Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Jeg har også en film jeg gjerne vil se igjen, men ikke husker tittelen på. Har veldig lite å gå etter, men jeg mener å huske at det var to partnere undercover og mye korrupte greier i filmen. Den er eldre enn 2008 og nyere enn 2000 (tror jeg) og i slutten av filmen er de i en hytte eller et hus og der blir det avdekket en vegg full av penger.

 

Jeg veit det er utrolig lite å gå etter, men jeg håper veggen full av penger kan gi noen tips som fører fram :D

 

 

Det var en veldig bra film husker jeg som var veldig lite forutsigbar

 

http://www.imdb.com/title/tt0421073/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, håper noen her kan komme med konstruktive tilbakemeldinger på dette litt vage minnet jeg har fra filmen.

 

Det jeg husker av handling, er at det er om en gutt som føler seg som ei jente. Han er kanskje rundt 10 år eller noe. Gutten vil gjerne gå i jenteklær, men mora syns ikke noe om dette, trolig fordi de bor i et litt lite samfunn der også hennes status blir "svertet". I løpet av filmen mener jeg å huske at gutten faktisk kler på seg jenteklær, og jeg tror også at han kommer i en bursdag iført disse klærne.

 

Jeg er usikker når filmen er fra. Jeg så den på tv for en sju-åtte år siden, så det er mulig den er fra 90-tallet. Jeg tror også at det var en engelsk/amerikansk/australsk film. De snakket ihvertfall engelsk, om jeg ikke husker feil.

 

Håper noen her har peiling på hvilken film dette er :)

Fant en fransk film som passet litt: My Life in Pink (1997) - http://www.imdb.com/title/tt0119590/

 

Ellers har jeg gått gjennom de fleste keywords på IMDb som passer uten å finne mye. Den med flest filmer er Transgender. Du kan jo kikke selv hvis du vil: http://www.imdb.com/keyword/transgender/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, dette har surret i hodet mitt i flere dager...

Har en låt - Need you now - Lady Antebellum - som jeg husker vagt fra en film jeg har sett, men kommer ikke på hvilken film det var!

Har søkt opp både sangen og gruppa på Youtube / Wikipedia, men der står ingenting om hvilke filmer låte har blitt brukt i...

 

Kanskje noen her inne kunne hjelpe?

Lenke til kommentar

Er på jakt etter en film. vet ikke hva den heter men det handler om en ungdomsjente som er narkoman og som får kreft som finner seg en kjæreste. hun blir gravid og hun får beskjed om at vis hun bærer frem barnet kan hun og barnet dø. Hun velger og bære frem barnet og hun dør og barnet overlever. Tror dette skal være en sann historie. Hadde den på vhs en gang med dansk tekst og da hette den kjærligheten lever. Håper noen kan hjelpe meg

har funnet skuespillerene til filmen. Mary Stuart Masterson , Ricky Paull Goldin , Sam Waterson , Christine Lahti , Margaret Blye Keven Scannel

Endret av filmelsker
Lenke til kommentar

Har to filmer på hjernen for tiden, og klarer ikke huske navnet på dem. Noen som kan hjelpe?

 

Den første filmen husker jeg veldig lite av. Men jeg husker at det var en gruppe mennesker, husker ikke hvor mange, men de skulle bo (ferie eller lignende) i et ganske stort, gammelt herskapshus! Det de ikke vet, men finner ut mens de er der er at huset spøker/lever. Huset prøver å ta livet av dem! Mye mer enn det husker jeg ikke, kan heller ikke komme på noen skuespillere. Dvs. jeg husker konkret at det var en vindeltrapp i kjelleren på huset, den var rimelig igjengrodd, sånn typisk film. Og denne trappa prøvde å ta livet av en av de kvinnelige personene, hun gikk forøvrig alene og kom seg unna. Usikker på hvor gammel filmen er, men ville tippet rundt år 2000.

 

Den andre filmen husker jeg litt mer av. Den handlet om en kvinne som jobbet som sykepleier. Hun har blitt forflyttet (eller lignende) til et barnesykehus som er litt avsidesliggende. Tror forresten det er et for barn med psykiske lidelser. I alle fall, dette sykehuset skal legges ned om kort tid, og denne nye sykepleieren skal bare være der en liten stund. Den øverste etasjen i sykehuset er stengt. Etter hvert som filmen går fremover blir denne sykepleieren godt kjent med en jente som er innlagt på sykehuset. Det spøker litt i dette sykehuset, rare ting begynne å skje, og det viser seg å være en av de tidligere sykepleierne (dette var mye tidligere) hadde tatt livet av seg selv. Og det viser seg også at hun har en tilknytting til barna på sykehuset, og at hun når befinner seg i den øverste etasjen av sykehuset! Selvfølgelig er hun død og hun ser ut som et monster. Skal være sjanger skrekkfilm så vidt jeg vet. Tror også det er en ganske ny film, rundt 2008.

 

Det var det jeg kom på. Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar

Det er år og dag siden jeg så den, men av en eller annen grunn tenker jeg ofte på hva den heter.

 

Husker ikke helt så skal nevne det kort det jeg husker:

 

Det var noe med et brettspill som de fant (slik som monopol osv)

Når de begynte å rulle terningene så skjedde det som var på brettet også i virkeligheten.

 

Husker helt i slutten at de måtte ha den og den verdien på terningen, så den trillet ned i det ødelagte huset laaaangt nedover i bakken, og landet på den verdien de måtte ha for å ende hele spillet.

 

Den må være minst 10 år gammel, sikkert mer.

 

Dette er vel alt jeg husker

Lenke til kommentar

Okey, håper noen her kan komme med konstruktive tilbakemeldinger på dette litt vage minnet jeg har fra filmen.

 

Det jeg husker av handling, er at det er om en gutt som føler seg som ei jente. Han er kanskje rundt 10 år eller noe. Gutten vil gjerne gå i jenteklær, men mora syns ikke noe om dette, trolig fordi de bor i et litt lite samfunn der også hennes status blir "svertet". I løpet av filmen mener jeg å huske at gutten faktisk kler på seg jenteklær, og jeg tror også at han kommer i en bursdag iført disse klærne.

 

Jeg er usikker når filmen er fra. Jeg så den på tv for en sju-åtte år siden, så det er mulig den er fra 90-tallet. Jeg tror også at det var en engelsk/amerikansk/australsk film. De snakket ihvertfall engelsk, om jeg ikke husker feil.

 

Håper noen her har peiling på hvilken film dette er :)

Fant en fransk film som passet litt: My Life in Pink (1997) - http://www.imdb.com/title/tt0119590/

 

Ellers har jeg gått gjennom de fleste keywords på IMDb som passer uten å finne mye. Den med flest filmer er Transgender. Du kan jo kikke selv hvis du vil: http://www.imdb.com/keyword/transgender/

 

Det var den franske filmen! Takk!

Lenke til kommentar

Har to filmer på hjernen for tiden, og klarer ikke huske navnet på dem. Noen som kan hjelpe?

 

Den første filmen husker jeg veldig lite av. Men jeg husker at det var en gruppe mennesker, husker ikke hvor mange, men de skulle bo (ferie eller lignende) i et ganske stort, gammelt herskapshus! Det de ikke vet, men finner ut mens de er der er at huset spøker/lever. Huset prøver å ta livet av dem! Mye mer enn det husker jeg ikke, kan heller ikke komme på noen skuespillere. Dvs. jeg husker konkret at det var en vindeltrapp i kjelleren på huset, den var rimelig igjengrodd, sånn typisk film. Og denne trappa prøvde å ta livet av en av de kvinnelige personene, hun gikk forøvrig alene og kom seg unna. Usikker på hvor gammel filmen er, men ville tippet rundt år 2000.

 

Den andre filmen husker jeg litt mer av. Den handlet om en kvinne som jobbet som sykepleier. Hun har blitt forflyttet (eller lignende) til et barnesykehus som er litt avsidesliggende. Tror forresten det er et for barn med psykiske lidelser. I alle fall, dette sykehuset skal legges ned om kort tid, og denne nye sykepleieren skal bare være der en liten stund. Den øverste etasjen i sykehuset er stengt. Etter hvert som filmen går fremover blir denne sykepleieren godt kjent med en jente som er innlagt på sykehuset. Det spøker litt i dette sykehuset, rare ting begynne å skje, og det viser seg å være en av de tidligere sykepleierne (dette var mye tidligere) hadde tatt livet av seg selv. Og det viser seg også at hun har en tilknytting til barna på sykehuset, og at hun når befinner seg i den øverste etasjen av sykehuset! Selvfølgelig er hun død og hun ser ut som et monster. Skal være sjanger skrekkfilm så vidt jeg vet. Tror også det er en ganske ny film, rundt 2008.

 

Det var det jeg kom på. Håper noen kan hjelpe :)

 

Noen som har anelse om film nummer to ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...