Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Noen som vet denne? Handler om en kar som blir dømt til fengsel på en øy, så kommer han dit til øya og der er det masse andre fanger, og dem er delt i 2 grupper, dem snille og dem slemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet denne? Handler om en kar som blir dømt til fengsel på en øy, så kommer han dit til øya og der er det masse andre fanger, og dem er delt i 2 grupper, dem snille og dem slemme.

Googla 'prison island movie' og det første som kom opp var No Escape (1994), eller Flukten fra Absolom som jeg mener å huske den het i Norge. Ser ut til å passe bra.

Endret av Venerable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som husker en film som handler om onde leketøy som kommer til live og tar over et eller annet bygg der det er noen folk (husker ikke om det er unger) som prøver å komme seg unna? Husker ikkenoe mer enn det dessverre. Er sånn ca 8-10 år siden jeg så den.

En av Child's Play-filmene?

Det er flere av de som går ut på ca det samme...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heihei.

Jeg husker når jeg var liten så så jeg en liten tegneserie på en Disneyfilm.

Det var om ei heks og en gryte i en liten by. Så var det en liten gutt eller jente. Heksen var ute ett ærend tror jeg(?) Så fikk den ungen tak i gryta og gjorde sånn at det ble spaghetti over hele byen.

Folk spiste og spiste med det ble bare mer og mer Spaghetti

 

Ringer det noen bjelle i det hele tatt?

 

Mvh Liselotte:)

 

Høres ut som Strega Nona.

 

TUSEN TUSEN TUSEN TUSEN TUUUUUSEN TAKK:) JEG ELSKER DEG FOR AT DU FANT DEN FOR MEG!!!!!:)

 

Nå fant jo Mabel den...alt du beskriver skjer I den tegneserien.

 

Hvis du hadde vanskeligheter for å skjønne det så skreiv jeg det før jeg leste hva Mabel skreiv.

Endret av Liselotte91
Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter en eldre animasjonsfilm jeg husker jeg så på barneskolen. Den handlet om en liten afrikansk gutt som kunne løpe veldig fort. Jeg husker flere scener der man ser han løpe ganske mye fortere enn de voksne som gikk i gatene, og det var filmet slik at man kun så beina på de voksne, og han rakk dem kanskje bare til kneskålen.

 

Jeg husker også at den verisjonen vi så på norsk (hvis ikke filmen i seg selv er norsk da), så sang de "Kiri Koo er ikke stor, men han holder sine ord!" Jeg husker ikke hva filmen handler om, men mot slutten snakker Kiri Koo (er ikke sikker på om det er korrekt stavemåte) med en slags spåkone som forklarer en rekke fenomener for han, bl.a. et slags dyr som gikk inn i en vannkilde og begynte å drikke alt vannet som gjorde at resten av landsbyen ikke fikk nok vann.

 

Håper det er nok og at noen gjenkjenner hivlken film jeg snakker om. Klarer ikke få den ut av hodet, og da er det utrolig frustrerende å ikke klare å finne den igjen! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Googla 'prison island movie' og det første som kom opp var No Escape (1994), eller Flukten fra Absolom som jeg mener å huske den het i Norge. Ser ut til å passe bra.

 

det var den ja, takk :)

Lenke til kommentar

Det er en film som har plaget meg lenge. Så den på Showtime for flere år siden. Den handlet om en tenåringsjente som hadde en veldig religiøs (kristen?) mor. Jenta ble veldig utstøtt fra klassen hun gikk i siden moren hennes ikke hadde fortalt henne visse ting om livet. En av tingene var at hun fikk menstruasjon eller noe liknende i gymgarderoben for første gang og hun skjønte ikke bær av hva som skjedde. Senere i filmen var det et skoleball, hvor jenta ikke hadde altfor høye forhåpninger til, fordi hun ikke var direkte populær. Det som skjedde var at til hennes store overraskelse var at hun dro på ballet med en kjekk ung mann og ble kåret til ballets dronning. Men noen andre elever hadde planer i bakhånd. Da hun sto på scenen for å få kronen/tiaraen hun hadde vunnet som dronning, ble hun dusjet ned av griseblod eller noe annet guff. Det resulterte i at det klikket for henne og noe merkelig skjedde og flere mennesker døde.

 

Mer husker jeg ikke, men denne filmen snublet jeg over på TV for mange mange år siden da jeg var yngre, og har grublet over hva den heter i lengre tid.

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...