Gå til innhold

CDON vil refundere kjøpesummen for defekt produkt - jeg vil ha nok til å kjøpe tilsvarende produkt


Aetius

Anbefalte innlegg

kjetilkl skrev (13 timer siden):

Det var nok ikke helt slik - denne CPUen ble brukt i en hel horde av produkter som sluttet å virke pga denne svakheten. - Det er nok heller Intel som solgte den inn til dette bruket.

Takker for klarifiseringen. Var ikke helt sikker om det var Intel eller Synology som hadde skylden etter ordleggingen på problemet.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, kjetilkl said:

Det var nok ikke helt slik - denne CPUen ble brukt i en hel horde av produkter som sluttet å virke pga denne svakheten. - Det er nok heller Intel som solgte den inn til dette bruket.

Hele denne fadesen er jo svært godt kjent i halvledersirkler. Til intels forsvar var feilmekanismen lite forstått før hele denne c2000 affæren tok av. Hele recallen av disse kostet intel milliarder. Defekten er en aldringsmekanisme så den dukker normalt ikke opp før etter et par år akkumulert power-on tid, til gjengjelt dukket den svært ofte opp, og man forventet at alle disse prosessorene ville dø av denne defekten.

Lenke til kommentar
4 hours ago, sverreb said:

Hele denne fadesen er jo svært godt kjent i halvledersirkler. Til intels forsvar var feilmekanismen lite forstått før hele denne c2000 affæren tok av. Hele recallen av disse kostet intel milliarder. Defekten er en aldringsmekanisme så den dukker normalt ikke opp før etter et par år akkumulert power-on tid, til gjengjelt dukket den svært ofte opp, og man forventet at alle disse prosessorene ville dø av denne defekten.

Nettopp, og det gjør at jeg synes det er rart at CDON protesterer så jævlig. Jeg antar jo at deres utgifter bare forflyttes oppover i kjeden, til de til slutt når Intel. Sist jeg hørte hadde Intel satt av noen hundre millioner dollar til å håndtere resultatene av feilen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
25 minutes ago, Juggel said:

Dette må du jo gå til media med. Jo mer dårlig reklame CDON får jo bedre.

Jeg har aldri sett makan til idiotiske svar. Hvordan i h****** klarer de å oppgi sin pris inkl. MVA, men Digital Impuls sin eks. MVA? Det er jo rett frem kjeltringstreker. 

Litt kinkig, siden jeg selv er journalist i teknologibransjen. Blir lett ... lite stuerent å stå frem  i media da.

Lenke til kommentar

Tja. Journalister har jo sin fulle rett til å stå frem med et personlig forhold selv om man dekker aktuell bransje i jobb. Det er hvertfall slik jeg tenker som en utenforstående. Men godt mulig dere i journaliststanden har retningslinjer dere må forholde dere til.

Blir uansett interessant å se hvordan, og når, dette ender.

Endret av Juggel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
43 minutes ago, Herr Brun said:

Du har jo stått frem i media og klaget over andre aktører før da. Clas Ohlson er jo i alle fall "teknologi-adjacent". hehe. 

Da var det uansett 1) ikke noe jeg ville skrevet om selv, og 2) Avisa Oslo som kontaktet meg, ikke jeg som kontaktet media.

Uansett var AO såpass lite proff at jeg ikke ville stilt opp dersom jeg visste da hva jeg vet nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste nytt: Jeg sendte spørsmål om mine siste e-poster ble mottatt, og fikk dette svaret:

Quote

De ble oversendt til din motpart den 05.01.2022, med frist til den 11.01.2022 for å komme med eventuelle sluttbemerkninger. Vi har ikke mottatt noen avsluttende kommentarer fra din motpart, og saken klargjøres nå derfor til behandling i utvalgsmøte.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tja, hva skal man si? Da har CDON sendt følgende henvendelse til Forbrukerombudet, etter fristen:

Quote

Vi Hänvisar till våra Generelle Vilkår punkt p Garanti og klager

Se länken nedan
https://help.cdon.com/hc/no/articles/360026395371

"Straks et produkt som det er fremmet klage på er returnert og klagen godtas, skal Selgeren refundere Kunden i samsvar med gjeldende forbrukervernlovgivning. Selgeren bestreber seg på å gjøre dette innen 30 dager etter at Selgeren har mottatt klagen, men dette vil kunne bli forsinket avhengig av produkttypen. Selgeren forbeholder seg retten til å avslå enhver klage hvis produktet i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning viser seg ikke å være defekt. 
I forbindelse med klager etterlever Selgerens retningslinjene gitt av Forbrukertvistutvalget.www.forbrukertvistutvalget.no det kommer till Garanti"

Vid detta ärende har vi återbetalat kunden vid en godkänd reklamation.  

Vid motsäger oss därmed kundens krav på 5 731 .- plus förseningsränta då skillnaden på dessa köp är 1 811 .- Nok

Jeg fatter ikke hvordan (eller om) de tenker, siden de som tidligere sammenligner en pris EKS MVA med en annen pris INK MVA. I tillegg refererer de til "gjeldende forbrukerlovgivning" gjentatte ganger, samtidig som de driter loddrett i nettopp gjeldende forbrukerlovgivning.

Uansett, her er hva Forbrukerombudet mener om henvendelsen fra CDON:

Quote

Vi viser til vår e-post sendt til CDON AB v/ CDON AB NUF den 05.01.2022. Fristen for eventuelle sluttbemerkninger var satt til den 11.01.2022. Kommentarer som kommer inn etter fristen blir som hovedregel ikke hensyntatt. Vi mottok e-posten under fra CDON AB v/CDON AB NUF etter den ovennevnte fristen, den 21.01.2022. Alle sakens dokumenter er på dette tidspunktet oversendt til utvalget. For ordens skyld vil vi likevel oversende også e-posten av 21.01.2022 til utvalget. Vi gjør oppmerksom på at det ikke er anledning til å fremsette flere kommentarer på dette tidspunktet. E-poster sendt etter dette vil derfor ikke bli lagt til i saken.

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Sydvest said:

Bestemt det for om saken skal gjenfortelles gjennom noe mediehus når den er ferdig? Tenker at CDON fører en skummel taktikk mot reklamasjonssaker, typisk Amerikansk stil.

Får se. Jeg tenker jeg i alle fall går til pressen dersom jeg får medhold og de nekter å gjøre opp for seg. Det er ikke urealistisk at noe slikt kan skje, men jeg vil ikke ta sorgene på forskudd heller.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (3 timer siden):

Bestemt det for om saken skal gjenfortelles gjennom noe mediehus når den er ferdig? Tenker at CDON fører en skummel taktikk mot reklamasjonssaker, typisk Amerikansk stil.

Ja, ikke sant??!

«Vi bruker heller 100.000,- på å gå til sak for å vinne frem vårt poeng enn å kunden vår en femtedel, og i samme slengen yte god kundeservice».
Forbanna kødder den gjengen der..

Jeg og noen kompiser har gått inn og rata cdon med 1 stjerne overalt. Fler bør gjøre det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...