Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama ble fornærmet over at jeg sa vi er ca like pene


Anbefalte innlegg

Jeg sa til henne at hun var selvfølgelig penest. Jeg visste at jeg måtte si det for å ikke såre henne. Hun ble fornøyd og sa ikke noe mer om det :) Jeg synes egentlig vi var like pene, de siste årene forfalt hun veldig da så jeg "tok henne igjen" :p

 

Vel, det er jo enkelt å svare at dama er finere enn en selv, det er vel nesten en selvfølge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeezes da folkes.... Ser flere her sier dump henne. Er da måte på hvor lite tolerant man skal være. Dama er ung, 23 år. Samme er mannen, 26. Sånne ting som dette her ville aldri (vel, aldri si aldri...) skjedd mellom modne halvvoksne folk. En mann med rett vett mellom øra vet selvfølgelig at man aldri burde sagt noe sånt. Og regner med trådstarter tar lærdom av dette. Å sammenlikne utsende til sin bedre halvdel med noen - uansett hvem det skulle være, er galt galt galt. Fordi dama er selvfølgelig den fineste i hele verden, inkludert deg selv. Nå får jeg vel tusen feminister hengene etter meg... men i ei jentes øyne er du som regel heldig som får ha henne. Og burde være takknemlig for det. Skulle jeg forsøkt å satt meg inn i hodet til ei 23 år gammel ungjente (noe som er håpløst), ville jeg tenkt "fysj for en arrogant type jeg har som syns jeg er støgg..." 

Som den heterofile mannen jeg er, tillater jeg meg å si at generelt er kvinner mer vakre enn menn. 

Jepp, du traff nok en nerve som var sår for henne. Hvorfor? Det kan man synse så mye man vil om. Men til syvende og sist er det kun hu som sitter med svaret. Så jeg ville rett å slett bare spurt henne rett ut, på en forsiktig YDMYK måte (fordi dette åpenbart er er sårt punkt for henne). Hvorfor hun reagerte slik. Så kommer dere sammen sterkere ut av det. 

Men folk som sier "dump henne", har jeg lite respekt for. Skal man dumpe folk bare fordi man får en bitteliten konflikt i hverdagen mot noe så uvesentlig som hvem syntes hvem er penere enn den andre. Nei, det blir for dumt. Syns nå jeg. :p 

Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers skrev (9 minutter siden):

Det tar hjernen opptil 30 år å bli helt ferdig utviklet. Ingen burde egentlig tenke på seriøse forhold før de nærmer seg 30. 

Er det rundt denne alderen noen kvinner finner ut at de vil fire litt på kravet om mannens utseende for å heller finne en som har betydelig bedre økonomi enn dem selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers skrev (2 timer siden):

Det tar hjernen opptil 30 år å bli helt ferdig utviklet. Ingen burde egentlig tenke på seriøse forhold før de nærmer seg 30. 

Du er ikke tørr bak øra før du har fylt 30 .. pleide far å si. 

Ei på 18 vil nok føle seg ekstremt voksen sammenliknet med ei på 17. Og forskjellene fortsetter i 20-åra. Det er merkbar stor forskjell på 22 år og 25. Fordi hjernen er under utvikling og man fremdeles ikke tenker helt rasjonelt til alle tider. Ung og naiv. Der har vi alle vært. Når man blir tørr bak øra evner man å tenke mer rasjonelt og lar seg ikke påvirke nevneverdig mye av små ting som tidligere var det viktigste i hele verden.

Man merker det godt etter å ha passert 30+. Om man da er sosial og henger med folk på 40, 50 eller 60. Så er ikke forskjellene så store som man skulle tro. Bortsett fra større livserfaring vel å merke. Men jeg forstår at alle under 30 kan være uenige med meg her. Mens de over 30 (kanskje) nikker gjenkjennende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (17 minutter siden):

Såvidt jeg veit har andelen eksteskap som ender i skillsmisse økt i takt med alderen man gifter seg i. Forstå det den som kan.

Sosialt press. Folk blir jo foret tull som at man burde finne den rette så fort som mulig, og da har du eldre mennesker som også ønsker å bli elsket og noen å elske, som tror på myten om at det blir for sent å finne kjærligheten hvis man venter for lenge. Så har du også de som mener at man ikke kan være lykkelig uten en partner. Alt dette påvirker folk. Vi liker å tro at vi ikke blir påvirket av sånt men det blir du ubevisst. 

Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers skrev (7 minutter siden):

Sosialt press.

Jeg er enig i at alle blir utsatt for sosialt press, men skjønner ikke helt hva du mener likevel. Slik jeg forstår statistikken tyder den på at ekteskap inngått i tjueåra (for leeeeenge siden) oftere varer livet ut enn de som er inngått i tredveåra (i nyere tid), men det er godt mulig at jeg leser den feil.

Eller mener du at eldre er mere redde for å gå fra hverandre, i frykt for at de ikke finner lykken noe annet sted?

edit: altså "folk som er i tjueåra" og "folk som er i tredveåra", ikke ekteskap som er inngått for hundre år siden

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
frohmage skrev (25 minutter siden):

Såvidt jeg veit har andelen eksteskap som ender i skillsmisse økt i takt med alderen man gifter seg i. Forstå det den som kan.

Tror det handler om desperasjon. At man føler seg gammel og må hoppe på det første toget som kjører forbi i frykt for at det er siste mulighet. Personlig er jeg enslig og fornøyd med det; men jeg merker presset (om jeg kan si det slik), fra jevnaldrende giftekåte alenemødre som har gått på en smell. De gangene jeg har vært på en date har det gått så fort at etter date nummer to spør de om jeg kunne tenkt meg å få barn med vedkommende. Etterfulgt med spørsmål om det er arvlige sykdommener i familien o.l. - Nei fysj, da stikker jeg. Det er jo ikke like vanlig at folk langt over 30-åra er enslige, så "tilbudet" er synkende, og i likhet med tilbudsvarer generelt på salg - er det ofte litt skavanker her og der. Dysfunksjonelle gamle forhold og barn fra tidliger forhold for å nevne noe. 

Det å være på Tinder er som dumster diving; du må lete ganske lenge før du finner noe tilnærmet normalt. 

Jeg tror også at enkelte har alt for høye krav (kanskje inkludert meg selv... skal innrømme det).

Jeg har mange skrekkhistorier fra date jeg har vært på. At jeg lurer på om jeg har en spesiell evne til å tiltrekke meg spesielle folk. Nei, da unngår jeg skilsmisse og underholdsbidrag, sure eks-koner og barn med relasjonsskader for å nevne noe. 

Lenke til kommentar
Kris85 skrev (6 minutter siden):

Tror det handler om desperasjon. At man føler seg gammel og må hoppe på det første toget som kjører forbi i frykt for at det er siste mulighet.

Men var det ikke også en større andel av befolkningen som giftet seg for femti år siden enn det er nå? Det skulle vel isåfall tyde på at ekteskap inngått i yngre alder statistisk sett oftere varer livet ut enn de som er inngått i tredveåra (som er vanligere nå om dagen).

Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 time siden):

Jeg er enig i at alle blir utsatt for sosialt press, men skjønner ikke helt hva du mener likevel. Slik jeg forstår statistikken tyder den på at ekteskap inngått i tjueåra (for leeeeenge siden) oftere varer livet ut enn de som er inngått i tredveåra (i nyere tid), men det er godt mulig at jeg leser den feil.

Eller mener du at eldre er mere redde for å gå fra hverandre, i frykt for at de ikke finner lykken noe annet sted?

edit: altså "folk som er i tjueåra" og "folk som er i tredveåra", ikke ekteskap som er inngått for hundre år siden

Det vet vi jo ikke før disse har vært sammen over lengre tid og bevist at folk i 20åra i dagens samfunn kommer til å holde sammen at vi kan dra slike konklusjoner. 

Hvorfor de som er eldre skiller seg oftere? Fordi de vet at livet er for kort til å kaste det bort på noe som ikke fungerer. Skjønner ikke helt hvorfor det at skillsmisseraten er høyere nødvendigvis er noe negativt. Er det ikke viktigere at folk er lykkelige enn at de holder sammen så lenge som mulig med en som de er ulykkelig med? 

Selvsagt er det flust med eldre som er redde for å gå fra sin partner i frykt for at de ikke vil finne noen som er interessert i dem, fordi vi blir jo alle foret med at vi har utløpsdato på datingmarkedet. Dette er uavhengig av kjønn, frykten for å ende opp alene er delt av veeeldig mange her i verden uansett alder, er naturlig at det vil bli verre jo eldre du blir  hvis du faktisk har blitt hjernevasket til å tro sånn tull som ''nei, nå er det forsent! hold deg til h*n du! Ingen andre vil være interessert i en som deg' '. Dette forteller de også seg selv. Det er utrolig trist og helt feil syns jeg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...