Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Prøver å finne ut av hvilken norsk serie/film dette er. To gutter bryter seg inn hos ei dame, og en av dem (mener han hadde litt langt blondt hår), kutter henne i låret med en kniv. Ender med at hun dytter han ned kjellertrappa og lar han bli der. Minner litt om Misery haha. Tror senere hun dama gikk ut i sjøen for å drukne seg... Tror skuespilleren er veldig kjent, men kan ikke huske.. Hjelp? x_x

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett to filmer for lenge siden som jeg ikke husker navnet på, og sliter veldig med å finne tilbake til. Lurer på om noen klarer å hjelpe meg?

 

 

Film 1:
- foregår i California, nesten helt sikkert i Los Angeles, og kanskje Hollywood?
- husker best scener i leiligheten/studioet til en kvinnelig kunstner, som får besøk her av en mann
- det utvikler seg en relasjon/romanse/forhold over tid mellom kvinnen og mannen
- jeg trodde først Tim Robbins spilte mannen, men jeg er ikke like sikker lenger
- trodde kanskje det var The Player eller Short Cuts, men jeg tror ikke det stemmer
- har ikke trodde at det var Less Than Zero, men den føles relevant å nevne
- jeg tror filmen er fra 90-tallet. Kanskje 80-tallet eller kaaaaanskje 2000-tallet.
- jeg så ikke filmen da den var ny, men har sett den i løpet av de siste 5-10 årene tenker jeg

 

 

Film 2:
- ble traumatisert av denne filmen som barn
- husker veldig lite fra filmen, men husker at det var noen særdeles skumle og voldelige scener
- i én scene blir en mann klemt ihjel av vegger i en korridor/sjakt
- i én scene blir en mann spiddet av spyd/pigger som kommer ut fra veggene
- mulig jeg blander og de to overnente er én og samme scene
- jeg aner ikke når filmen ble produsert, men jeg så den sannsynligvis på TV på 90-tallet
- det er ikke Cube

Lenke til kommentar

Noen filmer med trekk du nevner i film 1:

-The Big Lebowski ( med Julian Moore, fra Short Cuts, som du nevner selv. Hun spiller pussig nok maler/kunstner i begge filmene) her er iallfall lokasjonen riktig.

post-296524-0-34552600-1565563500_thumb.jpeg

 

Closer.

post-296524-0-74242100-1565563574_thumb.jpeg ( Her er handlingen satt i London. Så lite trolig at den er riktig).

 

Frida. Her er settingen i Mexico tror jeg. Så det er feil.

 

post-296524-0-90255300-1565563817_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Jeg har sett to filmer for lenge siden som jeg ikke husker navnet på, og sliter veldig med å finne tilbake til. Lurer på om noen klarer å hjelpe meg?

 

 

Film 1:

- foregår i California, nesten helt sikkert i Los Angeles, og kanskje Hollywood?

- husker best scener i leiligheten/studioet til en kvinnelig kunstner, som får besøk her av en mann

- det utvikler seg en relasjon/romanse/forhold over tid mellom kvinnen og mannen

- jeg trodde først Tim Robbins spilte mannen, men jeg er ikke like sikker lenger

- trodde kanskje det var The Player eller Short Cuts, men jeg tror ikke det stemmer

- har ikke trodde at det var Less Than Zero, men den føles relevant å nevne

- jeg tror filmen er fra 90-tallet. Kanskje 80-tallet eller kaaaaanskje 2000-tallet.

- jeg så ikke filmen da den var ny, men har sett den i løpet av de siste 5-10 årene tenker jeg

 

 

Film 2:

- ble traumatisert av denne filmen som barn

- husker veldig lite fra filmen, men husker at det var noen særdeles skumle og voldelige scener

- i én scene blir en mann klemt ihjel av vegger i en korridor/sjakt

- i én scene blir en mann spiddet av spyd/pigger som kommer ut fra veggene

- mulig jeg blander og de to overnente er én og samme scene

- jeg aner ikke når filmen ble produsert, men jeg så den sannsynligvis på TV på 90-tallet

- det er ikke Cube

 

Er veldig sikker på at film 1 er Short Cuts. Den er fra 1993, det foregår i Los Angeles, Tim Robbins er med i filmen og det er en kvinnelig karakter i en typisk studio-leilighet med masse malerier, hvor hun også maler selv. Tror hun har en affære med noen, men husker ikke om det var Tim Robbins sin karakter. 

 

Og jeg klarte selvfølgelig å overse at du nevnte den, haha. 

Endret av -Audun-
Lenke til kommentar

For mange år siden så jeg en film/serieepisode på TV hvor en fyr av uvisse grunner fikk en engel som kjæreste. Den eneste scenen jeg i øyeblikket husker var at da de parkerte bilen, gikk hun rett ut gjennom døren uten å åpne den. Er det noen som drar kjensel på dette?

 

Jeg husker sangen som ble spilt i scenen (Beautiful, av James Blunt) men jeg klarer ikke å komme på filmen eller serien/episoden. 

Endret av Mr supergomp
Lenke til kommentar

 

Hei

Jeg sliter med å komme på en film jeg vil se. Husker bare noen småglimt av den, men håper det er noen filmeksperter her.

Det jeg husker er:

Jobber alene som en slags agent eller lignende

Veldig flink med tall. Husker han skal finne ut om det er underslag eller lignende i et firma. Han skriver ned all regnskapet for firmaet på alle glassvegger inne i rommet. Får en Assistent som han ikke vil ha noe med å gjøre, men hun hjelper han alikevel. Etter å ha skrevet ned alle mulige summer, finner han spesifikke tall som han ringer rundt med tusj. Han har alltid med matpakke og foretrekker å spise alene der han er. Får et slags forhold med hun som hjelper han.

Flink til å skyte

Har et eget hjem, men må flykte

Han har da en egen flyktningsbil(campingvogn/bobil).med skytevåpen i. I tillegg mener jeg han har et maleri i bobilen som hun han får et forhold til liker.

 

Vet ikke om det ga noe mening men er det jeg husker. Haha??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...