Gå til innhold

Pewdiepie er første youtuber med 100M følgere, er han en god innflytelse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han betalte ikke to menn for å holde oppe et skilt.

 

Han betalte penger til et firma for å lage en video for han, for å vise at det er knapt noen grense for hva folk er villig til å gjøre for betaling. De to som holder skiltet ante ikke hva som står på det.

 

Gratulerer forresten, nå har denne rabiate Svensken klart å holde deg gående i 12 dager.

Så han betalte penger for å få noen til å holde opp et skilt der det sto death to all jews ja. Som både jeg og du har sagt gjentatte ganger nå.

 

Tja, jeg svarer så lenge jeg ser det nødvendig.

Lenke til kommentar

Jeg sparket bort døra med lilletåen min her om dagen, (ganske hardt og var veldig vondt) og tok meg selv i og si "Jævla jøde"

 

Nå er nok det bare en etterligger etter min far som brukte ordtaket mye. Og han er Israels største forsvarer, så tviler på det er mye jødehat der.

 

Men måtte le av meg selv, er på ingen måte rasist og har vært i forhold med kvinner fra så si alle farger. Samt venner i alle slags farger.

 

Men hadde jeg vært på kamera og medie fokus, hadde nok jeg fått etiketten som rasist for 1 glipp av tungen. Der kjeften snakket før det fikk vært innom filteret i hjernen.

 

Men den etiketten hadde jeg nok bare fått av folk som ikke har veldig mye mellom ørene.

 

En glipp av tungen gjør deg ikke til en rasist.

 

Edit: Døra var norsk furu så var ikke personlig rettet mot den eller

 

Har aldri sett på han personlig, men har ikke hørt annet en positivt om han som en "influenser" 

Så han er nok bedre en 99% av søppla som er der ute.

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sparket bort døra med lilletåen min her om dagen, (ganske hardt og var veldig vondt) og tok meg selv i og si "Jævla jøde"

 

Nå er nok det bare en etterligger etter min far som brukte ordtaket mye. Og han er Israels største forsvarer, så tviler på det er mye jødehat der.

 

Men måtte le av meg selv, er på ingen måte rasist og har vært i forhold med kvinner fra så si alle farger. Samt venner i alle slags farger.

 

Men hadde jeg vært på kamera og medie fokus, hadde nok jeg fått etiketten som rasist for 1 glipp av tungen. Der kjeften snakket før det fikk vært innom filteret i hjernen.

 

Men den etiketten hadde jeg nok bare fått av folk som ikke har veldig mye mellom ørene.

 

En glipp av tungen gjør deg ikke til en rasist.

 

Edit: Døra var norsk furu så var ikke personlig rettet mot den eller

 

Har aldri sett på han personlig, men har ikke hørt annet en positivt om han som en "influenser"

Så han er nok bedre en 99% av søppla som er der ute.

Elendig allegori, men OK. Dersom jeg hadde betalt noen for å holde opp et skilt der det sto «death to all white hetero men», hvordan ville reaksjonen fra mange av de samme følgerne vært da?

 

Da hadde det vært ugreit, og et angrep på hvite menn, og hvite menn har det så fælt, og hvite menn er den eneste gruppa dette blir gjort med osv. Når det gjøres med minoritetsgrupper er det bare humor og morsomt og folk er hårsåre og det er PK-kultur og alt annet.

 

Dette vet vi begge to hadde vært responsen. Unge menn på internett er de mest hykleriske i verdenshistorien.

 

Og jeg vil si du har et holdningsproblem om jøde er et banneord du ofte går til. Historien bak hvorfor du bruker det som banneord er rivende likegyldig. Det handler enkelt og greit om folkeskikk og oppdragelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.fraghero.com/nobody-wants-to-tell-you-whats-pewdiepies-done-for-charity-and-hes-done-a-lot/

 

En kan jo prøve å balansere alle artiklene som sortmaler han med en som ser på alt det positive han har gjort oppigjennom. Syns det veier ganske greit opp for at han gjorde noe sarte sjeler fornærmet med et par usmakelige spøker :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom jeg hadde betalt noen for å holde opp et skilt der det sto «death to all white hetero men», hvordan ville reaksjonen fra mange av de samme følgerne vært da?

 

Da hadde det vært ugreit, og et angrep på hvite menn, og hvite menn har det så fælt, og hvite menn er den eneste gruppa dette blir gjort med osv. 

 

 

Eh, nei. Jeg kan garantere at følgerne hans ikke ville tatt det dårlig. 

Lenke til kommentar

Si meg, har du nå endelig sett noen av disse kontroversielle videoene, eller noen av videoene jeg linket til i mitt siste innlegg som viste denne distanseringen fra ytre høyre som du etterlyste? Og hva synes du om alt pewdiepie har gjort for veldedige formål? Tror du det kun er en distraksjon for å ta fokus vekk fra det faktumet at han innerst inne hater svarte og jøder?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Følgerne hans sluker jo alt han sier og gjør. Men hvordan hadde følgerne hans reagert om det var Anita Sarkeesian eller Zoe Quinn som holdt oppe et slikt skilt?

Godt du ikke gjør det da, du henger deg jo bare opp i to ting.

 

Som nevnt har han brukt mye penger på veldedighet, men det er knapt noen som gidder nevne med en setning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Elendig allegori, men OK. Dersom jeg hadde betalt noen for å holde opp et skilt der det sto «death to all white hetero men», hvordan ville reaksjonen fra mange av de samme følgerne vært da?

 

Da hadde det vært ugreit, og et angrep på hvite menn, og hvite menn har det så fælt, og hvite menn er den eneste gruppa dette blir gjort med osv. Når det gjøres med minoritetsgrupper er det bare humor og morsomt og folk er hårsåre og det er PK-kultur og alt annet.

 

Dette vet vi begge to hadde vært responsen. Unge menn på internett er de mest hykleriske i verdenshistorien.

 

Og jeg vil si du har et holdningsproblem om jøde er et banneord du ofte går til. Historien bak hvorfor du bruker det som banneord er rivende likegyldig. Det handler enkelt og greit om folkeskikk og oppdragelse.

Kan ikke huske sist jeg brukte "Jævla jøde" må ha vært i barndommen engang. Typ 30 år siden sist jeg brukte det.

 

Ingen anelse hvor det kom fra, jeg er en person som snakker tregt og tenker dypt over det meste jeg sier. Og holder kjeft om jeg ikke har noe fornuftig og si.

 

Så og si noe slikt som jævla jøde for meg. Var like sjokkerende for megselv som noe annet.. Men du liker og dømme ser jeg. Du er nettopp den type søppel som dømmer slikt.

 

Og om du ikke er klar over det, var jævla jøde et ganske så normalt ordtak. For bare noen få år siden. Min klasseforstander på barneskolen kalte så si alle for jøder. Han var en gammel sjel født typ andre verdens krig.

 

Ikke at han noengang snakket stygt om dem, men var et ordtak han brukte mye. Eller "Forbaska jøde" var vel eksakt det han brukte.

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En jeg kjenner som jobbet i et firma med flere avdelinger, var utenbys for noen år siden, da en kollega fra Afrika dro han til side og spurte hva n#### arebeid var for noe, for det hadde han fanget opp.

Mulig man er rasist hvis man bruker det, jeg hører det sjeldent og har aldri brukt det, men for flere så tolker de det ikke som noe rasistisk, derimot en drøy beskrivelse av det vi på godt norsk kaller drittarbeid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...