Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

11 minutes ago, Emile the rat said:

At Ryzen er ubrukelig i spille er vel ikke noe nytt.

Ikke skyld på utviklerne nå, slik har det vært i alle år. IPC er viktig, og der har alltid AMD gjort det dårligere enn intel. 

Amd har bedre ipc enn Intel ... intel klokker høyere som kompenserer for dette.. men nok nå.. gpu tråd ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
36 minutes ago, Nizzen said:

Liten test av meg:
7980xe + ett 2080ti
3440x1440 Max settings: 55-65fps
3440x1440 medium settings: 80-90fps

 

Snakker du om flight sim nå? Prøv eventuelt landing challenge I New York Sommer ute, tipper du får maks 25 fps om ikke lavere. Jeg også har ganske god fps sp lenge jeg holder meg unna de største byene, er der man virkelig får lav fps. At man har 50-60 fps i snitt er mer en godkjent for alle som spiller flight sim, det er ikke CoD eller CS. Jeg sitter med en i9 9900k og 2080ti og har tilnærmet lik ytelse som deg.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar
5 minutes ago, PaladinNO said:

Kanskje jeg burde prøve meg på FS2020 jeg også - et av de få spillene hvor mine 64 GB RAM kanskje kommer til nytte. ^^

Nice med over 2 Petabyte med kartdata da - jeg trenger visst flere harddisker for offline spilling. ^^

Holder lett med 16GB ram :D

Lenke til kommentar
16 minutes ago, PaladinNO said:

Av de reviews vi har sett sålangt, så kan spillet bruke mer enn det.

Det er forskjell på å bruke  og å kreve det. Har man mye ram, så caches mere. Med mye "dritt" i bakgrunnen så er jo såklart 32GB ram å anbefale. Har ikkje testet noe annet enn hoveriggen, og den har 32GB. Brukte 12GB ram når jeg holdt på med det landingsgreiene :) Da var msi afterburner, hwmonitor, discord, chrome og noe annet dritt oppe. Så det tar ikkje helt av om man ikkje vil selv :p

Tror faktisk de 120GB/s minnebåndbredde på x299 hjelper i dette spillet :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Simkin said:

32GB er anbefalt, sammen med 50Mbit linje.

Akkurat prøvd noen timer og 32GB med 500Mbit linje - var helt sjef. Veldig underholdende å fly over hjemregionen, spesielt om natten.

Verden blir fort liten der oppe. Kunne se landingslysene til rygge og gardermoen samtidig et øyeblikk på natten på ca. 2-3000 fot ?

Siden jeg ikke har noen flightstick brukte jeg DS4 med DS4Windows men kunne selvsagt brukt Xbox kontroller men hadde da allerede satt det opp.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (5 minutter siden):

Akkurat prøvd noen timer og 32GB med 500Mbit linje - var helt sjef. Veldig underholdende å fly over hjemregionen. Spesielt om natten.

Verden blir fort liten der oppe.Kunne se landingslysene til rygge og gardermoen samtidig et øyeblikk på natten ?

Spillet er griselekkert. Fant lett igjen huset til foreldrene mine, samt hytta. Artig ?

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Simkin said:

Spillet er griselekkert. Fant lett igjen huset til foreldrene mine, samt hytta. Artig ?

Jepp jeg også, første jeg gjorde var å fly over huset mitt ? Så bare hustakene fra ca. 800 fot litt utpå kveldinga men very nice :D. Så at kartene ligger ca. 3-6 måneder bak ift. hvor utviklet et nytt boligfelt var. Men veldig artig opplegg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Theo343 said:

Jepp jeg også, første jeg gjorde var å fly over huset mitt ? Så bare hustakene fra ca. 800 fot litt utpå kveldinga men very nice :D. Ser at kartene ligger 3-6 måneder bak ift. hvor utviklet et nytt boligfest var.

Lurt å ha god linje på dette spillet ja! Oppe i 200 Mbit nedlasting her! Har 500/500.  Stabilt 20-25mbit over byer!

 

Så noen testet SLI, og det må nok testes snart :D

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, PaladinNO said:

Jeg sa aldri at spillet krevde det - jeg sa hvor mye RAM jeg hadde og videre påpekte at spillet kan bruke mer enn 16 GB.

Jeg bare poengterte det. Nok av folk som tar feil av dette. Samme med vram bruk i spill. ;)

Kult spill og deilig grafikk! Klarer nesten ikkje å vente på den nye generasjon gpuer! Imens så må jeg teste SLI.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (10 minutter siden):

Jeg bare poengterte det. Nok av folk som tar feil av dette. Samme med vram bruk i spill. ;)

Kult spill og deilig grafikk! Klarer nesten ikkje å vente på den nye generasjon gpuer! Imens så må jeg teste SLI.

Ikke testet SLi selv, hva kom ut av de som testet dette? Trodde ikke spillet hadde SLi støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...