Gå til innhold

Faktisk.no: 100 havørner funnet drept av vindturbiner på Smøla


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fører ikke statistikk når jeg kjører bil sorry. Troll noen andre.

 

Oh, hvilken type fugl tror du det er da? Hvem fugl er det som ofte er rundt mennesker? Og er disse i nærheten av og være nær utrydding?

 

Er lov og bruke de små grå selv altså.

 

Det jeg har vært nærmest av å kveste vil jeg anta at er småfugl som spurv og liknende.

Lenke til kommentar

Akkurat det samme som med ulven før den også neste ble utryddet, begrunnelsen er/var at de dreper husdyr.

 

Ørner er ikke helt ufarlige

 

 

Nice one :wee:

 

 

 

 

Godt og vite, da får jeg heller se på den som underholding.

 

Hva med en hund da.

 

 

Nice

 

 

 

Med US kommentar

 

 

Endelig ble det en godbit på noen

Endret av G
Lenke til kommentar

Grei artikkel det. Men, jeg lurer på hvor mange flere tonn insekter som dør av at bønder sprøyter åkrene sine jeg?

Tja ikke godt å si, men i dag brukes det gift som er designet til og bare drepe spesifikke utøy ikke alle insekter.

Du kan foreksempel lese denne artikkelen angående edderkopper så ser man at det er flere som fråtser i insekter :)

 

800 millioner tonn byttedyr i året

Lenke til kommentar

Tja ikke godt å si, men i dag brukes det gift som er designet til og bare drepe spesifikke utøy ikke alle insekter.

Du kan foreksempel lese denne artikkelen angående edderkopper så ser man at det er flere som fråtser i insekter :)

 

800 millioner tonn byttedyr i året

 

Jeg er glad for at vi har edderkopper. Har mange selv. men de som er på størrelse med en femkrone og større er litt ekle. Men heldigvis så sitter de mye i ro da. Men, når jeg ser en slik krype på veggen bak TV så kiler det litt for å si det slik. Dreper aldri edderkopper med vilje jeg. Hadde kanskje vært i en litt annen modus, dersom man hadde edderkopper som var litt giftigere enn hva brorparten av de norske er. Edderkopper er fascinerende skapninger.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen her som benekter at ørn er en rovfugl, men rett skal være rett og fake skal avsløres som fake.

 

Nå er det ikke meningen å egge opp til noen rovdyrdebatt her, men jeg mener rovdyr er en naturlig del av naturen og dermed bør ha rett til å ikke utryddes. Jeg er fult klar over at mange av de som tjener penger på ørnas mat ønsker den utryddet. Akkurat som med ulv, bjørn, jerv etc.

Lenke til kommentar

To sitater hentet herfra:

https://www.svanemerket.no/miljo/kjemikalier/oljesol-i-vann/

 

"Nesten hvert eneste år skjer en oljeulykke langs norskekysten. Som regel er det et skip som havarerer og drivstoffolje som renner ut i sjøen."

 

"17. februar 2011 gikk det islandske lasteskipet Godafoss på grunn like ved Hvaler nasjonalpark, og 105 tonn olje lekket ut... Omtrent 2000 sjøfugl måte bøte med livet, men likevel er ikke dette et stort oljeutslipp i verdenssammenheng."

 

Oljesøl er en MYE større trussel for fuglebestanden enn vindmøller noengang kommer til å bli. Dessuten er vindmøller noe fuglene lærer seg å unngå etter noen generasjoner. (min påstand, kan sikkert argumenteres mot)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oljesøl er en MYE større trussel for fuglebestanden enn vindmøller noengang kommer til å bli. Dessuten er vindmøller noe fuglene lærer seg å unngå etter noen generasjoner. (min påstand, kan sikkert argumenteres mot)

Hva når oljeutvinningen er et avsluttet kapittel og erstattes med 11 millioner vindturbiner som gjennomsnittlig dreper 400 fugl ? "satt på spissen"

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Noe jeg faktisk ikke viste om havørn før jeg leste det nå. 

 

"Norge har mer enn 50 prosent av Europas samlede havørnbestand, og har derfor et internasjonalt ansvar for å ta vare på havørnen."

 

"Sommeren 2008 forlot en havørnunge reiret etter vellykket hekking på Håøya i Drøbaksundet. Dette var den første hekkingen ved Oslofjorden på 126 år. Siden 2008 har havørn hekket stabilt med noen få par både i Oslo og Akershus og i Østfold"

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar

To sitater hentet herfra:

https://www.svanemerket.no/miljo/kjemikalier/oljesol-i-vann/

 

"Nesten hvert eneste år skjer en oljeulykke langs norskekysten. Som regel er det et skip som havarerer og drivstoffolje som renner ut i sjøen."

 

"17. februar 2011 gikk det islandske lasteskipet Godafoss på grunn like ved Hvaler nasjonalpark, og 105 tonn olje lekket ut... Omtrent 2000 sjøfugl måte bøte med livet, men likevel er ikke dette et stort oljeutslipp i verdenssammenheng."

 

Oljesøl er en MYE større trussel for fuglebestanden enn vindmøller noengang kommer til å bli. Dessuten er vindmøller noe fuglene lærer seg å unngå etter noen generasjoner. (min påstand, kan sikkert argumenteres mot)

Feil påstand, de har ikke intelligens til det. Det vil ta tusenvis av år før de lærer det.

 

Ja olje søl er farlig det. Men det gjør det greit og lage kjøttdeig ut av dem med turbinblader? Ser ikke helt logikken der.

Ingen som argumenterer for og fortsette og bruke olje i stede for vind. Bortsett fra Trump og olje kompisene

 

Mange vil ha turbinene til havs, atomkraftverk og solceller.

 

Om vi la solceller på alle bygg i Norge. Så ville vi økt strøm produksjon med 17.5%, altså 26TWh.

 

Dette er nok strøm til at vi kan ha alt som går på fossilt nå, kan gå på strøm. 

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...