Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

1 minute ago, G said:

RTX 3060 og 3070 kommer håpefullt til å fikse på de overprisede GPU-ene?

Helt ærlig så synes jeg Nvidia har blitt "det nye Apple". De kjører omtrent samme prispolitikk som Apple nå og tar blodpriser slik Apple begynte med for noen år siden.

Hvis det viser seg at Jensen fortsetter med "Apple" prissettingen sin så blir det 3060 eller 3070 på meg. Vi så jo i grunn de samme "Apple" tendensene fra Lisa i AMD med forholdsvis dyr lansering av topp CPUen i mainstream sjiktet.

Men man håper man tar feil :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Theo343 said:

Helt ærlig så synes jeg Nvidia har blitt "det nye Apple". De kjører omtrent samme prispolitikk som Apple nå og tar blodpriser slik Apple begynte med for noen år siden.

Hvis det viser seg at Jensen fortsetter med "Apple" prissettingen sin så blir det 3060 eller 3070 på meg. Vi så jo i grunn de samme "Apple" tendensene fra Lisa i AMD med forholdsvis dyr lansering av topp CPUen i mainstream sjiktet.

Men man håper man tar feil :D

Beklager glemte å skriver brukt-GPU-markedet. Fikset med en edit! Er jo på den fronten Brian ruler. Ca. 5 minutter så bekrefter han det i video.

Endret av G
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (21 minutter siden):

Helt ærlig så synes jeg Nvidia har blitt "det nye Apple". De kjører omtrent samme prispolitikk som Apple nå og tar blodpriser slik Apple begynte med for noen år siden.

Hvis det viser seg at Jensen fortsetter med "Apple" prissettingen sin så blir det 3060 eller 3070 på meg. Vi så jo i grunn de samme "Apple" tendensene fra Lisa i AMD med forholdsvis dyr lansering av topp CPUen i mainstream sjiktet.

Men man håper man tar feil :D

Hvis RTX "3090" blir kostende 20 000 ender jeg nok opp med å vente på AMD, og kjøpe AMD med mindre det er krisedårlig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
37 minutes ago, Theo343 said:

Hvis det viser seg at Jensen fortsetter med "Apple" prissettingen sin så blir det 3060 eller 3070 på meg.

Et 3060 vil vel være litt bortkasta for deg med 1080Ti tror jeg. Kanskje et brukt 2080Ti til en fin pris kan være et valg også. Samme som folk gjorde da 2080Ti kom ut, da mange kjøpte brukte 1080Ti da :)

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Cowboystrekk said:

Ouch, fans av Flightsim 2020 har nok ekstra lyst på Ampere! 66 fps avg 53 min med 2080ti på 1080p medium ?

Kjører 5120x1440 med Threadripper 2920x og 2080 Ti. Kjører på medium på det meste. Enkelte ting på high, ingenting på ultra. Ligger på 25-45 fps. Holder en knapp på at 3080 ti/ 3090 gjør noe med den saken.

Kommer sikkert til å bestille uansett pris. Ikke bare for spill, dog.. 

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar
2 hours ago, Theo343 said:

Helt ærlig så synes jeg Nvidia har blitt "det nye Apple". De kjører omtrent samme prispolitikk som Apple nå og tar blodpriser slik Apple begynte med for noen år siden.

Litt av forskjellen på Apple og Nvidia er at Nvidia har i hardware det Apple primært har i software. Sånn sett er Nvidia sine produkter mer verdt. Begge er jo temmelige kapitalistiske selskaper som utnytter markedssituasjonen sin, men de har jo også lagt ned mye i innovasjon som de vil ha betalt for. Nvidia er ganske kritikkverdig, men synes ikke de når helt opp til Apple foreløpig.

Nvidia tar den prisen markedet er villig til å betale som gir nok volum. Her har vel Apple rukket å "bruke opp markedet" og leter derfor etter andre inntektskilder grovt sett. Nvidia er ikke helt der enda med å prise seg ut av markedet med folk flest.

Lenke til kommentar

woah snakk om gigantkort :D Rart med det men jo større kortet er jo mer "yeah" faktor gir det ?

Noen av tredjepart kortene er gigantiske og man føler man setter inn en marmorblokk med superkrefter noen ganger.

Er 2080Ti FE omtrent i samme størrelsen som 1080Ti FE var?

EDIT:
Fant et bilde
Nvidia GeForce RTX 2080 vs GTX 1080 Ti: Which graphics card should you buy?  | PCWorld

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Merko said:

Til neste generasjon er man vel avhengig av et ekstern GPU-kabinett. ? 

Razer Core X Chroma GPU Enclosure Tilbehør

Ja, eller å bygge om i nye større kabinetter.

3 kortslotter, jezus !!!

Hva med bredden på kabinettet. Den høyden opp i fra slott (kortbredden) må vel tangere kabinettveggen også vel, og da blir det lite rom å tyte luft ut i "toppen" av grafikkortet også:

index.php?ct=news&action=file&id=38336

Endret av G
Lenke til kommentar

Må ærlig talt ta en titt i kabinettet mitt om det vil greie å ta et slikt monsterkort. Begynner å tvile sterkt!

Edit:

Går den an å gjette/øyemåle seg til kortlengden?

Altså 2080 er 115,7 mm høy x 266,74 mm lang på founders ed. Altså 27 cm langt omtrentlig.

Jeg tipper det er 38 cm langt 3090-kortet, eller snaut litt kortere enn det.

Endret av G
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Mumriken said:

Tror jeg kjøper nytt kabinett ASAP ?
"Front montert"65MM rad med push/pull vil komme i konfikt uansett dersom kortet er lenger enn 275mm

780ti classified var 28cm langt (27.94cm)

 

15.1cm høyt

 

Mitt gamle Ati 7990 var 30.5cm langt ?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...