Gå til innhold

Pewdiepie er første youtuber med 100M følgere, er han en god innflytelse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men den sammenligningen betyr helt klart at du har tatt deg vann over hodet, og snakker om ting du ikke har peiling på.

Ut fra hva du skriver virker du til å kun ha tatt alt div. amerikansk media har spydd ut som god fisk uten å satt deg noe som helst inn i konteksten til de forskjellige sakene du referer til, så tror du skal snakke litt forsiktig om hvem som har peiling og ikke :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ut fra hva du skriver virker du til å kun ha tatt alt div. amerikansk media har spydd ut som god fisk uten å satt deg noe som helst inn i konteksten til de forskjellige sakene du referer til, så tror du skal snakke litt forsiktig om hvem som har peiling og ikke :)

Jeg har faktisk egne øyne og ører. For meg høres du mer ut som en fan som vil forsvare alt han sier og gjør.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg skiter i hva politikken til PDP er. Hvis det er en spillkanal (noe som er tvilsomt), så er poenget om han legger ut gode spillvideoer eller ikke (det er sjelden). På samme måte bryr jeg meg ikke om hva rørleggeren min stemmer så lenge han gjør en god jobb. Denne besettelsen med hva PDP måtte mene basert på ett enkelt følelsesutbrudd virker på meg som noe tabloid fjas.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pewdiepie er vel og bra, men han blir aldri større enn DarksydePhil, eller DSPGaming som han kaller seg er den virkelige bra YouTuberen (i følge han selv). Om man trenger å se på et trainwreck av en person bør man Google han litt.

 

Og ja, om man tror Felix er rasist så er man virkelighetsfjern. Men Felix valgte vel å holde denne rasismeanklagen relevant ved alt han gjorde, noe jeg tror var bevisst. All PR er god PR, og det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er passe virkelighetsfjern hvis du helt ærlig tror han er en rasist. At han sa det han sa på broen var ikke noe annet enn en freudian slip i kampens hete.

Nei. At han sier det der viser bare at han bruker ordet ellers også. Det er ikke noe som plutselig bare kommer om man ikke sier det.

 

At ytre høyre trykker han til sitt bryst, til og med til punktet der han blir referert i manifestet til en massedrapsmann, bør i beste fall være en øyeåpner for mannen. Noe han gjør resonnerer svært godt med de gærningene der.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg skiter i hva politikken til PDP er. Hvis det er en spillkanal (noe som er tvilsomt), så er poenget om han legger ut gode spillvideoer eller ikke (det er sjelden). På samme måte bryr jeg meg ikke om hva rørleggeren min stemmer så lenge han gjør en god jobb. Denne besettelsen med hva PDP måtte mene basert på ett enkelt følelsesutbrudd virker på meg som noe tabloid fjas.

Elendig sammenligning, men OK. Dersom jeg hadde hørt rørleggeren min ligge og rope nigger fra under vasken hadde jeg nok reagert på det også.

Lenke til kommentar

At ytre høyre trykker han til sitt bryst, til og med til punktet der han blir referert i manifestet til en massedrapsmann, bør i beste fall være en øyeåpner for mannen. Noe han gjør resonnerer svært godt med de gærningene der.

Dette er bare tull og tøys.

 

Antar du refererer til Brenton Tarrant som sa "subscribe to Pewdiepie" før angrepet i New Zealand.

 

Dette sa han ene og alene fordi han visste dette ville gi han mye gratis publisitet. Ikke fordi han ser på Felix som en høyreekstremist.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nei. At han sier det der viser bare at han bruker ordet ellers også. Det er ikke noe som plutselig bare kommer om man ikke sier det.

At ytre høyre trykker han til sitt bryst, til og med til punktet der han blir referert i manifestet til en massedrapsmann, bør i beste fall være en øyeåpner for mannen. Noe han gjør resonnerer svært godt med de gærningene der.

At pewds droppa the N-Bomb betyr ikke nødvendigvis at han er en hardbarka rasist. Jeg bruker ofte "fitte" som banneord uten å være hverken kvinnehater eller motstander av mus. Når man banner så sier man ofte random shit som er tabu, uten at det trenger å gi mye mening. Pewdiepie dreit seg ut med ordvalget sitt, men han har lagt seg flat i etterkant flere ganger og såvidt jeg vet aldri brukt rasistiske gloser igjen.

 

Påstanden din om at ytre høyre har trukket han til sitt bryst er også en grov overdrivelse. Det har vært én høyreekstrem massemorder som namedroppa pewds, og han gjorde det kun for å trolle media (som gikk fem på) og for å nå frem til pewdiepies publikum. Dette skjedde ikke fordi pewdiepie er en slags trojansk hest som vil sniknormalisere nazisme hos barn - slik som enkelte journalister er overbevist om...

 

Det er lurt å ha gjort mer research enn å bare lese avisoverskrifter før du kaller noen "rasistsvin" :^)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

At pewds droppa the N-Bomb betyr ikke nødvendigvis at han er en hardbarka rasist. Jeg bruker ofte "fitte" som banneord uten å være hverken kvinnehater eller motstander av mus. Når man banner så sier man ofte random shit som er tabu, uten at det trenger å gi mye mening. Pewdiepie dreit seg ut med ordvalget sitt, men han har lagt seg flat i etterkant flere ganger og såvidt jeg vet aldri brukt rasistiske gloser igjen.

 

Påstanden din om at ytre høyre har trukket han til sitt bryst er også en grov overdrivelse. Det har vært én høyreekstrem massemorder som namedroppa pewds, og han gjorde det kun for å trolle media (som gikk fem på) og for å nå frem til pewdiepies publikum. Dette skjedde ikke fordi pewdiepie er en slags trojansk hest som vil sniknormalisere nazisme hos barn - slik som enkelte journalister er overbevist om...

 

Det er lurt å ha gjort mer research enn å bare lese avisoverskrifter før du kaller noen "rasistsvin" :^)

Du gjorde jo selv poenget mitt klart. Du bruker ordet fitte ofte. Det er poenget. Han bruker det ofte.

 

Sier du ordet nigger, spesielt som et banneord, da er du faen meg tett i hodet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er bare tull og tøys.

 

Antar du refererer til Brenton Tarrant som sa "subscribe to Pewdiepie" før angrepet i New Zealand.

 

Dette sa han ene og alene fordi han visste dette ville gi han mye gratis publisitet. Ikke fordi han ser på Felix som en høyreekstremist.

Denne er ganske god.

 

https://www.google.no/amp/s/www.forbes.com/sites/danidiplacido/2019/03/31/what-i-dont-understand-about-pewdiepie/amp/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mye misunnelse og hårsårhet, gitt  :wee:

 

Videoene hans er ikke helt min greie, men unner han alt han har oppnådd. Selv er jeg fornøyd med å ha nådd 100 abonnenter.

 

Og buhu, han sa nigger. Hvem har ikke sagt det, eller andre stygge ord når man har blitt sint. Betyr ikke automatisk at man mener noe vondt med det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Den eneste riktige måten å behandle ett Terror angrep på er å gi terroristen så lite oppmerksomhet som mulig. Hadde felix spredt rundt seg med videoer om hendelsen hadde han gjort akkurat det terroristen ville oppnå med å si "subscribe to pewdiepie" , da det var klart og tydlig at han var 100% ute etter oppmerksomhet, at Felix valgte å ikke anerkjenne dette i noe større grad en å vise avstanden sin på twitter og senere når ting hadde roet seg avsluttet "subscribe to pewdiepie" kampanjen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ah5MYGQBYRo

 

Akkurat her vil jeg tro de fleste som tenker seg litt om forstår at å håndtere denne utrolig kjipe og helt forferdelige situasjonen han ble satt i ikke var noen enkel sak, men måten det ble håndtert på kunne egentlig ikke bli gjort stort bedre enn den ble.

 

Eller stiller du deg på artikkelforfatteren sin side og mener at vi skal lage et stort show ut av dette og gi terroristen akkurat det han vil ha?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her var det mye misunnelse og hårsårhet, gitt :wee:

 

Videoene hans er ikke helt min greie, men unner han alt han har oppnådd. Selv er jeg fornøyd med å ha nådd 100 abonnenter.

 

Og buhu, han sa nigger. Hvem har ikke sagt det, eller andre stygge ord når man har blitt sint. Betyr ikke automatisk at man mener noe vondt med det.

«Buhu, han sa nigger».

 

Og der har du problemet. Hva med å i det minste si at det var dritt gjort av han, og at han ikke burde gjort det? Neida. Gå rett i forsvarsposisjon du.

Lenke til kommentar

«Buhu, han sa nigger».

 

Og der har du problemet. Hva med å i det minste si at det var dritt gjort av han, og at han ikke burde gjort det? Neida. Gå rett i forsvarsposisjon du.

 

Han har lagt seg flat rundt denne hendelsen, han har beklaget seg og innrømmer selv at det var dritt gjort av han. Hva mer vil du han skal gjøre? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...