Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Albatraum skrev (5 minutter siden):

Testet mining på et luftkjølt 3090 strix oc og kortet throttle pga for høy temperatur på GDDR6X (gpu-z), selv på 80% powerlimit og -200 core. GDDR6X default. Ca 16% lavere hashrate enn det jeg har sett på reddit, så her må det fikses litt på kjølingen.

Bruker selv nicehash->coinbase->paypal.

Prøv 60-70% power limit. Memory på +1000-1500

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Netrum said:

Gigabyte 3080 Gaming OC.
Er det noen her som har dette kortet og kan dele sine erfaringer med det kortet?

Har et i AMD riggen. Relativt stille(delvis pga 340W pt) og det ser veldig bra ut.
Veldig lite coilwhine på mitt eksemplar, ellers kan virke som det pci-e kontaktene er forbedret uten at jeg nappet så veldig mye i dem, men virket solid

Never mind, det er vist et Vision OC jeg har 🤣

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
Albatraum skrev (8 timer siden):

Vannkjøling er neste skritt i bygget mitt og takk for tips om blokk. Vært helt fomo (fear of missing out) i det siste, så jeg har investert pengene som jeg skulle kjøpe vannkjøling for. Opp 10% så langt i jan, så det blir tykje bra vannkjøling.

Overklikk vram, det er det som har noe å si. Kjernefrekvens betyr ingenting ved ethereum ihvertfall. Jeg går fra 52Mh/s til 61Mh/s kun ved å overklokke vram fra 14 til 16GHz. Bruk powerlimit så lavt du kan uten at vram klokker ned. 

Lenke til kommentar
11 hours ago, Nizzen said:

Ikkje vits å stresse. Vannkjøling ftw :D

Denne har heatpipe koblet til bakplata...

20210110_171736.thumb.jpg.48bef6e300ade7e89157f68ce9f2d4fc.jpg

Jeg har over siste året begynt å sjekke vannkjøling, men er redd det blir for mye styr for meg som nesten ikke har noen tid til å bruke på PC pga familiesituasjon/fremtidig bygging.

Slik jeg skjønner det er det IKKE bare å sette det sammen og la humla suse, man må slik jeg skjønner det av og til tømme/rense etc, selv uten farge i kjøleveska. Og i tillegg selvsagt prisen, det blir jo dyrere, flere tusen dyrerere vs bare kjøre CPU og kanskje GPU med AIOer.

Eller hva tykks folket? Hva er deres erfaringer med bruk over lang tid?

Lenke til kommentar
JarleGutt skrev (9 minutter siden):

Jeg har over siste året begynt å sjekke vannkjøling, men er redd det blir for mye styr for meg som nesten ikke har noen tid til å bruke på PC pga familiesituasjon/fremtidig bygging.

Slik jeg skjønner det er det IKKE bare å sette det sammen og la humla suse, man må slik jeg skjønner det av og til tømme/rense etc, selv uten farge i kjøleveska. Og i tillegg selvsagt prisen, det blir jo dyrere, flere tusen dyrerere vs bare kjøre CPU og kanskje GPU med AIOer.

Eller hva tykks folket? Hva er deres erfaringer med bruk over lang tid?

Jeg har også veldig lyst til å implementere vannkjøling i riggen. Føler det er 'neste steg'. Er var for støy og syns PCen lager for mye lyd under load når jeg er opptatt av low temps. Men det er jo litt skummelt da, man er redd for å fucke opp! Derfor jeg ikke har gått til innkjøp enda... Har en oppfatning av at installasjon av vannblokk på GPU er vanskelig. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Lenke til kommentar
12 minutes ago, JarleGutt said:

Slik jeg skjønner det er det IKKE bare å sette det sammen og la humla suse, man må slik jeg skjønner det av og til tømme/rense etc, selv uten farge i kjøleveska. Og i tillegg selvsagt prisen, det blir jo dyrere, flere tusen dyrerere vs bare kjøre CPU og kanskje GPU med AIOer.

Eller hva tykks folket? Hva er deres erfaringer med bruk over lang tid?

Kommer litt ann på. Har kjørt batterivann med pt nuke siste 10 år uten stress. Har kjørt samme vannet noen år uten vedlikehold, men normalt sett så oppgraderer jeg så ofte at det ikke er noe å tenke på. Om du lager loopen litt smart så tar det bare 10 min å skifte vann uansett..

Kostnad er et aspekt, men mtp levetid så er det veldig care. Ene D5 pumpen og 360n min er fra 08 for å sette det i perspektiv.
 

5 minutes ago, BilliePeach said:

Har en oppfatning av at installasjon av vannblokk på GPU er vanskelig. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Det er ikke vanskelig 😛

Lenke til kommentar
12 minutes ago, JarleGutt said:

Slik jeg skjønner det er det IKKE bare å sette det sammen og la humla suse, man må slik jeg skjønner det av og til tømme/rense etc, selv uten farge i kjøleveska. Og i tillegg selvsagt prisen, det blir jo dyrere, flere tusen dyrerere vs bare kjøre CPU og kanskje GPU med AIOer.

Eller hva tykks folket? Hva er deres erfaringer med bruk over lang tid?

Kommer litt ann på. Har kjørt batterivann med pt nuke siste 10 år uten stress. Har kjørt samme vannet noen år uten vedlikehold, men normalt sett så oppgraderer jeg så ofte at det ikke er noe å tenke på. Om du lager loopen litt smart så tar det bare 10 min å skifte vann uansett..

Kostnad er et aspekt, men mtp levetid så er det veldig care. Ene D5 pumpen og 360n min er fra 08 for å sette det i perspektiv.
 

5 minutes ago, BilliePeach said:

Har en oppfatning av at installasjon av vannblokk på GPU er vanskelig. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Det er ikke vanskelig 😛

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (1 minutt siden):

Kommer litt ann på. Har kjørt batterivann med pt nuke siste 10 år uten stress. Har kjørt samme vannet noen år uten vedlikehold, men normalt sett så oppgraderer jeg så ofte at det ikke er noe å tenke på. Om du lager loopen litt smart så tar det bare 10 min å skifte vann uansett..

Kostnad er et aspekt, men mtp levetid så er det veldig care. Ene D5 pumpen og 360n min er fra 08 for å sette det i perspektiv.
 

Det er ikke vanskelig 😛

*blir fristet*

Lenke til kommentar
8 minutes ago, BilliePeach said:

*blir fristet*

*fortsatt redd* (og det er MYE å sette seg inn i....)

Jeg ser at et problem er at ny PC innen 1 år tid, blir DYRT. MYE dyrere enn ny PC når jeg oppdaterte sist i 2015. CPU og GPU blir LANGT dyrere. Og da i tillegg alle tingene man trenger for vannkjøling, blir nok langt dyrere enn AIO løsninger...

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (7 minutter siden):

Bare å kjøpe! Er vanskelig å gå tilbake til luftkjølt gpu på 400-500W etter du har testet vannkjøling ;)

Har du et par kabinett som er å anbefale til vannkjøling? Kan ikke være større en Lian Li o11 dynamic, skal ha på pulten. Har Corsair 4000d Airflow nå, som jeg ser blir for liten til vannkjøling.

Lenke til kommentar
Just now, Mumriken said:

Alt er engangsinvestering sett bort fra gpu block.
Der er det bare å være litt smart å kjøpe barrow eller bykski så er ikke det store kostnaden ved gpu skifte.

hmmm det er et poeng....har vi noen tall på levetid på pumper, slanger, koblinger etc? (jeg vet, vi sporer vel av her og vil få smekk på fingeren snart....) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...