Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Hei, prøver å finne ut hva dette er. Stikkord nedenfor:

 

- En familiefilm, eller kanskje miniserie jeg så på TV en gang tidlig 90-tallet

- Western/drama som handler om en ung "cowboy", men han henter inn villhester og ikke kveg

- Det er noen "bad guys" også som han konkurrerer mot

- Faren hans dør i en tømmer-ulykke i skogen. Sønnen er tilstede da det skjer

- Hovedpersonen får drømmedama til slutt

- Hovedpersonen får også lederhesten i slutten av filmen

- Kanskje australsk, men kan ha vært amerikansk

 

Dette er det jeg husker. Det er nok ikke Lonesome Dove, som andre har tipset om. Noen andre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallooeen.

 

Jeg trenger hjelp til å finne en film som jeg så for litt over et år siden.

 

Jeg sier bare alt jeg husker:

 

*Det var en skrekkfilm

*En av hovedpersonene (en mann) har vært med i en serie som gikk på Disney Channel for mange år siden. (Jeg tror det var Disney channel. Enten det eller Cartoon Network.)

*Handling:

 

Det var 4 eller 5 ungdommer som skulle være på en hytte i skogen. De oppdaget en elv (som tydeligvis var forurenset) og etter å ha drukket / badet / vært i nærheten av denne begynte noen av ungdommene å oppføre seg rart og få røde flekker på kroppen.

 

Dette er veldig lite informasjon, men det er faktisk det eneste jeg husker. Har veldig lyst å se denne filmen igjen, men husker ikke navnet på den.

 

Hvis noen kan hjelpe meg her hadde det vært fint.

 

Serien på enten Cartoon Network eller Disney Channel som en av hovedpersonene var med i:

Du så mye av hovedpersonen og faren, og begge jobbet i en fiskebutikk som faren eide.

 

Jeg vet dette er lite å gå på, men hvis noen synes dette høres kjent ut, så vær så snill og kom med navn på filmen / serien / eller hovedpersonen.

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Hallooeen.

 

Jeg trenger hjelp til å finne en film som jeg så for litt over et år siden.

 

Jeg sier bare alt jeg husker:

 

*Det var en skrekkfilm

*En av hovedpersonene (en mann) har vært med i en serie som gikk på Disney Channel for mange år siden. (Jeg tror det var Disney channel. Enten det eller Cartoon Network.)

*Handling:

 

Det var 4 eller 5 ungdommer som skulle være på en hytte i skogen. De oppdaget en elv (som tydeligvis var forurenset) og etter å ha drukket / badet / vært i nærheten av denne begynte noen av ungdommene å oppføre seg rart og få røde flekker på kroppen.

 

Dette er veldig lite informasjon, men det er faktisk det eneste jeg husker. Har veldig lyst å se denne filmen igjen, men husker ikke navnet på den.

 

Hvis noen kan hjelpe meg her hadde det vært fint.

 

Serien på enten Cartoon Network eller Disney Channel som en av hovedpersonene var med i:

Du så mye av hovedpersonen og faren, og begge jobbet i en fiskebutikk som faren eide.

 

Jeg vet dette er lite å gå på, men hvis noen synes dette høres kjent ut, så vær så snill og kom med navn på filmen / serien / eller hovedpersonen.

 

Tusen takk!

Høres ut som det er Cabin Fever fra 2002.

Lenke til kommentar

Hallooeen.

 

Jeg trenger hjelp til å finne en film som jeg så for litt over et år siden.

 

Jeg sier bare alt jeg husker:

 

*Det var en skrekkfilm

*En av hovedpersonene (en mann) har vært med i en serie som gikk på Disney Channel for mange år siden. (Jeg tror det var Disney channel. Enten det eller Cartoon Network.)

*Handling:

 

Det var 4 eller 5 ungdommer som skulle være på en hytte i skogen. De oppdaget en elv (som tydeligvis var forurenset) og etter å ha drukket / badet / vært i nærheten av denne begynte noen av ungdommene å oppføre seg rart og få røde flekker på kroppen.

 

Dette er veldig lite informasjon, men det er faktisk det eneste jeg husker. Har veldig lyst å se denne filmen igjen, men husker ikke navnet på den.

 

Hvis noen kan hjelpe meg her hadde det vært fint.

 

Serien på enten Cartoon Network eller Disney Channel som en av hovedpersonene var med i:

Du så mye av hovedpersonen og faren, og begge jobbet i en fiskebutikk som faren eide.

 

Jeg vet dette er lite å gå på, men hvis noen synes dette høres kjent ut, så vær så snill og kom med navn på filmen / serien / eller hovedpersonen.

 

Tusen takk!

Høres ut som det er Cabin Fever fra 2002.

Tuuuuuusen takk, Cappo! Det var pina meg den filmen, ja. Tusen hjertelig takk!

Lenke til kommentar

Hei, prøver å finne ut hva dette er. Stikkord nedenfor:

 

- En familiefilm, eller kanskje miniserie jeg så på TV en gang tidlig 90-tallet

- Western/drama som handler om en ung "cowboy", men han henter inn villhester og ikke kveg

- Det er noen "bad guys" også som han konkurrerer mot

- Faren hans dør i en tømmer-ulykke i skogen. Sønnen er tilstede da det skjer

- Hovedpersonen får drømmedama til slutt

- Hovedpersonen får også lederhesten i slutten av filmen

- Kanskje australsk, men kan ha vært amerikansk

 

Dette er det jeg husker. Det er nok ikke Lonesome Dove, som andre har tipset om. Noen andre tips?

Et IMDb-søk på alle western-serier mellom 1980 og 2000 gav 38 titler. Høy sannsynlighet på at du finner den inni der et sted: http://www.imdb.com/search/title?genres=western&release_date=1980,2000&title_type=tv_series

 

Edit: Åja... Leste om Lonesome Dove og trodde vi uansett snakket om en tv-serie. Ser nå at du egentlig tror det er en film.

 

The Man from Snowy River (1982) ser ut til å passe temmelig godt -

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

En film fra ca rundt 1990 tror jeg (muligens eldre, men neppe særlig nyere) om en skruppeløs kvinne som drev et oljeselskap eller noe sånt.

 

Action/crime/gangster type film.

 

Husker ikke mye, men i begynnelsen ser vi noen bilder av denne kvinnen i sort kjole som poserer, tar på seg smykker o.l. tror jeg, og så mener jeg det er noe akkurat som lys gulig olje som renner ned og lager bokstavene.

 

Tror den het noe med "sort gull" eller noe i den duren på Norsk, men er ikke sikker her heller.

Endret av groenn
Lenke til kommentar

At det ikke har slått meg å prøve denne tråden før.

 

Jeg er ute etter en film om en virkelig eldgammel fyr som ser ut som om han er rundt 30. Hele filmens handling foregår i og rett utenfor en liten hytte. Denne fyren skal flytte, for nå har han bodd sine 10 år på dette stedet og må bort før noen merker at han ikke eldes. Plutselig bestemmer han ser for å tilstå alderen sin til lærerkollegaene sine, som er eksperter på diverse felt. En er i alle fall veldig into historie og arkeologi and so on, en er interessert i religion and so on.

 

Vi får ikke se noen klipp fra det lange livet hans, hele filmen er han som forteller, og deres reaksjoner, kontrollspørsmål and so on. Hvordan en etter en plutselig blir overbevist and so on. Jeg kan ikke si jeg kjente igjen noen av skuespillerene, og det som ble fortalt meg når jeg så den var at det var lavbudsjettfilm til tusen, og at de hadde nada penger til lansering. Den ble ett lite internettfenomen (?) fordi en av de som lagde den (jeg kan ikke huske om det skulle være regisør eller produsent) la den ut på en torrentside.

 

Noen som kanskje vet hvilken jeg prater om?

 

Det som gjorde mest inntrykk på meg i filmen var fortellingen om Buddha og Jesus. Han fyren hadde vært elev hos Buddha, lært noen fancypancy meditasjonsteknikker, lært dette videre til Jesus som så ble en lærer i seg selv. Hele historien om korset og oppvåkningen etter tre dager var sann, det var bare ikke å våkne fra døden, men fra den dype meditasjonen.

Endret av Nie
Lenke til kommentar

En film fra ca rundt 1990 tror jeg (muligens eldre, men neppe særlig nyere) om en skruppeløs kvinne som drev et oljeselskap eller noe sånt.

 

Action/crime/gangster type film.

 

Husker ikke mye, men i begynnelsen ser vi noen bilder av denne kvinnen i sort kjole som poserer, tar på seg smykker o.l. tror jeg, og så mener jeg det er noe akkurat som lys gulig olje som renner ned og lager bokstavene.

 

Tror den het noe med "sort gull" eller noe i den duren på Norsk, men er ikke sikker her heller.

 

Ingen som har anelse?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en film som jeg ikke husker navn på :)

 

Handling: Det er ett bombeangrep på en president under en slags parade, jeg tror det skal være amerikas president.

Filmen er laget slik at vi ser hvordan ting skjer fra fem forskjellige personers "views", vi ser fra livvaktene til presidenten, en mørkhudet tilskuer som jeg fikk sansen for og angripernes.

 

jeg husker spesielt at den mørkhudete tilskueren så en bevegelse i ett rom og filmet det like før presidenten ble skutt, dette viste seg senere å være en vifte.

Presidenten som ble skutt var forsåvidt en "standin".

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en film som jeg ikke husker navn på :)

 

Handling: Det er ett bombeangrep på en president under en slags parade, jeg tror det skal være amerikas president.

Filmen er laget slik at vi ser hvordan ting skjer fra fem forskjellige personers "views", vi ser fra livvaktene til presidenten, en mørkhudet tilskuer som jeg fikk sansen for og angripernes.

 

jeg husker spesielt at den mørkhudete tilskueren så en bevegelse i ett rom og filmet det like før presidenten ble skutt, dette viste seg senere å være en vifte.

Presidenten som ble skutt var forsåvidt en "standin".

Første jeg kom på

Vantage Point

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en film som jeg ikke husker navn på :)

 

Handling: Det er ett bombeangrep på en president under en slags parade, jeg tror det skal være amerikas president.

Filmen er laget slik at vi ser hvordan ting skjer fra fem forskjellige personers "views", vi ser fra livvaktene til presidenten, en mørkhudet tilskuer som jeg fikk sansen for og angripernes.

 

jeg husker spesielt at den mørkhudete tilskueren så en bevegelse i ett rom og filmet det like før presidenten ble skutt, dette viste seg senere å være en vifte.

Presidenten som ble skutt var forsåvidt en "standin".

Første jeg kom på

Vantage Point

 

du vant en iPod, tusen takk :D

Lenke til kommentar

En film fra ca rundt 1990 tror jeg (muligens eldre, men neppe særlig nyere) om en skruppeløs kvinne som drev et oljeselskap eller noe sånt.

 

Action/crime/gangster type film.

 

Husker ikke mye, men i begynnelsen ser vi noen bilder av denne kvinnen i sort kjole som poserer, tar på seg smykker o.l. tror jeg, og så mener jeg det er noe akkurat som lys gulig olje som renner ned og lager bokstavene.

 

Tror den het noe med "sort gull" eller noe i den duren på Norsk, men er ikke sikker her heller.

 

Eh.. hjelp

 

Dette er jeg nødt til å finne ut av. Noen tips hva som kan gjøres?

Kan betale også hvis noen vil

 

Har forsøkt lage en tegning av innledningen.

 

post-12139-0-01934000-1309614466_thumb.jpg

Endret av groenn
Lenke til kommentar

En film fra ca rundt 1990 tror jeg (muligens eldre, men neppe særlig nyere) om en skruppeløs kvinne som drev et oljeselskap eller noe sånt.

Action/crime/gangster type film.

Husker ikke mye, men i begynnelsen ser vi noen bilder av denne kvinnen i sort kjole som poserer, tar på seg smykker o.l. tror jeg, og så mener jeg det er noe akkurat som lys gulig olje som renner ned og lager bokstavene.

Tror den het noe med "sort gull" eller noe i den duren på Norsk, men er ikke sikker her heller.

Dette er jeg nødt til å finne ut av. Noen tips hva som kan gjøres?

Denne linken viser aller filmer på IMDb mellom 1980 og 1996 med Oil som keyword (Jeg klarte ikke å finne noen som passet godt nok, men det er flere som har potensiale): http://www.imdb.com/search/title?keywords=oil&release_date=1980,1996&title_type=feature,tv_movie,tv_special,mini_series,short,video

 

Ellers kan du jo alltid spørre på andre filmforum.

 

Det nærmeste jeg har kommet er Tulsa (1949) som het Svart Gull i Norge. Den er det nok ikke :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd en stund å søke etter stikkord fra filmen for å finne ut hva den heter uten hell. Den handler om en gjen folk som tror de blir tatt med i et realityshow om å overleve sin største frykt. Deriblant er det to jeg husker godt som var søsken, og deres største frykt var å miste hverandre. Hele dette "realityshowet" var jo bare tull, og de ble satt i feller (litt som saw). Jeg trodde filmen het noe med The Game, men da kom det bare opp en film fra '97, og den er det ikke. Noen som vet hvilken film jeg snakker om? Blir så irritert av å ikke komme på det selv, men er noen år siden jeg har sett den...

 

Takker for alle svar :)

 

(Startet egentlig et nytt emne, da det dukket opp en link hvor jeg kunne spørre om det, etter at jeg hadde postet det nye emnet :p)

Lenke til kommentar

Fransk film!

 

Hei, jeg er på jakt etter navnet på en fransk film!

 

1995 - 2005 (tror jeg)

Vist på NRK, evt. en av de andre norske kanalene.

 

Handlingen er to personer rundt 40-år som møtes for å ha uforpliktende sex. Ingen scener av "aktiviteten" men svært god dialog. Mener og huske at de begge kommenterer hvordan de opplevde hele situasjonen.

 

Det ble (tror jeg) komplisert og en av de ønsket noe mere.

 

At jeg ikke vet hva filmen heter irriterer meg og jeg kunne godt tenkt meg og sett den igjen.

 

Noen som husker?

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd en stund å søke etter stikkord fra filmen for å finne ut hva den heter uten hell. Den handler om en gjen folk som tror de blir tatt med i et realityshow om å overleve sin største frykt. Deriblant er det to jeg husker godt som var søsken, og deres største frykt var å miste hverandre. Hele dette "realityshowet" var jo bare tull, og de ble satt i feller (litt som saw). Jeg trodde filmen het noe med The Game, men da kom det bare opp en film fra '97, og den er det ikke. Noen som vet hvilken film jeg snakker om? Blir så irritert av å ikke komme på det selv, men er noen år siden jeg har sett den...

 

Takker for alle svar :)

 

(Startet egentlig et nytt emne, da det dukket opp en link hvor jeg kunne spørre om det, etter at jeg hadde postet det nye emnet :p)

Jeg tror det er Cruel World fra 2005.

Ut i fra det jeg husker fra den passer den beskrivelsen din omtrent perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...