Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

5 minutes ago, them33p said:

Sure, kan gjøre det når jeg kommer hjem.

Hvis jeg husker riktig så kjørte jeg testen med +50MHz på core clock og +200MHz på memory, (bare noen random tall jeg valgte..)

EDIT: Dette var i EVGA Precision X1, men har sett at det kanskje kan være bugga, med at clocks ikke lagrer seg? Usikker.

Ellers til sammenligning når jeg har tyna det Ventus ser ut til å klare hos meg med vifta på 100% (andre kan sikkert få bedre).
image.png.ea97db7f76ca89051e36c44275016b8b.png


Og ditt Aorus Master (stock). Veldig bra verdier her!
 image.png.d75a2f1dde375eaa4e384822e498cba7.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Theo343 said:

Ellers til sammenligning når jeg har tyna det Ventus ser ut til å klare hos meg med vifta på 100% (andre kan få bedre).
image.png.ea97db7f76ca89051e36c44275016b8b.png


Og ditt Aorus Master (stock). Veldig bra verdier her!
 image.png.d75a2f1dde375eaa4e384822e498cba7.png

Som sagt, så mener jeg at jeg hadde en liten clock på kortet når jeg kjørte den runden med Port Royale på Fredag, men når jeg kommer hjem så kan jeg ta å kjøre en runde med helt stock settings/stock fan curve bare for å være sikker, og så se om jeg får tatt en liten overklokk, så har vi litt å sammenligne med 🙂 

Lenke til kommentar

  

43 minutes ago, them33p said:

Det eneste som er litt "trist" er at det ikke er mulig å justere opp power limit, 100% er maks 😞, men det ser ut som at den powerlimiten er rundt 370 watt, da GPU-Z rapporterer det strømtrekket mens jeg kjører benchmark f.eks. Og det er vel fysisk maks, da det kun er 2x8pin. Slik jeg har fortsått det så er den eneste forskjellen på master/xtreme 2x8pin vs 3x8pin, og kanskje litt høyere klokk på xtreme, fra "base".

Ellers til info har også Extreme en større og tyngre kjøler enn Master men Master er et knallkort uansett. Jeg var ekstremt nærme på å trygge kjøp når jeg stod på siden med først 9 så 7 tilgjengelige :)

Ellers er eneste forskjell 3x8 pin vs 2x8 pin som du sier som gjør Master biosen veldig interessant for alle oss andre ;)

32 minutes ago, them33p said:

Som sagt, så mener jeg at jeg hadde en liten clock på kortet når jeg kjørte den runden med Port Royale på Fredag, men når jeg kommer hjem så kan jeg ta å kjøre en runde med helt stock settings/stock fan curve bare for å være sikker, og så se om jeg får tatt en liten overklokk, så har vi litt å sammenligne med 🙂 

Nice :) Med litt minnetuning drar du rett forbi meg i Port Royal.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Theo343 said:

  

Ellers til info har også Extreme en større og tyngre kjøler enn Master men Master er et knallkort uansett. :)
Ellers er eneste forskjell 3x8 pin vs 2x8 pin som du sier som gjør Master biosen veldig interessant for alle oss andre 😛

Trodde det var lik, ser hvertfall sånn ut, ut ifra bildene..

Lenke til kommentar
30 minutes ago, them33p said:

Trodde det var lik, ser hvertfall sånn ut, ut ifra bildene..

Mulig jeg husker feil nå, så en video på det som jeg forsøker å finne tilbake til. Ytre dimensjoner (skallet) er hvertfall helt likt.

EDIT:

Jeg husket feil :) my bad
https://www.overclock3d.net/news/gpu_displays/gigabyte_s_aorus_rtx_3080_3090_xtreme_gpus_appear_to_be_4-slot_monsters/1

Quote

We have also confirmed that Gigabyte's RTX 30 series Aorus Master graphics cards will also feature the same cooler as its Aorus Xtreme counterpart, but these Aorus Master models will ship with lower GPU clock speeds. 

Forskjellen er som du/vi sa 3x8 pin, stock klokkefrekvens og sikkert litt ymse bios ting og evt. det som kreves ift. 3x8 pin.

Master er kongekort.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
16 minutes ago, L1pslide said:

Tilnærmet likt med stock bios her. 

thhe.PNG

Dette var fra min beste run i går. Jeg hentet feil fra Timespy som jo kjører over mye lengre tid og har en egen CPU test.

Her er Port Royal best run i går kveld. Med frekvenser, temps osv. Mer enn det klarte jeg ikke tyne ut av Ventus på stock bios men du klarte vel 11.9xx en plass gjorde du ikke? (bare sladdet steam brukeren min der)
image.thumb.png.25bba544d7c8031f77d72a7332e7a748.png

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Er det nå vi skal starte en tråd for "De som  har fått et 3080/3090 kort men ønsker å bytte til annet merke" pga. preferanser.

"Har TUF men ønsker å bytte til Master mot mellomlegg!"

Jeg fikk tak i et https://www.komplett.no/product/1171562/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/gigabyte-geforce-rtx-3080-vision-oc

Alle de andre jeg har i bestilling er ubekreftet dato så da ble det den.

Jeg har ikke behov for den fancy hvite/silver looken, siden jeg har lukket kabinett, så jeg kan godt bytte mot f.eks. TUF eller MSI Gaming X Trio etc, mot mellomlegget som kortene ble kjøpt for. I tilfelle noen vil ha dette som passer inn i hvite/sølv/alu builds vil jeg tro.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Tarmoc skrev (11 minutter siden):

Er ikke Gigabyte Vision mer et workstation-kort ment for 3d-modellering og lignende?  Så vidt jeg vet bruker slike kort studio driverne fra nvida. Jeg vet ikke om det spiller noen rolle, men jeg ville ha gjort litt research før jeg bestiller et slikt kort.

https://old.reddit.com/r/gigabytegaming/comments/j5iyby/concerning_the_gigabyte_rtx_3080_vision/

Sier her at det er null forskjell så støtter meg på det siden jeg fikk bestillt ett idag :)

Edit: Samt kommentarene på PCCG https://www.pccasegear.com/products/51766/gigabyte-geforce-rtx-3080-vision-oc-10gb

Endret av Tordenskrall
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...