Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Fått god hjelp før - og prøver igjen.

 

Hvis noen klarer denne blir jeg både skikkelig imponert, og ikke minst glad.

Har nemlig ikke så voldsomt mye info å gi dere.

 

Film fra noen år tilbake - drama.

 

Stort sett det eneste jeg husker fra filmen er at hovedpersonen ganske sent ut i filmen dro tilbake til byen han vokste opp i. Oppsøkte barndomshjemmet sitt - og gravde opp noen leker fra hagen. Mener å huske at det var leker av type tinnsoldater. Mener også å huske at det var ham selv som hadde gravd de ned der for mange år siden.

 

Vet at dette er fantastisk lite å gå på - men håper at noen husker navnet på filmen. Skulle gjerne ha sett den igjen. Takknemlig for alle tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått god hjelp før - og prøver igjen.

 

Hvis noen klarer denne blir jeg både skikkelig imponert, og ikke minst glad.

Har nemlig ikke så voldsomt mye info å gi dere.

 

Film fra noen år tilbake - drama.

 

Stort sett det eneste jeg husker fra filmen er at hovedpersonen ganske sent ut i filmen dro tilbake til byen han vokste opp i. Oppsøkte barndomshjemmet sitt - og gravde opp noen leker fra hagen. Mener å huske at det var leker av type tinnsoldater. Mener også å huske at det var ham selv som hadde gravd de ned der for mange år siden.

 

Vet at dette er fantastisk lite å gå på - men håper at noen husker navnet på filmen. Skulle gjerne ha sett den igjen. Takknemlig for alle tips.

 

Lurer på om det kan være The Boy Who Could Fly. Det er en scene der han begraver leke soldater i hagen mens det regner...tror det var pga faren døde?...tar mulig feil der da.

 

Husker ikke om han graver det opp igjen da...

 

Men det er ivertfall en film jeg husker der en graver ned leke soldater.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Tusen takk for raskt svar - jeg ser om jeg finner en trailer vedr denne og ser etter.

 

Litt vanskelig for meg å si om det er denne av omtalen. Som sagt, det eneste jeg husker helt sikkert, er at han selv gravde de opp igjen - mange år etter, da han hadde blitt voksen. Tror det var noe greie med at han vendte tilbake til barndomshjemmet som lå i en annen by.

 

Jeg ser etter - igjen, takk.

Lenke til kommentar

Denne filmen har jeg hatt som tradisjon som liten å se på TV hver julaften, men har ingen anelse hva den heter? Her er fakta jeg vet:

 

• Handler om mann som har et gult vannfly.

• Han flyr det, men styrter.

• Kommer seg ikke ned fra fjellet.

• Han har en rød nødblus med seg.

• Han blir skadet under kræsjet.

• Handlingen foregår om sommeren.

• Mannen har brunt hår og skjegg.

• Antyder filmen er fra 90-tallet.

• Den gikk hvert år på julaften på formiddagen på TV2 eller TV Norge, men det gjør den ikke nu lenger.

 

Har irritert meg over at jeg ikke finner ut hvilken film det er og har søkt som en galing etter den på nettet. Har brukt flere år på å finne denne, så setter virkelig pris på all hjelp Jeg trur ikke filmen er særlig bra, men den har stor affeksjonsverdi for meg.

 

Det her er en virkelig genial tråd :)

Endret av iValid
Lenke til kommentar

Fått god hjelp før - og prøver igjen.

 

Hvis noen klarer denne blir jeg både skikkelig imponert, og ikke minst glad.

Har nemlig ikke så voldsomt mye info å gi dere.

 

Film fra noen år tilbake - drama.

 

Stort sett det eneste jeg husker fra filmen er at hovedpersonen ganske sent ut i filmen dro tilbake til byen han vokste opp i. Oppsøkte barndomshjemmet sitt - og gravde opp noen leker fra hagen. Mener å huske at det var leker av type tinnsoldater. Mener også å huske at det var ham selv som hadde gravd de ned der for mange år siden.

 

Vet at dette er fantastisk lite å gå på - men håper at noen husker navnet på filmen. Skulle gjerne ha sett den igjen. Takknemlig for alle tips.

 

Lurer på om det kan være The Boy Who Could Fly. Det er en scene der han begraver leke soldater i hagen mens det regner...tror det var pga faren døde?...tar mulig feil der da.

 

Husker ikke om han graver det opp igjen da...

 

Men det er ivertfall en film jeg husker der en graver ned leke soldater.

 

Har sjekket nå - og det var dessverre ikke denne.

I den filmen jeg tenker på er mesteparten av handlingen om hovedpersonen som voksen - og bare "tilbakeblikk" i filmen fra tidligere, da han var barn (som f eks da han gravde ned tinnsoldatene).

 

Mener også å huske at han som voksen flyttet til en annen by - hadde suksess - og på slutten av filmen oppsøkte barndomshjemmet og gravde opp lekene igjen. Selvsagt midt på natten og dårlig var osv....

 

Flere tips mottas fortsatt med stor takk !

Lenke til kommentar

Hei og hopp!

Jeg lurte på om noen vet hvilken film bildet helt nede til venstre er hentet fra:

Takker for hjelp!

 

 

Det er Mad Max eller en av oppfølgerne.

EDIT: Det er mest sannsynlig fra Mad Max Beyond Thunderdome.

Er temmelig sikker på at det er 2'ern. Mad Max 2: The Road Warrior (1981).

 

Ikke at bildene er 100% identiske, det finnes flere variasjoner. Men de skal alle være fra 2'ern.

Mad-Max-2-The-Road-Warrior-1981-Wide-Screen-Front-Cover-46544.jpg

Endret av Venerable
  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. I hvilken film dør en mann av å stikke penis inn i et hull i et utendørs boblebad? Jeg tror det var på et slags høyfjellshotell. Drittfilm mest sannsynlig, komedie.

 

2. Denne har jeg veldig lite på, men i en scene er en gutt inne i et stort rom i et bibliotek hvor det skjer noe overnaturlig. I filmen gjøres det mye ut av at han ikke tør å gjøre et hopp på sykkel, som han selvsagt gjør mot slutten.

Lenke til kommentar

Leter etter en barnefilm som jeg så for mange år siden. Ganske sikker på at filmen er animert. Den handler om en hund, tror han er sånn halvt ulv om jeg ikke tar helt feil. I vertfall så er det masse snø i filmen og mange ulver osv. Også er det også noe med et gammelt glass som lyser i mange farger.

 

That's about it. Noen som vet? Tror det med glasset som lyste i mange farger var en ganske viktig del av filmen. Om jeg ikke husker feil så var glasset ganske skittent og gammelt, men med en gang det kom i kontakt med lys så strålte det i helt fantastiske farger.

 

Edit: Fant filmen etter litt googling: Balto (1995)

 

Tror ikke jeg har sett filmen siden jeg var 3-4 år gammel, skal bli et vakkert gjensyn :love:

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Leter etter en film som jeg tror skal komme ut i år, eller til neste år. Den er veldig sånn 300ish, tror kanskje det er samme folka som har lagd den. Filmen handler i vertfall om greske guder og sånt tror jeg, også er det en fyr som skal prøve å ta over alt.

 

Det kan være Immortals.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...