Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Var en film jeg så lenge siden, handlet om en familie som tok en flytur sammen, sønnen ville gjerne gå til Dinosaur-land, men foreldrene nektet han - gutten styrtet flyet (eller noe)

 

mere enn det husker jeg ikke, men filmen var tydeligvis en komedie :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en kamerat som spurte meg om jeg viste tittelen på en film han hadde fått beskrevet en scene fra. Jeg kunne ikke hjelpe han, så jeg prøver her for å sjekke om noen av dere vet hva for en film det kan være.

 

Filmen skulle være europeis, antagelig fra Frankrike eller Tyskland, eller kanskje Benelux, eller Østerrike. Filmen var ikke helt ny, muligens fra midten av 90-tallet.

 

Filmen handlet vist om menneskesmugling. I en scene i filmen blir en gruppe mennesker som skal smugles ledet inn i et hus, og lenger og lenger ned og inn i en kjeller. Som seer fulgte man vist en mor med barn i denne folkegruppen. Nede i kjelleren var det helt mørk og de ble ledet videre inn i en tunnel. De kunne ikke se noe så de ble bedt om å holde seg til rekkverkene og følge disse. Barnet følte vist plutselig en fremmed hånd, eller noe på rekkverket. Barnet skvatt til og slapp rekkverket, rett før det ble satt på strøm gjennom rekkverkene, og alle i tunnelen ble grillet av elektrisk sjokk. Alle unntatt barnet som da ble reddet av å bli skremt av denne hånden, som da antageligvis tilhørte et avdød, tidligere offer for disse elektriske rekkverkene.

 

Filmen skulle vist foregå i et type alternativt Europa, der grensene inn i Schengen-landene var blitt helt stengt, og det var da inn hit menneskene som ble smuglet prøvde og komme seg.

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en replikk i en film, men husker ikke hvilke.

Det er en kar som blir forbannet på ett eller annet, og brøler: "You are dead!"

Ikke så mye å gå på men...

Happy Gilmore når Shooter McGavin plager han store fyren?

Nei, det er ikke det. Han sier vel noe i retnig: "I will get you Shooter..!"

 

Tror faktisk replikken jeg tenker på er ifra en Angel episode. Når Wesley ligger på sykehus og Angel "tilgir" han for å ha kidnappet sønnen.

 

Ja, det er ifra Angel episode 17 i sesong 3.

Endret av LeGranDuc
Lenke til kommentar

Det kan ikke rett og slett være The Thing (2011) det er snakk om da?

Dette er jo en prequel som blant annet tar for seg hva som skjedde i den norske forskningsleieren før hendelsene i The Thing (1982) fant sted. Det er faktisk i denne amerikanske produksjonen blitt tatt med en rekke kjente norske skuespillere på rollelisten, som du ser på IMDb.

Det vil vel da være ganske naturlig og ha med helikoptersekvensen på ny i denne 2011-filmen, da det er her krysningspunktet mellom de to filmene finner sted.

Lenke til kommentar

For en stund siden så jeg en film på tv som omhandlet et helikopter som hadde kræsja/skutt ned, og overlevende ble undersøkt av en mørkhudet offiser! Har lett høyt og lavt etter navnet, men kan ikke finne det, så nå gir jeg dere her på diskusjon en sjanse :)

 

Noen som vet hvilken film jeg snakker om? Svar :)

Lenke til kommentar

Leter etter en film som jeg tror skal komme ut i år, eller til neste år. Den er veldig sånn 300ish, tror kanskje det er samme folka som har lagd den. Filmen handler i vertfall om greske guder og sånt tror jeg, også er det en fyr som skal prøve å ta over alt.

 

Hva med Clash of the titans? handler om en fisker, så er det hades (underverdens hersker/hersker over helvete) som skal prøve å ta over alt ithink.

Lenke til kommentar

Her kommer sikkert et vanskelig spørsmål; En Ungarsk eller Østerisk Tv-serie som gikk på Nrk engang på slutten av 60-tallet (muligens 1970) som på Norsk het "De Fredløse"

 

Handlingen var fra en eller annen borgerkrig e.l. mellom Ungarn og Østerike på 1700-tallet. Skulle gjerne visst hva som var den orginale - evt Engelske tittelen på denne.

 

Ja den het egentlig: La révolte des haîdouks og var en fransk-rumensk samproduksjon fra 1972. Den handlet om ei gruppe med rumenske opprørere (Hajuker) og deres kamp mot tyrkerne. I 1981 laga regisøren Dinu Cocea en film som likna mye på serien (jeg kjenner ihvertfall igjen noen av senene) som het Iancu Jianu Haiducul (Iancu Jianu, Opprøreren)og som handla om den rumenske historiske helten Iancu Jianu)

Lenke til kommentar

Det var en kamerat som spurte meg om jeg viste tittelen på en film han hadde fått beskrevet en scene fra. Jeg kunne ikke hjelpe han, så jeg prøver her for å sjekke om noen av dere vet hva for en film det kan være.

 

Filmen skulle være europeis, antagelig fra Frankrike eller Tyskland, eller kanskje Benelux, eller Østerrike. Filmen var ikke helt ny, muligens fra midten av 90-tallet.

 

Filmen handlet vist om menneskesmugling. I en scene i filmen blir en gruppe mennesker som skal smugles ledet inn i et hus, og lenger og lenger ned og inn i en kjeller. Som seer fulgte man vist en mor med barn i denne folkegruppen. Nede i kjelleren var det helt mørk og de ble ledet videre inn i en tunnel. De kunne ikke se noe så de ble bedt om å holde seg til rekkverkene og følge disse. Barnet følte vist plutselig en fremmed hånd, eller noe på rekkverket. Barnet skvatt til og slapp rekkverket, rett før det ble satt på strøm gjennom rekkverkene, og alle i tunnelen ble grillet av elektrisk sjokk. Alle unntatt barnet som da ble reddet av å bli skremt av denne hånden, som da antageligvis tilhørte et avdød, tidligere offer for disse elektriske rekkverkene.

 

Filmen skulle vist foregå i et type alternativt Europa, der grensene inn i Schengen-landene var blitt helt stengt, og det var da inn hit menneskene som ble smuglet prøvde og komme seg.

 

 

Høres inntresang ut.

 

Bumpity bump itilfelle ingen så denne =)

Lenke til kommentar

Ser nå etter en ny film =)

 

Denne så jeg for en god stund siden, usikker når, men den handlet om en fyr som var barnevakt, han hadde masse fancy utstyr (blant annet et magsin belte over ryggen for å holde tåteflasker i. ithink)

 

Var med Vin Disel tror jeg. (ekke det en fyr som heter det da......)

Lenke til kommentar

Ser nå etter en ny film =)

 

Denne så jeg for en god stund siden, usikker når, men den handlet om en fyr som var barnevakt, han hadde masse fancy utstyr (blant annet et magsin belte over ryggen for å holde tåteflasker i. ithink)

 

Var med Vin Disel tror jeg. (ekke det en fyr som heter det da......)

Når du har så mye informasjon om filmen, og tydeligvis internettilgang, så skal det ikke ta deg mer en 20 sekunder å finne svaret gjennom f.eks google.com

 

Så det er litt pussig at du spør her, fordi da kan du ikke være særlig interessert i å vite svaret.

 

Men det er uansett The Pacifier (2005).

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Det var en kamerat som spurte meg om jeg viste tittelen på en film han hadde fått beskrevet en scene fra. Jeg kunne ikke hjelpe han, så jeg prøver her for å sjekke om noen av dere vet hva for en film det kan være.

 

Filmen skulle være europeis, antagelig fra Frankrike eller Tyskland, eller kanskje Benelux, eller Østerrike. Filmen var ikke helt ny, muligens fra midten av 90-tallet.

 

Filmen handlet vist om menneskesmugling. I en scene i filmen blir en gruppe mennesker som skal smugles ledet inn i et hus, og lenger og lenger ned og inn i en kjeller. Som seer fulgte man vist en mor med barn i denne folkegruppen. Nede i kjelleren var det helt mørk og de ble ledet videre inn i en tunnel. De kunne ikke se noe så de ble bedt om å holde seg til rekkverkene og følge disse. Barnet følte vist plutselig en fremmed hånd, eller noe på rekkverket. Barnet skvatt til og slapp rekkverket, rett før det ble satt på strøm gjennom rekkverkene, og alle i tunnelen ble grillet av elektrisk sjokk. Alle unntatt barnet som da ble reddet av å bli skremt av denne hånden, som da antageligvis tilhørte et avdød, tidligere offer for disse elektriske rekkverkene.

 

Filmen skulle vist foregå i et type alternativt Europa, der grensene inn i Schengen-landene var blitt helt stengt, og det var da inn hit menneskene som ble smuglet prøvde og komme seg.

Kan det være Black Easter aka No Man's Land (1995)? Dette er en TV film og ikke særlig lett og finne, du kan lese et par reviews på Imdb.

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...