Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama ble fornærmet over at jeg sa vi er ca like pene


Anbefalte innlegg

Trodde det kun var hun som hadde mindreverdighetskomplekser helt til jeg leste siste biten hvor du ikke klarte å dy deg fra å være like drittsekk mot det motsatte kjønn som dama di er. 

 

Hun er dypt usikker og er redd du skal forlate henne. Leave her ass, og gjør det bedre med noen andre. Denne kjerringa har allerede fortalt deg hva hun verdsetter: seg selv.

 

Akkurat hvor mener du trådstarter er drittsekk? Der han påpeker at kvinner ligger med menn som er penere enn og inngår forhold med menn som er like pene?

 

Som en mann som fikk sin første ordentlige kjæreste i en alder av 22 -- etter å ha mistet 22 kilo gjennom trening og livsforandringer...

 

En kjæreste som etter fire år, etter at vi fikk vårt første barn, sa at hun aldri hadde synes at jeg var attraktiv...

 

Dump henne som en råtten potet.

 

---

 

Og bare for referanse, du har helt rett;

Jenter evner ikke å bedømme gutter sitt utseende rettferdig:

 

OB-WQ021_botwt0_D_20130308125131.jpg

 

De er totalt ute av evne til å objektivt vurdere en mann sitt utseende i forhold til gjennomsnittet, og tror gjennomsnittlige menn er stygge som nøkken, og at bare en liten minoritet er gjennomsnittlige, og at en ørliten andel av menn er attraktive.

 

Merk at de tar tar initiativ til å date nøyaktig samme gruppen av menn, som menn forsøker å date kvinner:

De kvinnene synes er mer attraktive enn seg selv.

Og om de tror de dater noen som er mindre attraktive enn seg selv, så er det likevel sannsynlig at dere er minst like attraktive, men at du ikke er hennes type.

 

Sammenlignet med menn, som faktisk er ekstremt flinke til å bedømme både sitt eget utseende, og kvinner sitt utseende.

 

OB-WQ019_botwt0_D_20130308124811.jpg

 

 

...

 

Dating handler om å finne en person du synes er attraktiv, som også synes at du er attraktiv.

Og igjen er kvinner problemet: De har for strenge krav.

Det er lett for en mann å synes at en gjennomsnittlig dame er ekstremt attraktiv.

Men nesten ingen damer vil synes at en mann som er gjennomsnittlig er ekstremt attraktiv.

 

Oddsen for å  finne gjensidig kjærlighet er omtrent 1 til 10 000, hvor menn trenger å finne 1 av 20 de liker bedre enn andre jenter som er like attraktive, mens jenter trenger å finne en av 500 som er like attraktive, som de regner som mer attraktive.

 

---

 

Pen er evolusjonpsykologi for "en attraktiv, sunn og mentalt stabil person som jeg mener har gode gener og som jeg ønsker å hjelpe å aldri dø, fordi vedkommende er spesiell nok for meg til at jeg er villig til å ofre resten av livet mitt for å prøve å skape et godt liv med denne personen".

 

Det er rimelig tragisk å være sammen med noen fordi de har penger eller en god jobb.

"Jaja. Barne våre blir kanskje stygge og syke, men jeg lever i alle fall i komfort."

 

Hva er det figurene dine viser og hvor har du dem fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han har tydeligvis noen formeninger om hvordan det motsatte kjønnet operer, akkurat som hun har. 

 

Og det gjør ham til en (like stor) drittsekk? Det er jo ingen hemmelighet at kvinner er mer selektive enn menn og at utseende er viktigere når man skal finne noen å ligge med enn når man skal finne noen å etablere et forhold med.

Lenke til kommentar

Er litt nerdete å dra inn grafer i en samlivstråd bare.

 

Kanskje dét er dråpen som redder begge fra å ta selvmord om 5-10 år? Man vet aldri. Kunnskap er som puslespillbiter i psyken, mangler man én bit i et kritisk øyeblikk kan det forårsake mye kaos. Så glem stigmatiseringsord som "nerdete" når det gjelder liv og død.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

 

 

Hun er besatt av dårlige ideer. Stolthet, begjær, fråtsing og slikt. Hadde hun vært mer i kontakt med seg selv og det hun er en del av ville hun heller valgt ydmykhet, måtehold, flittighet osv. Om det så skulle vært slik at hun var penere enn deg, så er det jo ikke noe annet enn en meget begrenset gave. Jeg ser dette hele tiden, kvinner som blir besatt av hoven stolthet som ung, fordi de har et utseende som henviser til deres fruktbarhet. Men så blir dem 30, så blir dem 40. Noen av dem blir så låst inne i denne demonen at de mister drømmen om både mann og barn. Stakkars, sjelen hennes blir rett og slett voldtatt av Satan. Håper hun vender om mens det enda er mye igjen å redde.

 

Problemene hennes er mange her. Trolig må hun ha hellig intervensjon. Dette er jo ikke noe som er av det gode og vedvarende, forholdet i sin tilstand altså. Du er faktisk veldig heldig som ikke har lagt noe stolthet i utseendet ditt, det er bare til besvær, jeg anbefaler deg absolutt å forbli ydmyk. Ydmykhet løser akkurat de samme problemene som stolthet, bare at det forblir løst når en er ferdig.

 

Jeg ville gjort som følger:

 

1. Elsker du denne jenta? Har du tenkt å tilbringe resten av livet ditt med henne? Om nei, så er det på tide å gå, fordi dette virker ikke. Forholdet kan ikke være bygget på riktig fundament, dette ser veldig mistenkelig ut.

 

2. Begynn å forstå begreper som Gud, djevel, godt, ondt, synd, dyd(virtue), spesielt de syv viktigste og hvorfor de er viktige. Fordi det lar deg seg hva som driver folk. Det er faktisk veldig viktig å holde begrepet om absolutte vesner av det gode og det onde rene, fordi da er dem nyttige. Da slutter du å se personen, fordi du skjønner at det er ånden inne i dem som er det ekte problemet. Da kan du forhindre å kaste bort tid på folk som gjør dette igjen, eller fjerne deres problem før det oppstår og gjøre livet dere har sammen bedre.

 

3. Om du tenker å forsøke å fikse dette så må du spørre deg selv: Hva er det som driver meg? Er det et ønske om å gjøre det riktig, å ha Gud som din tjener, kan du si. Eller forsøker du å holde en løgn i live? Som er å være en slave for djevelen. Fordi du kan ikke fikse dette om du ikke er god nok, så det er veldig viktig at du er ydmyk i forhold til hva din åndelige styrke og kontakt med det evige gode er. Spør deg selv: Hvor stor del av min tilstand er en opplevelse av Gud, det som er guddommelig inne i meg og som knytter meg til det som varer og har kvalitet og er best for meg og alt rundt meg? Og hvor stor del av min tilstand er en opplevelse av mitt eget ego, ting som egentlig ikke er sant eller bra, noe annet enn akkurat der i farta, som jeg bare gjør fordi det er enkelt eller mitt eget potensiale skremmer meg, eller mulighetene til å få det bra virker for gode til å tro på?

Lenke til kommentar

Jepp. Spesielt i dagens samfunn hvor vi har så mye informasjon for hånden så er det å forhåndsdømme folk basert på kjønn a douchebag move. Vi er alle unike, what tickles your fancy might gross me out. And that's ok. 

 

Det trådstarter sa var "Jeg er vel kanskje av en annen oppfatning, nemlig at jenter ligger med gutter som er penere enn seg selv men inngår forhold med gutter som er ca like pene. Selvfølgelig er det mange avvik fra denne regelen." Altså ikke at du eller noen annen bestemt kvinne nødvendigvis ligger oppover.

Lenke til kommentar

Det trådstarter sa var "Jeg er vel kanskje av en annen oppfatning, nemlig at jenter ligger med gutter som er penere enn seg selv men inngår forhold med gutter som er ca like pene. Selvfølgelig er det mange avvik fra denne regelen." Altså ikke at du eller noen annen bestemt kvinne nødvendigvis ligger oppover.

Hva er så vanskelig å forstå? TS har fordommer som er direkte dumme uansett hvilket kjønn han tilhører. Vil påstå de aller fleste kvinner er sammen med menn som er mye mindre attraktive enn dem, fordi de har andre ting å komme med til bordet enn utseende. Utseende er ikke alt og de fleste kvinner skjønner dette. Det er menn som har satt så utrolig mye verdi i en kvinnes skjønnhet gjennom menneskets historie, og lite annet. 

Lenke til kommentar

At du kritiserer andre når du gjør det samme selv. Så du sier altså at du er en douchebag

 

Personlig mener jeg du må få mene det du mener uten at du er en douchebag av den grunn. (heller ikke TS)

Du vet nada om meg. But nice try. Du vetta faen hva jeg gjør og ikke gjør. Jeg fordømmer ikke folk på idiotiske stereotyper som skulle vært tatt livet av for lengst. 

Lenke til kommentar

Du vet nada om meg. But nice try. Du vetta faen hva jeg gjør og ikke gjør. Jeg fordømmer ikke folk på idiotiske stereotyper som skulle vært tatt livet av for lengst. 

 

Jeg vet vel like mye om deg som du vet om TS. Jeg leser hva TS skriver og hva du skriver.

Så gjerne forklar forskjellen på deg og TS sine uttalelser, for jeg ser ingen forskjell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...