Gå til innhold

Hvilket upopulere meninger har du?


Anbefalte innlegg

Kanskje en grunn til å være litt ydmyke overfor nye teorier, også når det gjelder kjønn etc. Vi vet ikke alt.

 

 

Poenget er ikke så mye forklaringen i seg selv, som det at de var villige til å akseptere at noen folk faktisk var annerledes, selv om de ikke helt forsto hvorfor. De kunne sagt "Nei, enten er du mann eller kvinne, dermed basta". At mer viten skal gjøre oss mindre åpne for det uvisse henger ikke helt på greip. Man pleier vel å si at "jo mer jeg vet, jo mer vet jeg at jeg ikke vet". 

 

 

Hvorfor reduserer du kjønn til kjønnsorganer? Vårt viktigste organ sitter vel mellom ørene, ikke mellom beina...?

 

Geir :)

 

Kvinner blir født inn i helvete som er det å være kvinne, vi identifiserer oss ikke med det. Det er ikke pga at vi ''identifiserer'' oss som kvinner at vi blir misbrukt og voldtatt og drept i hopetall; det er fordi vi er kvinner. 

 

Les litt om tilstanden du prøver å bortforklare dette med. Det å være intersex, en deformasjon hvor du er en enten en kvinne eller mann født med en feil, er ikke det samme som å være ett tredje kjønn. Finn meg ETT dokumentert eksempel på ett menneske som er født med to fult funksjonelle seksuelle organer. Du finner dem ikke, fordi dette er ikke ''mangefold'', men en defekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvinner blir født inn i helvete som er det å være kvinne, vi identifiserer oss ikke med det. Det er ikke pga at vi ''identifiserer'' oss som kvinner at vi blir misbrukt og voldtatt og drept i hopetall; det er fordi vi er kvinner. 

 

Ja, det skjønner jeg at du mener. Så kunne man hatt en diskusjon om årsaken til det er genetisk eller kulturell. Hvis kvinnen drepes fordi hun er kvinne, dreper mannen fordi han er mann? Hvorfor drepes da menn, og hvorfor voldtas gutter?

 

Og vi kunne diskutert om det faktisk er et helvete å være kvinne. (For de som rammes av vold er selvsagt livet et helvete, så er det sagt.)

 

Men hva har det med saken vi diskuterer å gjøre? Er det fordi dere er født "som kvinner" at dere skal ha enerett på det, (altså kjønnet) eller er det fordi (noen av) dere blir misbrukt? Jeg forstår dere er født som kvinner, men utelukker det muligheten for at kjønnsidentitet kan være noe annet enn binært? Og ja, det er selvsagt trist med drap og voldtekt, men igjen, utelukker det muligheten for at kjønnsidentitet kan være noe annet enn binært? Blir ikke transseksuelle drept for sin legning?

 

Les litt om tilstanden du prøver å bortforklare dette med.

 

Ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener jeg bortforklarer, eller hvilken tilstand jeg har referert til. Jeg har ikke snakket om intersex annet enn som et eksempel på jødisk tro. Jeg startet her i tråden med å påpeke at tidligere kulturer har operert med flere kjønn. Dels basert på karakteristika, dels basert på identitet. Indianerne (nei, sikkert ikke alle) for eksempel hadde et eget for de som ikke følte seg eller oppførte seg som kjønnet de var født som. (Som ikke var det samme som homofile.)

 

Siden har jeg klart og tydelig sagt i flere innlegg at det er det som sitter mellom ørene som avgjør plasseringen på skalaen, og at biologisk kjønn egentlig er uinteressant utenom når man velger hvem som skal levere hva under befruktningen. Ellers kan man nå ha sine preferanser den ene eller andre vei, eller et sted i mellom. Er det en bortforklaring?

 

Det å være intersex, en deformasjon hvor du er en enten en kvinne eller mann født med en feil, er ikke det samme som å være ett tredje kjønn. Finn meg ETT dokumentert eksempel på ett menneske som er født med to fult funksjonelle seksuelle organer. Du finner dem ikke, fordi dette er ikke ''mangefold'', men en defekt. 

 

Og så? Hvor kalte jeg det et tredje kjønn? Jeg sa da eksplisitt (i mitt andre innlegg) at "Det betyr ikke at det er et gitt antall, hverken 2, 3, 4 eller 5, men at det finnes grader og "gråsoner"." Og igjen, jeg har ikke hevdet at disse sitter primært mellom beina, tvert om, som det framgår av siste avsnitt i innlegget du siterer.

 

Geir :)

 

Edit: La til et par setninger og endret noen litt krøkkete noen...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Ingen tror det, for menn er bedre på kjøkkenet en kvinner, og når det gjelder omsorg! Realiteten er att kvinner står for 64% misshandlingssakene mot barn hvor omsorgssvikt er på toppen.

 

Edit: Og den som kom med att kvinner er de beste omsorgspesonene var en feminist, tender years doctrine

Hehe, jeg har også registrert at de beste kokkene er menn.

 

At kvinner står ovenfor 64% av mishandlingsakene (Vet ikke hvor du har fått disse tallene fra) Uansett...  har vel det en naturlig forklaring med at det er gjerne er mor som blir alene om å forsørge barnet/barna? Også må man ikke glemme at selv i Norge hvor vi har kommet langt med likestilling så bruker kvinnene nesten dobbelt så mye med barna det vi menn gjør, og jeg regner med at fordelingen går skjevere ut i resten av verden.

Lenke til kommentar

Ett menneske er ikke det samme som cannabis.

 

Enig, men jeg ser ikke hvordan dette er relevant?

 

Ingen har lyst til å selge sex.

 

 

Du har ikke lyst til å selge sex, du kjenner ingen som vil selge sex.

Konklusjonen din er dermed har ingen lyst til å selge sex?

 

Jeg er nesten helt sikker på at ikke du er en talsmann for alle kvinner. Om noen velger å gjøre det et par kvelder i uken istedenfor å vaske gulv eller stå i butikk 6 dager i uken grunnet betalingen eller andre ting så synes jeg disse skal få lov til det - og det under så sikre forhold som overhode mulig.

 

Faktum er at folk selger seksuelle tjenester og mange velger helt frivillig å gjøre det.

Å få sikrere og bedre arbeidsforhold for de som måtte ønske et sånt yrke, og samtidig redusere antallet som faktisk blir tvunget under groteske forhold av kyniske bakmenn som kan drive business i det skjulte burde være noe alle er enige i at er positivt.

At du vil opprettholde den kyniske baksiden sånn som det er i dag må få være din egen greie.

 

Forbudet som med sammenligningen med cannabis er noe som fører til at problemet forsvinner fra samfunnet, ikke sant? Neppe. Det eneste forbudet fører til er at salget ikke skattes, det blir ikke tatt hensyn til hva eller hvem som kjøper eller kvaliteten eller helsen til det som selges. De eneste som tjener på disse forbudene er de som utnytter mulighetene som forbudet skaper på bekostningen av alle andre.

 

Ingen er en liten kid og drømmer om å bli pult for penger når de blir voksne. 

 

 

Ingen er en liten kid og drømmer om å vaske gulv i et kontorlandskap eller stå hver kveld i kassa på prix heller. Tenker du at vi bør ulovliggjøre disse yrkene også av den grunn?

Utsagn som barns drømmer og det å bli pult for penger er sikkert ting som kan svaie det emosjonelle i mange.. jeg ser bare på det som et latterlig forsøk på emosjonell manipulering siden man ikke har et eneste reelt argument å komme med.

Lenke til kommentar

Ja, det skjønner jeg at du mener. Så kunne man hatt en diskusjon om årsaken til det er genetisk eller kulturell. Hvis kvinnen drepes fordi hun er kvinne, dreper mannen fordi han er mann? Hvorfor drepes da menn, og hvorfor voldtas gutter?

 

Og vi kunne diskutert om det faktisk er et helvete å være kvinne. (For de som rammes av vold er selvsagt livet et helvete, så er det sagt.)

 

Men hva har det med saken vi diskuterer å gjøre? Er det fordi dere er født "som kvinner" at dere skal ha enerett på det, (altså kjønnet) eller er det fordi (noen av) dere blir misbrukt? Jeg forstår dere er født som kvinner, men utelukker det muligheten for at kjønnsidentitet kan være noe annet enn binært? Og ja, det er selvsagt trist med drap og voldtekt, men igjen, utelukker det muligheten for at kjønnsidentitet kan være noe annet enn binært? Blir ikke transseksuelle drept for sin legning?

 

 

Ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener jeg bortforklarer, eller hvilken tilstand jeg har referert til. Jeg har ikke snakket om intersex annet enn som et eksempel på jødisk tro. Jeg startet her i tråden med å påpeke at tidligere kulturer har operert med flere kjønn. Dels basert på karakteristika, dels basert på identitet. Indianerne (nei, sikkert ikke alle) for eksempel hadde et eget for de som ikke følte seg eller oppførte seg som kjønnet de var født som. (Som ikke var det samme som homofile.)

 

Siden har jeg klart og tydelig sagt i flere innlegg at det er det som sitter mellom ørene som avgjør plasseringen på skalaen, og at biologisk kjønn egentlig er uinteressant utenom når man velger hvem som skal levere hva under befruktningen. Ellers kan man nå ha sine preferanser den ene eller andre vei, eller et sted i mellom. Er det en bortforklaring?

 

 

Og så? Hvor kalte jeg det et tredje kjønn? Jeg sa da eksplisitt (i mitt andre innlegg) at "Det betyr ikke at det er et gitt antall, hverken 2, 3, 4 eller 5, men at det finnes grader og "gråsoner"." Og igjen, jeg har ikke hevdet at disse sitter primært mellom beina, tvert om, som det framgår av siste avsnitt i innlegget du siterer.

 

Geir :)

 

Edit: La til et par setninger og endret noen litt krøkkete noen...

Menn og gutter drepes og voldtas av ANDRE MENN. 

 

Du er enten mann eller kvinne. Det at du føler deg som en kvinne og kler deg ut som og tar operasjoner for å forandre kroppen din til å etterligne en betyr ikke at du er en. Kvinner er mer enn hva vi kler på oss, produktene vi bruker pga press fra samfunnet og hva vi føler. Det er dere som reduserer oss til våre kjønnsorgan og all annen stereotypisk bullshit.  

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er nesten helt sikker på at ikke du er en talsmann for alle kvinner. Om noen velger å gjøre det et par kvelder i uken istedenfor å vaske gulv eller stå i butikk 6 dager i uken grunnet betalingen eller andre ting så synes jeg disse skal få lov til det - og det under så sikre forhold som overhode mulig.

 

Faktum er at folk selger seksuelle tjenester og mange velger helt frivillig å gjøre det.

Å få sikrere og bedre arbeidsforhold for de som måtte ønske et sånt yrke, og samtidig redusere antallet som faktisk blir tvunget under groteske forhold av kyniske bakmenn som kan drive business i det skjulte burde være noe alle er enige i at er positivt.

At du vil opprettholde den kyniske baksiden sånn som det er i dag må få være din egen greie.

 

Forbudet som med sammenligningen med cannabis er noe som fører til at problemet forsvinner fra samfunnet, ikke sant? Neppe. Det eneste forbudet fører til er at salget ikke skattes, det blir ikke tatt hensyn til hva eller hvem som kjøper eller kvaliteten eller helsen til det som selges. De eneste som tjener på disse forbudene er de som utnytter mulighetene som forbudet skaper på bekostningen av alle andre.

 

 

Ingen er en liten kid og drømmer om å vaske gulv i et kontorlandskap eller stå hver kveld i kassa på prix heller. Tenker du at vi bør ulovliggjøre disse yrkene også av den grunn?

 

1) Ville du vært like stedfast i meningen om det var dine egne barn det gjaldt? Og om du var rik og økonomisk uavhengig og de overhodet ikke hadde trengt å gjøre det?

 

2) Det er ikke frivillig når det er økonomisk tvang. Borgerlønn og gratis utdannelse hadde løst det meste for mange. Noen få ville fortsatt, men da er det et psykologisk kompleks etter min mening. Kanskje selvskading på et vis. Ellers har man sex frivillig.

 

3) Det er faktisk veldig mange som bruker loven som livsretningsgiver, også moralsk. Mange tenker ikke over dette. For eksempel hvis cannabis ble legalisert, så tror jeg at veldig mange som før var moralsk motstandere, som for eksempel drikker alkohol i helgene, ville prøvd cannabisprodukter også. Så ville det ført til misbruk hos mange, som alkohol gjør. Det samme gjelder prostitusjon. Jeg er enig i at hvis man får det frem i lyset ved lovliggjøring, så kan man lettere hjelpe de som sliter, men man må ta innover seg det etiske rundt det. Ville du som president ment at det var 100% etisk og moralsk forsvarlig å legemliggjøre salg av sex for hele landets befolkning? Med alle psykologiske diagnoser og problemer det kanskje ville ført til, og de som allerede har nevnte lidelser? Bare for noe så trivielt som -penger-?? Hva om dine egne barn ville begynt når de var 16 år gamle? Man må noen ganger tenke litt lenger enn nesetippen hva moral angår når man skal ta sånne avgjørelser, og man bør bruke både hjerte og hjerne i avgjørelsen. Ikke bare tenke kynisme og penger. Man må bry seg om sin neste like mye som sin egen familie, for vi er alle en stor familie. Jeg ville ikke ønsket at -noen- skal måtte selge kroppen sin for penger. Man skal være i kontroll over egen kropp og ikke føle at økonomisk press tvinger en til å gå på bekostning av egen integritet på noe vis. Dét er ekte lederskap. Mennesker er verdt mer enn penger.

 

4) Jeg for min del kunne godt vært fornøyd med en sånn tilværelse i livet, hvis det gav god lønn og trygge arbeidsvilkår. Mange slike monotone typer fysiske jobber har vært de beste for meg.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Hehe, jeg har også registrert at de beste kokkene er menn.

 

At kvinner står ovenfor 64% av mishandlingsakene (Vet ikke hvor du har fått disse tallene fra) Uansett...  har vel det en naturlig forklaring med at det er gjerne er mor som blir alene om å forsørge barnet/barna? Også må man ikke glemme at selv i Norge hvor vi har kommet langt med likestilling så bruker kvinnene nesten dobbelt så mye med barna det vi menn gjør, og jeg regner med at fordelingen går skjevere ut i resten av verden.

Mor som velger å bli alene med barnet/ barna. Likestilling er tåkeprat.

Edit: Jeg vil ikke spekulere i hvorfor disse tallene er som de er, man må nesten se på rådataene for å vite hva som målestokken for hva omsorgssvikt regnes som. Jeg regner omsorgssvikt som f.eks antivaxer, veganer (kostholdet er viktig for ett barn), hyperreligiøs, alkoholiserte forelder/ foreldre, narkomane foreldre, pillemissbrukere.

I følge norske medier (jeg tror det var NRK) så stod også kvinner (mor) for 50% av grov vold mot barn også.

 

Menn og gutter drepes og voldtas av ANDRE MENN.

Hele 75% av sexuelle overgrep av gutter i aldersgruppen 10-14 år blir begått av kvinner, og største parten av barnedrap blir også begått av kvinner (moren).

 

produktene vi bruker pga press fra samfunnet og hva vi føler. Det er dere som reduserer oss til våre kjønnsorgan

Punkt 1. Forskning viser det motsatte.

Punkt 2. Dildo, hva sier det ordet deg? Og det er også forsket på hva menn fokuserer på når en mann og en kvinne har sex, og resultatet viste att de fokuserte på ansiktet og i hovedsak øynene for å se om hun nøt sexen like mye som ham. For øynene avslører det.

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar

1) Ville du vært like stedfast i meningen om det var dine egne barn det gjaldt? Og om du var rik og økonomisk uavhengig og de overhodet ikke hadde trengt å gjøre det?

 

2) Det er ikke frivillig når det er økonomisk tvang. Borgerlønn og gratis utdannelse hadde løst det meste for mange. Noen få ville fortsatt, men da er det et psykologisk kompleks etter min mening. Kanskje selvskading på et vis. Ellers har man sex frivillig.

 

3) Det er faktisk veldig mange som bruker loven som livsretningsgiver, også moralsk. Mange tenker ikke over dette. For eksempel hvis cannabis ble legalisert, så tror jeg at veldig mange som før var moralsk motstandere, som for eksempel drikker alkohol i helgene, ville prøvd cannabisprodukter også. Så ville det ført til misbruk hos mange, som alkohol gjør. Det samme gjelder prostitusjon. Jeg er enig i at hvis man får det frem i lyset ved lovliggjøring, så kan man lettere hjelpe de som sliter, men man må ta innover seg det etiske rundt det. Ville du som president ment at det var 100% etisk og moralsk forsvarlig å legemliggjøre salg av sex for hele landets befolkning? Med alle psykologiske diagnoser og problemer det kanskje ville ført til, og de som allerede har nevnte lidelser? Bare for noe så trivielt som -penger-?? Hva om dine egne barn ville begynt når de var 16 år gamle? Man må noen ganger tenke litt lenger enn nesetippen hva moral angår når man skal ta sånne avgjørelser, og man bør bruke både hjerte og hjerne i avgjørelsen. Ikke bare tenke kynisme og penger. Man må bry seg om sin neste like mye som sin egen familie, for vi er alle en stor familie. Jeg ville ikke ønsket at -noen- skal måtte selge kroppen sin for penger. Man skal være i kontroll over egen kropp og ikke føle at økonomisk press tvinger en til å gå på bekostning av egen integritet på noe vis. Dét er ekte lederskap.

 

4) Jeg for min del kunne godt vært fornøyd med en sånn tilværelse i livet, hvis det gav god lønn og trygge arbeidsvilkår. Mange slike monotone typer fysiske jobber har vært de beste for meg.

 

1) Om barna mine var barn. Ja. Om barna mine var 40 år så er det fult og helt deres valg. Jeg kan si min mening om det men det er ikke min plass å forby hva andre voksne mennesker måtte ønske å gjøre. Jeg hadde forøvrig støttet valget i større grad om det var under en trygg og regulert form i motsetning til dagens marked som er overlatt til undergrunnen.

 

2) Alt bunner i økonomisk tvang med mindre du er 100% selvstendig. Ønsker du tjenester og goder fra samfunnet så har vi en felles valuta som vi benytter til å bytte inn disse med. You can't have your cake and eat it too. Borgerlønn er vel og fint men det vil aldri fungere til annet enn å dekke mer enn det absolutt nødvendige for å overleve.

 

3) Det må du få tro. Cannabis er mindre skadelig enn alkohol så om folk som drakk seg full i helgene gikk over til å ta seg en joint så greit nok det. Jeg eller du burde ikke stå i veien for dette.

Jeg tror derimot ikke at folk som ikke bruker heroin og som ikke dreper som det passer dem i dag ville blitt sprøytenarkomane og drept som det passer dem fordi det ikke lenger ventet en fengselstraff for å gjøre det. Et religiøst eller juridisk regelverk som truer med straff for å bryte det som blir preket er ikke grunner som gir folk sitt moralske kompass. Det er en simpel jernhånds måte å styre folk på som for lengst er ut-datert.

 

4) Sure. Sikkert mange prostituerte som har sine argumenter for hvorfor de trives i deres bransje også. Men nå var vel ikke dette det jeg svarte på? Det var et direkte svar på at et yrke ikke er greit fordi barn ikke drømmer om å jobbe med det når de er små. Som jeg igjen tok opp at å feie gulv ikke er et yrke som barn drømmer om heller. Brukte du svare det når du var liten og noen spurte deg hva du ville bli når du ble stor? At du ville feie gulv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er enten mann eller kvinne. Det at du føler deg som en kvinne og kler deg ut som og tar operasjoner for å forandre kroppen din til å etterligne en betyr ikke at du er en. 

 

 

Da så. Nei, at du kler deg som en kvinne gjør ikke at du er en. Selvsagt ikke. Det kan være mange grunner til å ville kle seg annerledes.

 

At du tar operasjoner for å forandre kjønnskarakteristikker gjør deg heller ikke til en kvinne. Det betyr dog at du har behov for å fremstå kvinnelig, og det kan selvsagt være fordi du føler deg som en kvinne. Og ja, det kan være fordi du - kanskje feilaktig - tror du får det bedre slik. 

 

Men hva om du faktisk mener innerst inne at du er en kvinne. Hvem er det som skal bestemme at du tar feil, og hvorfor?

 

Kvinner er mer enn hva vi kler på oss, produktene vi bruker pga press fra samfunnet og hva vi føler. Det er dere som reduserer oss til våre kjønnsorgan og all annen stereotypisk bullshit.  

 

 

Helt enig. Kvinner er definitivt mye mer enn det. Men da er spørsmålet: Hva konkret er dette "mer", hvis det ikke er kjønnsorganer og ikke er hva dere føler dere som? Og hvis det ikke er kjønnsorganer, hvorfor kan ikke dette "mer" manifestere seg hos noen som er født med mannlige sådanne?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sexsalget har to sider.

 

Nesten ingen kvinner som selger sex ønsker å selge sex, men er tvunget til det av behov for penger.

 

Nesten ingen menn som kjøper sex ønsker å måtte kjøpe sex, men er tvunget til det av behov for intimitet.

 

Som mann, med høyt intimitetsbehov, så kan jeg si -- ganske sikkert -- at jeg simpelthen ikke fungerer uten sex og intimitet.

Det er en nesten konstant psykologisk belastning som gjør livet mitt og livskvaliteten min dårligere, i periodene jeg ikke opplever intimitet og sex, og som reduserer produktiviteten og motivasjonen min merkbart.

Jeg ville heller tatt selvmord enn å gå til en prostituert -- og mangelen på intimitet drev meg til grensen flere ganger i livet.

 

---

 

Og ja, noen få kvinner selger sex fordi de ønsker å gjøre det. Av motivasjon av lettjente penger. Av motivasjon av å gi menn glede. Av motivasjon av at de selv har en ekstrem sexlyst og behov for intimitet, med spesielle fetisher.

 

Og noen menn går nok til prostituerte, selv om de kan ha sex gratis. Maktbehov. Ønsket utroskap. Utløp for seksuell vold. Ønske om å leve ut perverterte fantasier de ikke klarer å leve ut med ikke-profesjonelle.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Lurer på hvor lang tid det tar før folk flest forstår at "det er bare 2 kjønn" OG "det er bare 2 kjønn" er to HELT forskjellige debatter.

 

1. Det er 2 kjønn man kan bli født som. Der er det ikke noe mer å diskutere. 2 er svaret.

 

2. Det er fler enn 2 "genders". Svaret er ja. Men her er det snakk om identitet og følelser osv.. her er svaret ja det finnes uendelig mange av disse.

Enig, men det er ikke en perfekt symmetri i debattsvikten. Gruppen som bare er interessert i kategori 1 velger å ikke anerkjenne kategori 2 som legitim. De som forsvarer kategori 2 anerkjenner kategori 1, men diskuterer som om den andre gruppen også kan anerkjenne begge gruppene om man bare belærer dem, noe som er umulig. Den ene gruppen snakker forbi motparten på trass, den andre av forvirring.
Lenke til kommentar

Da så. Nei, at du kler deg som en kvinne gjør ikke at du er en. Selvsagt ikke. Det kan være mange grunner til å ville kle seg annerledes.

 

At du tar operasjoner for å forandre kjønnskarakteristikker gjør deg heller ikke til en kvinne. Det betyr dog at du har behov for å fremstå kvinnelig, og det kan selvsagt være fordi du føler deg som en kvinne. Og ja, det kan være fordi du - kanskje feilaktig - tror du får det bedre slik. 

 

Men hva om du faktisk mener innerst inne at du er en kvinne. Hvem er det som skal bestemme at du tar feil, og hvorfor?

 

 

Helt enig. Kvinner er definitivt mye mer enn det. Men da er spørsmålet: Hva konkret er dette "mer", hvis det ikke er kjønnsorganer og ikke er hva dere føler dere som? Og hvis det ikke er kjønnsorganer, hvorfor kan ikke dette "mer" manifestere seg hos noen som er født med mannlige sådanne?

 

Geir :)

Dette ''mer'' du søker etter er at de er født kvinner, med alt det innebærer. 

 

Hvorfor er det så vanskelig for dere å forstå?

 

Jeg gir katta i hva folk kaller seg selv, kler seg i og velger å oppføre seg, problemet er når de prøver å redefinere hva en kvinne er. 

Lenke til kommentar

Sexsalget har to sider.

 

Nesten ingen kvinner som selger sex ønsker å selge sex, men er tvunget til det av behov for penger.

 

Nesten ingen menn som kjøper sex ønsker å måtte kjøpe sex, men er tvunget til det av behov for intimitet.

 

Som mann, med høyt intimitetsbehov, så kan jeg si -- ganske sikkert -- at jeg simpelthen ikke fungerer uten sex og intimitet.

Det er en nesten konstant psykologisk belastning som gjør livet mitt og livskvaliteten min dårligere, i periodene jeg ikke opplever intimitet og sex, og som reduserer produktiviteten og motivasjonen min merkbart.

Jeg ville heller tatt selvmord enn å gå til en prostituert -- og mangelen på intimitet drev meg til grensen flere ganger i livet.

 

 

Men intimitet kan man finne hos familie, venner, kjente og kjære. Intimitet er ikke bare sex eller å betale en person for å tilbringe tid med deg. 

 

Å ha sex og betale for noen for seksuelle tjenester er ikke noe man gjør seg fortjent til fordi du syns livet ditt er så trist uten.

 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Men intimitet kan man finne hos familie, venner, kjente og kjære. Intimitet er ikke bare sex eller å betale en person for å tilbringe tid med deg. 

 

En mann kan ikke det.

 

Først kommer sex. Ingen annen form for intimitet gir noenting som helst av verdi, før behovet for sex er oppfylt.

 

Å ha sex og betale for noen for seksuelle tjenester er ikke noe man gjør seg fortjent til fordi du syns livet ditt er så trist uten.

 

Og de fleste gutter synes at de fleste jenter fortjener sex og intimitet, fordi jentene eksisterer.

Det er rart hvordan det ene kjønnet viser så stor forakt for det andre, mens det andre elsker det første så høyt -- bare slik de ønsker å bli elsket.

Lenke til kommentar

Da så. Nei, at du kler deg som en kvinne gjør ikke at du er en. Selvsagt ikke. Det kan være mange grunner til å ville kle seg annerledes.

 

At du tar operasjoner for å forandre kjønnskarakteristikker gjør deg heller ikke til en kvinne. Det betyr dog at du har behov for å fremstå kvinnelig, og det kan selvsagt være fordi du føler deg som en kvinne. Og ja, det kan være fordi du - kanskje feilaktig - tror du får det bedre slik. 

 

Men hva om du faktisk mener innerst inne at du er en kvinne. Hvem er det som skal bestemme at du tar feil, og hvorfor?

 

Hva om du innerst inne føler at du er svart når du egentlig er hvit? Hva om du innerst inne føler at du har høy IQ når du egentlig har lav IQ? Hva om du innerst inne føler at du er 20 år når du egentlig er 50 år?

 

Samfunnet har ingen problemer med å fortelle slike folk at de tar feil, fordi hva du innerst inne føler er irrelevant. Det som er relevant er hvordan du presenterer deg for verden.

 

Jeg mener det er greit for en biologisk mann å forandre utsende sitt til kvinne, og det er ok å forandre hudfargen sin. Det jeg ikke synes er greit er å tvinge folk til å si at du er noe annet enn hva du presenterer deg selv som. Det er ikke greit for en hvit person å kreve at alle later som om han er svart. Og det er ikke greit for en som ser ut som en mann å kreve at folk behandler han som en kvinne.

 

Basert på erfaring så vet vi at den eneste måten de kan få viljen sin igjennom er ved at staten straffer de som sier "feil" kjønn og straffer firmaer som nekter dem adgang til kvinneområder. Som liberalist så burde du være skeptisk til at staten tvinger folk til å behandle noen som en kvinne når de egentlig vet at det er en mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...