Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

13 minutes ago, MariusJS said:

Elkjøp, consistent as usual...

Snakket med Elkjøp med noen dagers mellomrom og begge gangene mente de at min skal sendes 1. oktober. To forskjellige kundebehandlere som påstod samme greia. Ser på et dansk forum og der sier flere det samme, og en nevner også at det faktisk ikke kommer på lager før i januar 2021 slik som nettsiden hevder. Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal tro på ?

Jeg spurte den ene kundebehandleren om de faktisk får inn en levering da, og hun påstod "Ja, og din blir sendt da".

Endret av Ecnot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg har brukt MSI afterburner tydeligvis. Hvordan sier man i "voltage/frequency curve editor" at kortet aldri skal overstige 900mV?

Kjører en OC Scanner nå for morroskuld og den øker ganske så mye på frekvens.

Var det ikke noe slik som dette? den gule streken her?
tQ7fwlW.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nwader skrev (31 minutter siden):

Ja det der syns jeg er direkte misvisende. 90% av de som leter etter kortet her kommer ikke til å få med seg den lille skriften som sier at den ikke kommer før i januar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ecnot skrev (29 minutter siden):

Snakket med Elkjøp med noen dagers mellomrom og begge gangene mente de at min skal sendes 1. oktober. To forskjellige kundebehandlere som påstod samme greia. Ser på et dansk forum og der sier flere det samme, og en nevner også at det faktisk ikke kommer på lager før i januar 2021 slik som nettsiden hevder. Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal tro på ?

Jeg spurte den ene kundebehandleren om de faktisk får inn en levering da, og hun påstod "Ja, og din blir sendt da".

Har snakka med 4 kundebehandlere, bare for å være sikker, og samtlige sier at min også blir sendt ut 1. oktober. Skråsikker er de. Jeg har ikke noe særlig tro på de, men vi får se.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (25 minutter siden):

Lenge siden jeg har brukt MSI afterburner tydeligvis. Hvordan sier man i "voltage/frequency curve editor" at korte aldri skal overstige 900mV?

Kjører en OC Scanner nå for morroskuld og den øker ganske så mye på frekvens.

Var det ikke noe slik som dette? den gule streken her?
tQ7fwlW.png

Lag kurven helt flat fra og med 900mv. Test så med høyere frekvens til du finner høyeste stabile :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Cowboystrekk said:

Lag kurven helt flat fra og med 900mv. Test så med høyere frekvens til du finner høyeste stabile :)

Ah så det at Mhz kurven er flat fra 900mV skal muligens sørge for at spenningen ikke øker siden MHz ikke øker. Skjønner. Takker :)

OC Scanner forårsaket reboot så den lar jeg ligge ? 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
The Norwegian skrev (4 minutter siden):

Har snakka med 4 kundebehandlere, bare for å være sikker, og samtlige sier at min også blir sendt ut 1. oktober. Skråsikker er de. Jeg har ikke noe særlig tro på de, men vi får se.

Alle jeg har snakket med sier at et kort er reservert på lager for meg, men når de ikke har noen kort på lager stoler jeg ikke på lovnader om reservasjon. Får bare vente og se om de får shipment neste uke. Lurer på om de i det hele tatt hadde kort ved launch eller bare tok i mot preorders

Lenke til kommentar
freakoftheweek skrev (4 minutter siden):

Alle jeg har snakket med sier at et kort er reservert på lager for meg, men når de ikke har noen kort på lager stoler jeg ikke på lovnader om reservasjon. Får bare vente og se om de får shipment neste uke. Lurer på om de i det hele tatt hadde kort ved launch eller bare tok i mot preorders

Hadde ikke overrasket meg om de bare har fått beskjed om å si til alle som spør at de får kortene 1. oktober, og håpe at de som ikke får kortet da ikke gidder å ta kontakt igjen.

Lenke til kommentar

Dette har jeg hentet fra et svensk forum:

"Kan bekrefte dette!
~960stk Asus Rog Strix OC confirmed 22.09.20 kl. 02.04 fra Elkjøp/Elgiganten.
Kilde sjekket også et annet kort for meg og det var bekreftet over 980 kort. Regner med at det gjelder for alle kort som er på «nettlager»."

Spørsmålet er vel når disse kortene kommer...

Det gikk vel også en del rykter om en stor ASUS levering til Europa i slutten av september?

Endret av Ecnot
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (30 minutter siden):

Sjekk mitt palit 3080

http://www.3dmark.com/spy/14029645

Står 2145mhz, men gjennomsnitt frekvens er ikkje i nærheten. Godt under 2000mhz...

Her er min 3080 TUF med +100MHZ core og makset power limit.

https://www.3dmark.com/compare/spy/14029645/spy/14124655#

Average clock er 7mhz under din, men score er ganske annerledes da. (PC-en min er ikke satt opp for benchmarking btw..)
Så på afterburner at jeg hadde ganske stabile 1950-1930mhz under hele testen. Der den pleier å ligge i spill også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...