeng her skrevet over at man kan jo gjenbruke deler flere ganger, men jeg kjøper så sjeldent PC at når jeg først kjøper så går den typisk i 5 års tid, bare skifter GPU i mellomtiden. Så mye gjenbruk blir det vel ikke...

Lenke til kommentar
jokab skrev (2 timer siden):

Lekte litt med innstillingene i Afterburner, og skriver jeg negativ verdi for core clock, synker MH/s.

Disse instillingene fungerer foreløpig best. Tør ikke å øke minnefrekvensen enda mer. Tenker ikke å drive med dette uansett siden PCen er på soverommet, men det er litt gøy å prøve ting.

Afterburner2.JPG

Nicehash2.JPG

Bruk curve-editor med ctrl+f. Sett f.eks rett linje fra 750mv og 1155MHz. Du får generelt lavere strømforbruk med curve-editor enn powerlimit :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Nizzen said:

Klarer man å lage middag, så klarer man å vannkjøle en pc. Oppskrift finnes på begge deler. 

Altså enhver person over 14 bør klare det. 

Vi har jo en her på forumet som bygget flere vannkjølte pc'er før fylte 14? 

@Christian Thork 

Stemmer det! Første loopen var vel når jeg var 14. 5820K og 980 sli når det var «the shit». 
 

Veldig enkelt og greit å sette ihop en loop, selv den gang syntes jeg. Nøkkelen for et førstegangsbygger er å bruke god tid, dobbelt og trippelsjekke ting. Veldig vanskelig å gjøre feil imho.

Pumpa, blokk, rads og div. Nippler blir jo brukt selv idag, 6 år senere.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Christian Thork said:

Stemmer det! Første loopen var vel når jeg var 14. 5820K og 980 sli når det var «the shit». 
 

Veldig enkelt og greit å sette ihop en loop, selv den gang syntes jeg. Nøkkelen for et førstegangsbygger er å bruke god tid, dobbelt og trippelsjekke ting. Veldig vanskelig å gjøre feil imho.

Pumpa, blokk, rads og div. Nippler blir jo brukt selv idag, 6 år senere.

Hadde også 970 SLI i en periode på min 5820K PC, men byttet over til 2070 når den kom, hadde for mye styr med SLI...

Wow, ser fra kvittering at det er nå over 2 år siden 2070en ble kjøpt, tiden går. Har vært godt fornøyd med det kortet, tatt prisen i betraktning. Var uaktuelt for meg å gå for 2080.

Endret av JarleGutt
Lenke til kommentar
6 minutes ago, zvxcvcxzsdfa said:

Hei, jeg er litt sent ute, men er det noen som har en oppdatering på hvordan tilstanden er mtp leveranser av RTX 3080 modeller? Finnes det noe håp etter hvert?

Det kommer stadig ut kort, men de blir solgt veldig fort. Skal man velge og vrake mellom modeller som er på lager, må du nok vente til sommeren. Om du virkelig har lyst på kort, så ville jeg lagt inn en bestilling på et kort som kan bestilles. Deretter venter du. Desto lengre du venter, desto lengre bak i køen blir du. Helt frem til markedet er mettet, eller når nye og kraftigere kort kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres alt for mye ut. Er det hva du har i kortet eller hva du får i et kort tidsrom  på grunn av flaks i poolen? Sammenlign local og actual hashrate. Hvis det hadde vært fakta hadde 3090 vært løp og kjøp mens det i realiteten ikke svarer seg.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
2 hours ago, BadCat said:

Det høres alt for mye ut. Er det hva du har i kortet eller hva du får i et kort tidsrom  på grunn av flaks i poolen? Sammenlign local og actual hashrate. Hvis det hadde vært fakta hadde 3090 vært løp og kjøp mens det i realiteten ikke svarer seg.

Nå testet jeg i 2 timer. Gir jevnt 124 MH/s, mens noen ganger går helt opp til 125.

 

Afterburner3.JPG

Nicehash3.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...