Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, det hadde jeg vansker å fatte. Han svarte deg jo 2 dager siden. Du får beskjed i forumet at noen har sitert en melding du skreiv. Også skriver du et kommentar DIREKTE under.

 

Om du seriøst ikke såg det før idag så...ja....herregud....så er det pokker ikke jeg som har "vansker". :nei:

Jeg så ikke noe beskjed når jeg gikk inn på diskusjon.no jeg så det seriøst ikke før i går for jeg var ikke her på 2 dager. Kanskje du sitter her hver dag, men det gidder ikke jeg.

Er vel du som har vansker hvis du sitter her å koper hver dag.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ahh! Nå blei jeg ordentlig glad! Takk for hjelpen! Hvordan i alle dager kom dere fram til det så fort?

 

Har sett den og kjente igjen det du beskrev og koblet det til filmen med en gang. ;)

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter en film jeg har leita etter lenge.

 

Så den sikkert på tv for en stund siden, eneste jeg husker er at en mor og en unge reiser ut til en skog eller lignende, så tar hun en klut eller håndkle i eksospotten å setter seg inni bilen. Sitter vel der 3-4 minutter før hun går og tar den ut igjen.

 

Noen som har peiling på denne?

Lenke til kommentar

Halla folkens,

 

Takk for å være i forumet. Jeg lurer på en filmtittel, men dessverre husker jeg en scene vagt fra jeg var ung.

 

FIlmen kom ut på 80-tallet eller tidligst 90-taller, eller jeg vil si sene 70-årene på grunn av filmkvaliteten. Det handler om en pakistansk gutt som heter Aslam eller Aslak og vi følger han idet han vokser opp i et norsk miljø. Han har lyst til å være norsk, men får alltid et nei fra familien og folk fra miljøet. Han utvikler en vennskapsforhold med en norsk gutt kalt Morten eller Per. Den scenen jeg husker vagt er når en gammel mann fra nabolaget kommer opp til han og sier: "Aslam eller Aslak, du vil aldri bli norsk. Dra hjem der du kommer fra!"

 

 

Nydelig film og ganske vekkende i og med det kom ut sammen i det innvandrerbølgen. Jeg har prøvd å lete gang på gang, men jeg finner ikke noe oversikt over norske filme på de tidsperiodene. Enda mer prekært er det at jeg ikke juske navnet til filmen.

 

 

Anyone som husker denne filmen eller har noe tips til oversikt jeg kan finne?

 

Mvh

 

ADogg

Endret av Adogg
Lenke til kommentar

Halla folkens,

 

Takk for å være i forumet. Jeg lurer på en filmtittel, men dessverre husker jeg en scene vagt fra jeg var ung.

 

FIlmen kom ut på 80-tallet eller tidligst 90-taller, eller jeg vil si sene 70-årene på grunn av filmkvaliteten. Det handler om en pakistansk gutt som heter Aslam eller Aslak og vi følger han idet han vokser opp i et norsk miljø. Han har lyst til å være norsk, men får alltid et nei fra familien og folk fra miljøet. Han utvikler en vennskapsforhold med en norsk gutt kalt Morten eller Per. Den scenen jeg husker vagt er når en gammel mann fra nabolaget kommer opp til han og sier: "Aslam eller Aslak, du vil aldri bli norsk. Dra hjem der du kommer fra!"

 

 

Nydelig film og ganske vekkende i og med det kom ut sammen i det innvandrerbølgen. Jeg har prøvd å lete gang på gang, men jeg finner ikke noe oversikt over norske filme på de tidsperiodene. Enda mer prekært er det at jeg ikke juske navnet til filmen.

 

 

Anyone som husker denne filmen eller har noe tips til oversikt jeg kan finne?

 

Mvh

 

ADogg

Bak syv hav

Lenke til kommentar

Noen som kjenner til en film med en ung gutt som er på flukt fra et eller annet, og stadig må rømme fra sted til sted? Han møter ei jente på samme alder som har en hund, og hun gir ham hunden og sier "du trenger en venn mer enn jeg" eller noe sånt. Og på et tidspunkt så besvimer gutten, en mann finner ham, og roper til noen i en bil som tilfeldigvis kjører forbi "Har du vann i bilen?" "Jeg har brus" roper sjåføren og så får de i gutten drikke og han kvikner til. Jeg så det hjemme hos noen slektninger en gang på nitti-tallet, og jeg tror det var engelsk-språklig. Jeg er ganske sikker på at det var en film men det kan også ha vært en veldig lang episode av en tv-serie.

Lenke til kommentar

Jeg leter etter navnet på en norsk film jeg så på skolekino for ca. 6 år siden. Det jeg husker er at handlingen var satt i Bergen rundt to barne-karakterer. En gutt og en jente, hvorav gutten snakket bergensk og var muligens av utenlandsk opphav, mens jenta snakket en østlandsdialekt. I en scene snakket de i en trappeoppgang, og i en annen var de ute i regnet ved en stor vegg av stein/mur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...