Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gammalerik skrev (3 minutter siden):

Er kabinettet ditt et relativt greit oppsett med mye ventilasjon?

Står på en testbench nå. Rommet er nok ikke veldig kaldt, fordi det er en del maskinvare der.

Uansett så virker det som det booster ned basert på temp, lenge før temp-target.

Edit: Gitt at temperaturtransmittere er riktige da. Er vel ingen garanti for at man har kontroll på alle områder av pcb.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Kyrre S. said:

Nei. Det ligger noen utregninger i bakkant her som jeg ikke har oversikt over. Virker for meg som kortet begynner å droppe boost (husk at kortet er selv-overklokkende) tidlig, kanskje allerede ved 40 grader? 20 grader?

Dropper første bin ved 9C(minnes jeg), men det er standard nvidia boost oppførsel. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt klagingen på 3090 her. Ja det er dyrt. Ja det er meningsløst for de fleste. Men samtidig så er det eneste nåværende muligheten for et ytelseshopp som gir mening utover et 2080ti kort etter mitt skjønn - hoppet fra 2080ti til 3080 ble for snaut, at 3080 gir betydelig mer performance/krone blir dermed ikke så relevant som det er for de som oppgraderer fra dårligere/eldre kort enn en 2080ti.

Atter igjen, PC spilling er en rimelig hobby i forhold til mengden tid man bruker på det, begynner man å bruke penger på bil / MC så ser man fort at beløpene blir noe helt annet. 3090'en koster for eksempel betydelig mindre enn fjernlyset jeg hadde på forrige pickup'en min...

Endret av benjamin84
  • Liker 5
Lenke til kommentar
8 minutes ago, benjamin84 said:

Atter igjen, PC spilling er en rimelig hobby i forhold til mengden tid man bruker på det, begynner man å bruke penger på bil / MC så ser man fort at beløpene blir noe helt annet 3090'en koster for eksempel betydelig mindre enn fjernlyset jeg hadde på forrige pickup'en min...

Good point! Jeg som ikke har lappen engang har jo spart inn MER enn nok for en 3090!

Hva skal jeg kjøpe for ungene jeg ikke har, da tro?

Endret av Aetius
Typo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
benjamin84 skrev (14 minutter siden):

Atter igjen, PC spilling er en rimelig hobby i forhold til mengden tid man bruker på det, begynner man å bruke penger på bil / MC så ser man fort at beløpene blir noe helt annet 3090'en koster

Om man spiser 1/4 brød om dagen vil et 3090 tilsvare brød (av den gode, mettende typen) for 1700 dager. Bare for å sette ting i perspektiv.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, benjamin84 said:

Kan bare håpe at AMD klarer å presse frem noen kort i toppsjiktet slik at det faktisk blir konkurranse om beste kort, og ikke bare beste budsjett kort. Da tenker jeg prisene detter også i ekstrem-klassen.

Jeg GJETTER på at beste AMD kort kommer til å være ca som en 3080, men til lavere pris. 3090 kan man bare glemme å konkurrere med, er ikke verdt for AMD å lage et kort som nesten ingen kjøper, selv om de kunne gjort det.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, JarleGutt said:

Jeg GJETTER på at beste AMD kort kommer til å være ca som en 3080, men til lavere pris. 3090 kan man bare glemme å konkurrere med, er ikke verdt for AMD å lage et kort som nesten ingen kjøper, selv om de kunne gjort det.

Hadde vært artig om de kunne utfordret 3090, men ja jeg tviler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...