Gå til innhold

Hvilket upopulere meninger har du?


Anbefalte innlegg

Har du en mening, en tanke eller et perspektiv som du tror dagens samfunn ville sett på som kontroversielt eller politisk ukorrekt? Om du har det, så del det her.
Noen eksempler kan være: Du mener ekteskap kun er for mann og kvinne,

eller at religion burde fjernes fra skolen. Shit like that.
Jeg føler ikke denne tråden passer i "Oppslagstavlen" fordi i denne tråden
spør jeg om at dere deler meninger som er direkte relatert til samfunn og politikk.
Oppslagstavlen minner meg mer om en "blogg" eller noe personlig.

Prøv å holde dere saklig. Ingen trusler, ingen angrep eller fornærmelser.
Du behøver ikke å like den som skriver, men du må klare å kommunisere skikkelig.

Jeg lager denne tråden fordi det kan være godt å "ventilere" av og til.
Dessuten så synes jeg det er forfriskende å høre/lese de tingene som vi "ikke er ment" til å tenke.
Håper virkelig dere klarer å holde denne tråden gående uten krangling.
Jeg er ikke så veldig aktiv her men utifra det jeg har sett så oppfører folk seg her
relativt modent og profesjonelt.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvinnens plass er ikke på kjøkkenet og de er ikke '''perfekte omsorgspersoner'' kun fordi de ikke ble født med pikk.

Ingen tror det, for menn er bedre på kjøkkenet en kvinner, og når det gjelder omsorg! Realiteten er att kvinner står for 64% misshandlingssakene mot barn hvor omsorgssvikt er på toppen.

 

Edit: Og den som kom med att kvinner er de beste omsorgspesonene var en feminist, tender years doctrine

Endret av DjSlayer
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ingen tror det, for menn er bedre på kjøkkenet en kvinner, og når det gjelder omsorg! Realiteten er att kvinner står for 64% misshandlingssakene mot barn hvor omsorgssvikt er på toppen.

 

Edit: Og den som kom med att kvinner er de beste omsorgspesonene var en feminist, tender years doctrine

Kvinner eller menn som identifiserer seg som kvinner? Sex matters.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En umoralsk mening jeg har er at jeg personlig mener at man biologisk sett er det kjønnet en ble født med.

Uansett hva man måtte mene om den meningen, så er det ikke alltid like lett å si hva det vil si å være "biologisk født med et bestemt kjønn". Hvordan definerer man hva "biologisk kjønn" er? (uttrykket er meningsløst uten en slik definisjon)

  • Er det hvordan ens kjønnsorganer ser ut ved fødselen?
  • Er det hvilket valg en lege/kirurg eller ens foreldre tok etter fødselen?
  • Er det hvordan kjønnsorganene ser ut når man blir kjønnsmoden?
  • Er det hvilke kromosomer man har?
  • Er det hva man føler seg som?
  • Er det hormonbalansen i kroppen som avgjør? I så fall, med eller uten medisiner og tilskudd?

Og så videre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lurer på hvor lang tid det tar før folk flest forstår at "det er bare 2 kjønn" OG "det er bare 2 kjønn" er to HELT forskjellige debatter.

 

9 av 10 diskusjoner, argumenterer den ene parten for den ene diskusjonen og den andre svarer basert på den andre. Verste er at ingen legger merke til misforståelsen som etter min mening er helt åpenbar og får dem til å virke lite oppegående.

 

1. Det er 2 kjønn man kan bli født som. Der er det ikke noe mer å diskutere. 2 er svaret.

 

2. Det er fler enn 2 "genders". Svaret er ja. Men her er det snakk om identitet og følelser osv.. her er svaret ja det finnes uendelig mange av disse.

 

Eneste grunnen til at det enda diskuteres er illusjonen av uenighet pga elendig kommunikasjon.

Endret av Mashux
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er for

 

- Borgerlønn.

- Gratis mat i barne- og ungdomsskolen.

- Psykologi, økonomi og politikk inn som fag i barne- og ungdomsskolen. Og alle fag og temaer som hører inn under det.

- Fjerne kroppsøvelse i barne- og ungdomsskolen, avslutte dagen en time før på de dagene dét var, la dem få finne ut av sitt eget treningsregime på fritiden. Fører bare til mobbing og stigmatisering å ha det i skolen, og mange kvier seg for å trene i det hele tatt resten av livet.

 

Vil ha alt så åpent og valgfritt som mulig, samtidig som man lærer bort alt som er viktig å lære bort i skolen. Da får folk fundamental tillit til systemet. Når vi tvinges til å bare lære det som ikke er viktig, og aldri får noe gratis, "man skal være glad man får sjansen til å gå på skole og sitte og pugge algebra i 10 år" - da er det ikke rart mange havner utenfor. De som FÅR, de GIR! Man kan ikke knipe seg til fant, særlig når det gjelder mennesker.

 

Liker den teksta fra spill Civilization Alpha Centauri: "As the Americans learned so painfully in Earth's final century, free flow of information is the only safeguard against tyranny. The once-chained people whose leaders at last lose their grip on information flow will soon burst with freedom and vitality, but the free nation gradually constricting its grip on public discourse has begun its rapid slide into despotism. Beware of he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master."

 

Rart man kan finne mer visdom i et spill enn man kan finne om livet i 10-13 år i skolen.

 

https://www.gamer.no/artikler/feature-tilbakeblikk-sid-meier-s-alpha-centauri/113728

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Lurer på hvor lang tid det tar før folk flest forstår at "det er bare 2 kjønn" OG "det er bare 2 kjønn" er to HELT forskjellige debatter.

 

9 av 10 diskusjoner, argumenterer den ene parten for den ene diskusjonen og den andre svarer basert på den andre. Verste er at ingen legger merke til misforståelsen som etter min mening er helt åpenbar og får dem til å virke lite oppegående.

 

1. Det er 2 kjønn man kan bli født som. Der er det ikke noe mer å diskutere. 2 er svaret.

 

2. Det er fler enn 2 "genders". Svaret er ja. Men her er det snakk om identitet og følelser osv.. her er svaret ja det finnes uendelig mange av disse.

 

Eneste grunnen til at det enda diskuteres er illusjonen av uenighet pga elendig kommunikasjon.

Teknisk sett, så er 1 litt villedende.

 

Biologisk kjønn innbefatter:

Mann: XY og XYY (dysleksi, fargeblindhet, høyere, mer aggressiv, ofte autistisk) 

Kvinne: XX og XXX (høyere, mer feminin struktur)

 

I tillegg kan det når som helst oppstå andre kjønnskromosomer, og det kan finnes andre allerede som ikke tydelig er X eller Y.

 

I tillegg, så er vi vurdert etter kjønnsorganene vi har -- og det finnes komplett androgen insensitivitet, som gjør at XY utvikler seg som en helt vanlig dame, med mer feminine trekk enn kvinner, på grunn av total mangel på evne til å behandle testosteron.

De har testikler der eggstokkene skulle vært, og en stopp der det skulle vært livmor.

Mange av dem lever helt normale liv, bare uten menstruasjon, som er det første tydelige symptomet de opplever.

Flere tilfeller har blitt oppdaget grunnet ufrivillig barnløshet, hvor det oppdages at de ikke er biologiske kvinner, men XY med kvinnekropp.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Teknisk sett, så er 1 litt villedende.

 

Biologisk kjønn innbefatter:

Mann: XY og XYY (dysleksi, fargeblindhet, høyere, mer aggressiv, ofte autistisk) 

Kvinne: XX og XXX (høyere, mer feminin struktur)

 

I tillegg kan det når som helst oppstå andre kjønnskromosomer, og det kan finnes andre allerede som ikke tydelig er X eller Y.

 

I tillegg, så er vi vurdert etter kjønnsorganene vi har -- og det finnes komplett androgen insensitivitet, som gjør at XY utvikler seg som en helt vanlig dame, med mer feminine trekk enn kvinner, på grunn av total mangel på evne til å behandle testosteron.

De har testikler der eggstokkene skulle vært, og en stopp der det skulle vært livmor.

Mange av dem lever helt normale liv, bare uten menstruasjon, som er det første tydelige symptomet de opplever.

Flere tilfeller har blitt oppdaget grunnet ufrivillig barnløshet, hvor det oppdages at de ikke er biologiske kvinner, men XY med kvinnekropp.

 

 

Sant nok. Det er kun 2 kjønn, men ut ifra disse så oppstår det abnormaliteter eller avvik som du nevner, ting som kjønnskromosomfeil og interseksualitet (DSD). Dette er ut ifra et biologisk perspektiv så klart. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sant nok. Det er kun 2 kjønn, men ut ifra disse så oppstår det abnormaliteter eller avvik som du nevner, ting som kjønnskromosomfeil og interseksualitet (DSD). Dette er ut ifra et biologisk perspektiv så klart. 

 

 

Ja. At det bare er to er en nokså bastant påstand, som regel uten begrunnelse eller kilder, men i stedet gjerne med et "Der er det ikke noe mer å diskutere." (Hvis man ikke vil ha diskusjon, skal man ikke si at det ikke er noe mer å diskutere. ..)

 

De hadde forøvrig tre kjønn i det gamle Egypt, noen indianerstammer hadde 4, oldtidens Israel hadde 5. (Mann, kvinne, ingen/skjulte kjønnsorganer, doble kjønnsorganer og et for de ufruktbare...) At det bare kan være to, at biologien er binær, er en moderne idé, som paradoksalt nok forfektes sterkest av folk som tror mer på den jødiske gud enn på biologi.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja. At det bare er to er en nokså bastant påstand, som regel uten begrunnelse eller kilder, men i stedet gjerne med et "Der er det ikke noe mer å diskutere." (Hvis man ikke vil ha diskusjon, skal man ikke si at det ikke er noe mer å diskutere. ..)

 

De hadde forøvrig tre kjønn i det gamle Egypt, noen indianerstammer hadde 4, oldtidens Israel hadde 5. (Mann, kvinne, ingen/skjulte kjønnsorganer, doble kjønnsorganer og et for de ufruktbare...) At det bare kan være to, at biologien er binær, er en moderne idé, som paradoksalt nok forfektes sterkest av folk som tror mer på den jødiske gud enn på biologi.

 

Geir :)

 

Om man tenker seg det samme men om religion istedenfor kjønn og bruker oldtidens Israel sine 5 varianter så blir det noe slikt:

 

Noen tror på religion 1. (Mann)

Noen tror på religion 2. (Kvinne)

Noen tror på både religion 1 og religion 2. (doble kjønnsorgan)

Noen tror/kjenner verken til religion 1 eller religion 2. (ingen/skjulte kjønnsorgan)

Noen kan verken praktisere religion 1 eller religion 2. (de som ikke kan befrukte)

Lenke til kommentar

De hadde forøvrig tre kjønn i det gamle Egypt, noen indianerstammer hadde 4, oldtidens Israel hadde 5. (Mann, kvinne, ingen/skjulte kjønnsorganer, doble kjønnsorganer og et for de ufruktbare...) At det bare kan være to, at biologien er binær, er en moderne idé, som paradoksalt nok forfektes sterkest av folk som tror mer på den jødiske gud enn på biologi.

 

Geir :)

Den jødiske guden er forøvrig samme guden som kristne og muslimer tror på.

Hvis du mener at biologien ikke mener at det finnes 2 kjønn, hvor mange kjønn mener du biologien sier at det finnes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den jødiske guden er forøvrig samme guden som kristne og muslimer tror på.

 

 

Det var poenget mitt. :)

 

Hvis du mener at biologien ikke mener at det finnes 2 kjønn, hvor mange kjønn mener du biologien sier at det finnes?

 

 

Jeg er ikke biolog, og spiller ikke en på TV. Eller forumet. Men så lenge det finnes folk som er født med tvetydige kjønnskarakteristikker er det ikke binært. Det betyr ikke at det er et gitt antall, hverken 2, 3, 4 eller 5, men at det finnes grader og "gråsoner".

 

Og som Wikipedia sier: "The consensus among scientists is that all behaviors are phenotypes—complex interactions of both biology and environment—and thus nature vs. nurture is a misleading categorization." 

 

Personlig mener jeg ellers det er irrelevant. Biologisk kjønn er (enn så lenge) greit å vite når vi skal produsere barn, ellers ikke. Da burde biologisk kjønn ikke spille noen rolle. (Og ja, det finnes unntak, som idrett. Det får være deres hodepine.)

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En umoralsk mening jeg har er at jeg personlig mener at man biologisk sett er det kjønnet en ble født med.

 

Gratulerer for å ha åpnet Pandoras boks.

De hadde forøvrig tre kjønn i det gamle Egypt, noen indianerstammer hadde 4, oldtidens Israel hadde 5. (Mann, kvinne, ingen/skjulte kjønnsorganer, doble kjønnsorganer og et for de ufruktbare...) At det bare kan være to, at biologien er binær, er en moderne idé, som paradoksalt nok forfektes sterkest av folk som tror mer på den jødiske gud enn på biologi.

 

Geir :)

1. Jeg lurer på når de gamle egypterene oppfant elektronmikroskopet, eller vent de gjorde ikke de selv om sivilisasjonen var fantastisk på sin måte så fant de altså ikke opp elektromikroskopet.

2. Abrahams gud faktiskt (og jeg er ateist)

3. Dette er det viktigste poenget, de som forfekter kjønnsidentiet er også de som tror på det hellige feminine og hater menn, med andre ord en annen kjønnsidentitet gir deg syndsforlatelse mot det "forfærdelige" menn har gjort igjennom tiden. Selv om de ikke forstår att uten menn så hadde det ikke vært noe samfunn på linje med det vi har i dag (t.o.m steinalder hadde vært utenkelig).

 

Det eneste som definerer att en mann er en mann er tilstedeværelsen av et y-kromosom, og ingen benekter at maskulinitet eller femininitet er på ett spektrum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...