Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bass i Mazda MX-5 NA


Anbefalte innlegg

Har jo da sett på bilstereo til en Mazda MX-5 NA siden det som kommer fra fabrikk er ganske dårlig. For mellomtone og diskant har jeg vurdert et par Hertz Mille MPK 1650.3 PRO og en Ground Zero GZIA 2235HPX-II for å drive disse, men så er det jo dette med å få bass i bilen da.

Siden jeg gjerne vil ha litt plass i bagasjerommet siden denne bilen skal brukes daglig så har jeg sett på undersete-basskasser. Er det noen her som har noe erfaring med disse og i så fall om/hvilken type som er verdt pengene. Jeg trenger ikke den mest brutale bassen, men noe som kan gi litt ekstra i tillegg til Hertzene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste feil, så jeg tenkte på CX-5. Men basserne jeg linket til er laget for å passe i selve reservehjulet, så det er fullt mulig at de passer i hjulet ditt også.

 

Dette må da være en veldig gammel MX-5? 94? 95?

 

Men, uansett. Jeg tror kanskje denne vil passe på venstre side? Den er dog aktiv.

Ble forresten litt kåt på denne kassa selv, siden jeg har endra mindre bagasjerom enn deg (fyrstikkeske med firehjulstrekk).

Lenke til kommentar
Dette må da være en veldig gammel MX-5? 94? 95?

 

Men, uansett. Jeg tror kanskje denne vil passe på venstre side? Den er dog aktiv.

Ble forresten litt kåt på denne kassa selv, siden jeg har endra mindre bagasjerom enn deg (fyrstikkeske med firehjulstrekk).

 

Den er ganske gammel ja, NA modellen er jo 89-97.

 

Ser jo på den kassa der, hvis jeg fikser meg noen quick disconnect greier så burde det jo være veldig lettvindt å ta ut kassa fra bilen hvis jeg eventuelt trenger plassen den tar. Noen slikt som i bildet. Får slenge den i bokmerkene mine.

post-374183-0-89583500-1570864415_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kan vel forklare litt nærmere.

 

Hvis du kobler fra strømmen mens signalkablene står tilkoblet kan du risikere at idét du kobler i fra så vil du et lite øyeblikk kun ha kontakt på pluss-kontakten.

 

Forsterkeren (eller aktive subben) trekker jo vanligvis strøm fra pluss og minus. Mister du kontakt med minus mens pluss er tilkoblet kan forsterkeren bruke jord gjennom signalkabelen og utgangen på spilleren. Denne tåler nesten ikke noe strøm i det hele tatt og vil dermed enten brenne i stykker elektronikk eller fastlodda sikringer inni spilleren.

 

Resultatet blir ekstremt mye støy på utgangen. Bl.a. dynamostøy, tenningsstøy og støy fra alt som bruker strøm. Bassen slår i takt med blinklyset f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...