Gå til innhold

Tråden for Super Ultrawide 5120x1440 skjermer


OlaHaldor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...
Aetius skrev (På 12.6.2023 den 19.40):

Jeg vurderer å bytte ut min LC49RG90 med en 43" Neo G7.

Synspunkter?

For meg er dette et helt ulogisk bytte, etter å ha selv brukt samme modell i 240hz utgave kunne jeg aldri tenkt meg å gå bort ifra ultrawide ned til en mindre skjerm med 16:9 format. Skulle jeg mot all formodning hatt 16:9 skulle skjermen ihvertfall vært større eller vært OLED. 

Men, alle har forskjelige preferanser. 

 

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, MrL said:

For meg er dette et helt ulogisk bytte, etter å ha selv brukt samme modell i 240hz utgave kunne jeg aldri tenkt meg å gå bort ifra ultrawide ned til en mindre skjerm med 16:9 format. Skulle jeg mot all formodning hatt 16:9 skulle skjermen ihvertfall vært større eller vært OLED. 

Men, alle har forskjelige preferanser. 

 

Njaei, G7 43" er faktisk større både målt i skjermareal og oppløsning.

Dessuten har jeg problemer med at den del ting ikke er optimalt på en ultrawide. Youtube, VLC, Skyrim etc har alle sine litt rare måter å ikke funke elletr vises rart på, på en ultrawide.

OLED er jeg ikke så keen på, pga risiko for burn-in.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (13 minutter siden):

Njaei, G7 43" er faktisk større både målt i skjermareal og oppløsning.

Dessuten har jeg problemer med at den del ting ikke er optimalt på en ultrawide. Youtube, VLC, Skyrim etc har alle sine litt rare måter å ikke funke elletr vises rart på, på en ultrawide.

OLED er jeg ikke så keen på, pga risiko for burn-in.

At skjermareal var større var jeg ikke klar over faktisk, da lærte man noe nytt i dag og.

Selv har jeg ikke noen spesielle problemer, men det er klart at Youtube vil få store svarte bokser i fullskjerm. Jeg ser gjerne youtube på halve skjermen mens jeg multitasker da fungerer det ypperlig. 

Men ja da tror jeg du må finne ut selv hva som passer ditt behov. Jeg så dog en anmeldelse fra Komplett på en som hadde gjort samme bytte som ikke var helt fornøyd, så det er vel verdt å ta en titt på. 

Lenke til kommentar
Aetius skrev (41 minutter siden):

Njaei, G7 43" er faktisk større både målt i skjermareal og oppløsning.

Dessuten har jeg problemer med at den del ting ikke er optimalt på en ultrawide. Youtube, VLC, Skyrim etc har alle sine litt rare måter å ikke funke elletr vises rart på, på en ultrawide.

Mye ble bedre med denne utvidelsen til Chrome, siden man kan kjøre videoer i "fullscreen" på ene sida av skjermen, eller i lite vindu. Men den har du muligens allerede? Men ja, ikke alt er optimalt. Digger det som funker bra da :)

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
1 hour ago, MrL said:

At skjermareal var større var jeg ikke klar over faktisk, da lærte man noe nytt i dag og.

Selv har jeg ikke noen spesielle problemer, men det er klart at Youtube vil få store svarte bokser i fullskjerm. Jeg ser gjerne youtube på halve skjermen mens jeg multitasker da fungerer det ypperlig. 

Men ja da tror jeg du må finne ut selv hva som passer ditt behov. Jeg så dog en anmeldelse fra Komplett på en som hadde gjort samme bytte som ikke var helt fornøyd, så det er vel verdt å ta en titt på. 

Ja, jeg så den også, og den lover ikke akkurat godt. Men det må jo være en klar reklamasjon for fyren.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Mala skrev (5 timer siden):

Ble tipset om denne i her i går kveld, er dette noe til monitor for 12 990,- ?

 

Virker jo rimelig greit speccet :)
 

https://www.komplett.no/product/1247185/gaming/gaming-utstyr/gamingskjermer/samsung-49-curved-gamingskjerm-s49cg934

Det var irriterende at du tipset meg om...

Den får veldig gode skussmål: https://www.rtings.com/monitor/reviews/samsung/odyssey-oled-g9-g95sc-s49cg95

Lenke til kommentar
Mala skrev (5 timer siden):

Ble tipset om denne i her i går kveld, er dette noe til monitor for 12 990,- ?

 

Virker jo rimelig greit speccet :)
 

https://www.komplett.no/product/1247185/gaming/gaming-utstyr/gamingskjermer/samsung-49-curved-gamingskjerm-s49cg934

Den frister å kjøpe selv, upgradere fra ikke oled utgaven. Tror det dog blir dealbreaker for meg at skjermen er mindre kurved enn den jeg sitter på nå.

Men dette et knall kjøp

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...