Gå til innhold

Pewdiepie er første youtuber med 100M følgere, er han en god innflytelse?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-404071

Moderatormelding

Fjernet innlegg pga. personangrep, samt svar på dette. Ber om at man holder en saklig og høflig tone, uten personkarakteristikker.

Kommentering av moderering tas på PM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett de aktuelle videoene, og det imponerer meg som sagt ikke når en voksen man roper ut nigger i frustrasjon eller betaler noen for å holde opp et skilt der det står death to all jews.

 

Var det noe mer?

Ayyy, det er godt å høre at du endelig har sett dem kamerat! Bedre sent enn aldri.

 

Jeg har noen oppfølgingsspørsmål ja, hyggelig at du spør. Så du dem fra start til slutt eller spolte du bare rett til de juicy delene? Og forresten, nå som du endelig svarer meg igjen så må jeg bare spørre enda en gang, så du også de videoene du etterlyste hvor han unnskyldte seg og tok avstand fra ytre høyre? Og hva synes du om alt han har gjort for veldedige formål?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ayyy, det er godt å høre at du endelig har sett dem kamerat! Bedre sent enn aldri.

 

Jeg har noen oppfølgingsspørsmål ja, hyggelig at du spør. Så du dem fra start til slutt eller spolte du bare rett til de juicy delene? Og forresten, nå som du endelig svarer meg igjen så må jeg bare spørre enda en gang, så du også de videoene du etterlyste hvor han unnskyldte seg og tok avstand fra ytre høyre? Og hva synes du om alt han har gjort for veldedige formål?

Jeg har sett videoene for lenge siden. At du ikke evner å få det med deg kan ikke være mitt problem. Jeg har sett noen korte klipp av at han unnskylder seg, men de betyr ingenting når han i videoer både før og etter går etter media og sier det hele er en konspirasjon mot han. Det viser at han egentlig mener han ikke har gjort noe galt.

 

Vet ikke hva han har gjort for veldedige formål, men det er uansett ikke sånn at å gi bort penger automatisk betyr at man ikke har holdninger som suger.

Lenke til kommentar

... basert på? For det er ganske tynn anklage hittil.

Bare noen få individer vet hva som egentlig skjedde.

 

Det vi vet er

1. Han hadde en lang reklame i starten av videoen. Det er første gang jeg har sett han gjøre det, og det er svært spesielt å velge å ha en reklame i sin 100M subscribers feiringsvideo, fordi det ødelegger videoen. Jeg mistenker det er reklamen som betaler $50000 til ADL.

 

2. Han brukte nesten ingen tid på å forklare hvorfor han vil donere til ADL. Det er ikke han sin stil, han sin stil ville vært å lage en egen video hvor han forklarer hvorfor han vil donere til ADL. Han visste godt at en donasjon til ADL vil skape kontrovers, men valgte allikavel å forklare så lite som mulig.

 

3. ADL er organiasjonen som har kastet mange brukere fra Youtube og som feiret når Disney kuttet sine bånd til han. Han har tidligere stått opp mot sensur på Youtube. Det er ikke en naturlig organisasjon for han å donere til.

 

Han sier også "I want to move past it and move on" og "This just isn't my fight anymore". Om han vil støtte ADL så burde han ha sagt "I want to fight against racism and bigotry". Det han sier her er han ikke vil kjempe imot organisasjoner som ADL. Ved å gi dem donasjon så viser han at han er på "riktig" side, og på den måten så vil ADL og MSM slutte å assosiere han med alt-right.

 

Vi vet ikke hva som fikk han til å gjøre det. Kanskje ble han truet om å bli demonitized, kanskje ønsket han å komme inn i varmen igjen og få mulighet til å være med på ulike prosjekter.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg har sett videoene for lenge siden. At du ikke evner å få det med deg kan ikke være mitt problem. Jeg har sett noen korte klipp av at han unnskylder seg, men de betyr ingenting når han i videoer både før og etter går etter media og sier det hele er en konspirasjon mot han. Det viser at han egentlig mener han ikke har gjort noe galt.

 

Vet ikke hva han har gjort for veldedige formål, men det er uansett ikke sånn at å gi bort penger automatisk betyr at man ikke har holdninger som suger.

Hahahaha please, det er så utrolig bullshit! Du har vært aktiv som faen i denne tråden i over to uker, cherrypicket de svakeste argumentene og ignorert resten. Jeg har mistet telling over hvor mange ganger jeg har spurt om du har sett disse videoene også svarer du på dette først nå? Du lurer ingen as. Hadde du faktisk sett videoene før nå så ville du sagt dette med én gang jeg spurte om det, ikke først nå etter 14 dager med diskusjon.

 

Angående det at han hevder media konspirerer mot han, hva har det med unnskyldningene hans å gjøre? Han kan fint beklage til de minoritetene han fornærmet og oppriktig mene det, og likevel føle seg urettferdig behandlet av SJW journalister.

 

Les gjennom tråden på nytt så finner du linker som viser hva han har gjort for veldedige formål, jeg gidder ikke mate deg med teskje lenger når det uansett ikke trenger inn i nøtta di. Han har sannsynligvis allerede bidratt med mer positivt til verden enn du noensinne vil gjøre i hele ditt liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hahahaha please, det er så utrolig bullshit! Du har vært aktiv som faen i denne tråden i over to uker, cherrypicket de svakeste argumentene og ignorert resten. Jeg har mistet telling over hvor mange ganger jeg har spurt om du har sett disse videoene også svarer du på dette først nå? Du lurer ingen as. Hadde du faktisk sett videoene før nå så ville du sagt dette med én gang jeg spurte om det, ikke først nå etter 14 dager med diskusjon.

 

Angående det at han hevder media konspirerer mot han, hva har det med unnskyldningene hans å gjøre? Han kan fint beklage til de minoritetene han fornærmet og oppriktig mene det, og likevel føle seg urettferdig behandlet av SJW journalister.

 

Les gjennom tråden på nytt så finner du linker som viser hva han har gjort for veldedige formål, jeg gidder ikke mate deg med teskje lenger når det uansett ikke trenger inn i nøtta di. Han har sannsynligvis allerede bidratt med mer positivt til verden enn du noensinne vil gjøre i hele ditt liv.

Grunnen til at jeg diskuterer det er jo nettopp fordi jeg har sett videoene og gjort opp en mening.

 

Ta deg sammen.

 

Når han lanserer en video der han kaller det hele en konspirasjon mot han, viser han at han mener han egentlig ikke gjorde noe feil, og at det bare er media som fremstiller det sånn.

 

Var det noe mer du ikke skjønte?

Lenke til kommentar

Google definerer rasist som:
a person who shows or feels discrimination or prejudice against people of other races, or who believes that a particular race is superior to another.

 

 

Å bruke ett kontroversielt ord, nigger, sier ingenting om at personen setter høyere verdi på enkelte raser over andre.

 

Likeså var hans bruk av uttrykket Death to all Jews en del av en underholdningsvideo, og er derfor ikke å betrakte som at personen faktisk innehar disse meningene, men som en del av et kreativt arbeid.

Akkurat som at f.eks en komiker ikke kan sies å inneha meningene han fremsetter under en oppvisning. Akkurat som at en rapartist ikke kan sies å inneha meningene han synger om i rapsangen. 

 

Jeg kan derfor ikke se at det finnes rimelig bakgrunn til at han er en rasist basert på disse hendelsene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg diskuterer det er jo nettopp fordi jeg har sett videoene og gjort opp en mening.

 

Ta deg sammen.

 

Når han lanserer en video der han kaller det hele en konspirasjon mot han, viser han at han mener han egentlig ikke gjorde noe feil, og at det bare er media som fremstiller det sånn.

 

Var det noe mer du ikke skjønte?

Jesus gi meg styrke! Er det så jævlig vanskelig å begripe at han kan si unnskyld for de kontroversielle spøkene sine og mene det, men også mene at mange journalister er fulle av dritt? Det ene utelukker ikke det andre. Han har sagt unnskyld for de rasistiske spøkene sine. Det er fakta. Han har også sagt at journalister svært ofte fremstiller han i et svært dårlig lys og kun skriver om de dårlige tingene han har gjort og ignorerer alt det positive. Dette er også FAKTA. Han har aldri hevdet at all kontroversen rundt han er en stor konspirasjon og at han aldri gjorde noe som helst galt. Isåfall kan du være så vennlig og bevise dette nå med kilder. Hvis ikke, hold kjeft!

 

Hadde du snakket sant og sett disse videoene fra start til slutt ville du ikke hatt såpass uintelligente meninger om dem. Det er helt åpenbart at du lyver, du har garantert kun sett små klipp tatt ut av kontekst i en eller annen shitty nettavis. Det er også åpenbart at du har lett for å dømme folk du ikke kjenner, er langsur og har store problemer med tilgivelse. Typisk raddis som hisser seg opp over småting og aldri glemmer andres feilgrep. Er du perfekt sjæl eller? Jeg tviler sterkt.

 

Jeg håper du klarer å gi slipp på denne bitterheten en vakker dag, det er ikke sunt for deg eller menneskene du omgås med. Lykke til kamerat, eller burde jeg kanskje si komrade?

 

Jesus for en shitflinging contest denne diskusjonen har endt opp som. Jeg gir meg nå før dette blir virkelig usivilisert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jesus gi meg styrke! Er det så jævlig vanskelig å begripe at han kan si unnskyld for de kontroversielle spøkene sine og mene det, men også mene at mange journalister er fulle av dritt? Det ene utelukker ikke det andre. Han har sagt unnskyld for de rasistiske spøkene sine. Det er fakta. Han har også sagt at journalister svært ofte fremstiller han i et svært dårlig lys og kun skriver om de dårlige tingene han har gjort og ignorerer alt det positive. Dette er også FAKTA. Han har aldri hevdet at all kontroversen rundt han er en stor konspirasjon og at han aldri gjorde noe som helst galt. Isåfall kan du være så vennlig og bevise dette nå med kilder. Hvis ikke, hold kjeft!

 

Hadde du snakket sant og sett disse videoene fra start til slutt ville du ikke hatt såpass uintelligente meninger om dem. Det er helt åpenbart at du lyver, du har garantert kun sett små klipp tatt ut av kontekst i en eller annen shitty nettavis. Det er også åpenbart at du har lett for å dømme folk du ikke kjenner, er langsur og har store problemer med tilgivelse. Typisk raddis som hisser seg opp over småting og aldri glemmer andres feilgrep. Er du perfekt sjæl eller? Jeg tviler sterkt.

 

Jeg håper du klarer å gi slipp på denne bitterheten en vakker dag, det er ikke sunt for deg eller menneskene du omgås med. Lykke til kamerat, eller burde jeg kanskje si komrade?

 

Jesus for en shitflinging contest denne diskusjonen har endt opp som. Jeg gir meg nå før dette blir virkelig usivilisert.

Hvis han mener det er urettferdig at media omtaler det han gjorde, er det jo åpenbart fordi han mener han ikke gjorde noe galt. Hvorfor skulle det ellers være urettferdig?

 

Forøvrig, at diskusjonsteknikken din koker ned til å skrive «hold kjeft!» viser vel at du er ganske lavpannet og ikke har så mye fornuftig å komme med.

 

Videre sier du at jeg er uintelligent, raddis, lyver, langsur, bitter og dømmer folk jeg ikke kjenner. Ser du ironien i at du dømmer meg da? Jeg er ganske sikker på at jeg har bedre kjennskap til Pewdiepie enn du har til meg, og bedre grunnlag til å dømme han enn du har til å dømme meg.

 

Ærlig talt mann. Voks opp. Rimelig hyklerisk oppførsel. Forøvrig er jo dine innlegg de eneste som har bidratt til å gjøre denne diskusjonen usivilisert, så ja, det er fint at du gir deg nå. Det vil nok øke kvaliteten på tråden betraktelig.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en irrelevant konklusjon og du gjentar deg selv i det uendelige. Jeg forklarte i mitt forrige innlegg at det ene ikke utelukker det andre og ba deg bevise påstanden din om at pewds har hevdet at all kritikken mot han er resultatet av en konspirasjon og at han egentlig ikke har gjort noe galt. Du har enda ikke kommet med et eneste bevis for noen av påstandene dine i denne tråden. Har du noe å komme med nå?

 

 

Morsomt at du kritiserer meg for hykleri i samme innlegg som du kaller meg "lavpannet" lol

 

 

Er det ironisk at jeg kritiserer deg for alt dette? Etter dine tidligere innlegg å dømme så har jeg rett... og ærlig talt, hadde du bare sluttet å spre eder og galle og innrømmet at du tok feil i denne saken så ville jeg vært den første til å tilgi deg.

 

Jeg er den eneste som har gjort denne diskusjonen usivilisert? Jasså. La meg sitere noen av dine mindre positive bidrag til denne tråden:

 

"Rasistsvin."

"Det er faktisk hjernedødt å diskutere med dere[...]"

"Also, ro deg ned. Oppfører deg som en patetisk drittunge. Det kler deg ikke."

"[...] den idiotiske kommentaren din kunne du egentlig spart deg for."

"Voksenopplæring tror jeg først og fremst du må ha."

 

Alt dette har DU skrevet, også forsøker du likevel nå å ta på deg offerrollen og syte om at jeg ber deg holde kjeft etter ukesvis med ren klaging og grunnløse påstander uten kilder fra din side. Voks opp selv, kamerat.

 

 

 

Festlig at du tar opp dette og samtidig bruker retorikk som "lavpannet" og "du må ha voksenopplæring". Dette er hatytringer mot utviklingshemmede, renspikket ableism. Fy skam deg. Utviklingshemmede og funksjonshemmede er noen av de svakeste i samfunnet og du bruker "lavpannet" som en nedlatende fornærmelse? Fy faen. Du kunne like gjerne kalt meg "mongoloid". Vet du hvem som også var en ableist? Hitler! Du burde skamme deg, ableist-svin!

Ja, skal vi se. Her var det som vanlig mye tull.

 

Du mener mine synspunkter er irrelevante, fordi du opplever de ikke har noen kilder. Vel, jeg mener kilden er nettopp at det ikke er forenelig å både unnskylde seg for å ha gjort noe dumt, samtidig som du kritiserer media og sier de er ute etter deg uten grunn. Da mener man at man ikke har gjort noe galt. Så vanskelig kan det ikke være å forstå. Det er jo å legge to og to sammen. Ganske grunnleggende.

 

Ekstra morsomt er det at du mener jeg ikke har dekning for det jeg sier, mens du samtidig sier Pewdiepie ikke har rasistiske holdninger, fordi du ikke opplever det sånn. Hvor er bevisene for dette? Var det de 50.000 dollarene han donerte til ADL? For da bør du søke opp og se vendingen den saken har tatt.

 

De kommentarene du viser til er vel gjerne svar jeg har kommet med når folk har tydd til personangrep og usakligheter i stedet for å diskutere sak. Som strengt tatt også hele dette innlegget ditt er. Rimelig grei måte å forskyve diskusjonen på når man åpenbart ikke har noe mer vettugt å komme med. Tar det som en bekreftelse på at du ikke lenger klarer å argumentere for synspunktene dine.

 

Jeg tar meg derfor ikke bryet til å diskutere det andre vrøvlet du spyr ut, ettersom det er helt irrelevant for diskusjonen. Dersom du absolutt må dele dine personlige betraktninger om meg kan du ta det over PM, i stedet for å ødelegge hele diskusjonen.

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...