Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm.. jeg så en film en gang. Det var en 10-15 år gammel film om jeg ikke tar feil.

Det var noen barn også en morder som jeg tror var "wallander".

Den var svensk. Og det var ett hus de ungene gikk inn i, så husker jeg en scene:

En jente med kjole snurret rundt og rundt i en nedstøvet stue og når hun stopper står han mannen der, i døra. Kan noen hjelpe meg?

 

Film nr 2 lurer jeg også på!

 

Filmen er lagd på 1995-2003 tallet omtrent og er svensk. Det handler om 3-4 unger som finner en koffert i skogen med åtte hundre tusen kroner i. En scene jeg husker var at de satt på rommet å telte pengene. Finner faen ikke ut hvilken film det var altså :( irriterer meg! Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar

Er ute etter et par sci-fi filmer som er over 10 år gamle, menneske soldater som slåss mot store aliens med lange bein.

Husker to scener derfra; flere menn som blir drept av at beina til aliensa stikker gjennom de, husker også en scene hvor et av befala på treningstedet ber en av soldatene holde handa opp og hiver deretter en kniv gjennom handa hans.

Lenke til kommentar

Er det en, eller to filmer du er på jakt etter?

Scenen med kniven gjennom handa er ifra Starship Troopers (1997). I den filmen er menneskeheten under angre fra store insektlignende aliens. Mange av disse aliensene har lange ben, og jeg mener at det er folk som blir spiddet av disse.

En annen film med angrep av utenomjordiske med lange ben er vel War of the Worlds (2005). Jeg har ikke sett denne, og vet derfor ikke om noen blir spiddet av disse benene. Filmen er jo også bare 6 år gammel da. Det finnes riktig nok en eldre versjon av filmen, fra 50-tallet, men det er nok ikke den du tenker på.

 

EDIT: Var vist litt treg der ja.

Endret av Labraxas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En jeg kjenner snakket en gang om en film. Den handlet om en mann som var strandet på en øde øy. Dog lå denne øya rett utenfor en storby, så han kunne se rett inn på byen, men han ble selv ikke oppdaget. Han trodde denne filmen var sør-koreansk, men han var ikke helt sikker. Jeg kunne tenke meg å se den, men jeg vet ikke noe mer enn det jeg nettopp sa.

Lenke til kommentar

En jeg kjenner snakket en gang om en film. Den handlet om en mann som var strandet på en øde øy. Dog lå denne øya rett utenfor en storby, så han kunne se rett inn på byen, men han ble selv ikke oppdaget. Han trodde denne filmen var sør-koreansk, men han var ikke helt sikker. Jeg kunne tenke meg å se den, men jeg vet ikke noe mer enn det jeg nettopp sa.

Castaway on the Moon (2009) - http://www.imdb.com/title/tt1499666/

Lenke til kommentar

Leter etter en film jeg har lett etter lenge. Så den som veldig ung uten noen voksne tilstedet, og det var ganske drøyt for meg på 9-10 år. Altså rundt 7-8 år siden jeg så den. Tror jeg så den på TV 1000. Filmen er nok ikke eldre enn at den er fra 90-tallet. Prøver å skrive ned det jeg husker av den. Er noe uklart though.

 

Det var 2 brødre. Tror begge var kriminelle. Den ene av dem har en slags sykdom/skade som gjør at han blir veldig langsom.

Jeg husker også at den ene av de 2 brødrene hadde en sex-scene med muligens en stripper e.l., og ja, jeg så tits. Ganske sikker på at denne ene broren dør tilslutt. Blir vel skutt. Filmen ender med at brorer med sykdommen forlater byen. siste scenen jeg husker er at sitter i en buss. Begge brødrene har lite hår på hodet.

 

Er ikke sikker på at alt jeg har skrevet ned her er korrekt, men er slik jeg husker det hvertfall. Dette var vel den sykeste filmen jeg noen gang hadde sett på den alderen. 15- eller 18-årsgrense. Tenkte det ville være gøy å finne den igjen. :)

Bumper denne.

Lenke til kommentar

Da jeg gikk på videregående så vi en film som handla om ei dame/jente som var en slags sekretær/assistent på et legekontor (evt. så foregikk noe av handlingen i forbindelse med et legekontor) og som etterhvert ble smågal og jeg mener at hun ble forelsket i en mann som jobbet på dette kontoret. Mye drama, og politi og psykisk helsevesen var vel blanda inn på et tidspunkt.

 

Jeg tror filmen var fransk, og av en eller annen grunn trodde jeg lenge at det var "Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain" ettersom jeg syntes at hovedpersonen og plakaten ligna, men det kan godt hende jeg tar feil.

 

Skal vel litt til for at noen aner hvilken film jeg prater om.

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en tv-serie som gikk på tv for 10-15 år siden. Jeg tror den gikk på NRK, og den gikk i helgene (enten fredag eller lørdag). Om jeg ikke husker feil gikk den enten rett før eller rett etter barne-tv.

 

Selve serien var engelskspråklig og tegnet. Jeg tror nok ikke serien var beregnet fpr barn på min alder (5-8). Videre tror jeg handlingen i serien foregikk under vann/i ubåter. Jeg husker det var en person med hvitt hår inn i bildet :p

 

Håper dette er nok til at noen kan kjenne igjen denne serien. Hvis ikke er det bare å spørre, så skal jeg svare etter beste evne!

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en tv-serie som gikk på tv for 10-15 år siden. Jeg tror den gikk på NRK, og den gikk i helgene (enten fredag eller lørdag). Om jeg ikke husker feil gikk den enten rett før eller rett etter barne-tv.

 

Selve serien var engelskspråklig og tegnet. Jeg tror nok ikke serien var beregnet fpr barn på min alder (5-8). Videre tror jeg handlingen i serien foregikk under vann/i ubåter. Jeg husker det var en person med hvitt hår inn i bildet :p

 

Håper dette er nok til at noen kan kjenne igjen denne serien. Hvis ikke er det bare å spørre, så skal jeg svare etter beste evne!

shagma?

 

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en tv-serie som gikk på tv for 10-15 år siden. Jeg tror den gikk på NRK, og den gikk i helgene (enten fredag eller lørdag). Om jeg ikke husker feil gikk den enten rett før eller rett etter barne-tv.

 

Selve serien var engelskspråklig og tegnet. Jeg tror nok ikke serien var beregnet fpr barn på min alder (5-8). Videre tror jeg handlingen i serien foregikk under vann/i ubåter. Jeg husker det var en person med hvitt hår inn i bildet :p

 

Håper dette er nok til at noen kan kjenne igjen denne serien. Hvis ikke er det bare å spørre, så skal jeg svare etter beste evne!

shagma?

 

Nei, er nok ikke den. Den er som sagt engelskspråklig, mest sannsynlig amerikansk. Og den personen med hvitt hår var en mann (som kan ha vært sjefen eller noe).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...