Gå til innhold

Pewdiepie er første youtuber med 100M følgere, er han en god innflytelse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elendig allegori, men OK. Dersom jeg hadde betalt noen for å holde opp et skilt der det sto «death to all white hetero men», hvordan ville reaksjonen fra mange av de samme følgerne vært da?

 

Du mener hvis Anita Sarkeesian betalte for en tjeneste for å holde opp et skilt hvor det sto "death to all white hetero menn" og rett etterpå si "I am sorry, I didn't think they would actually do it" og fjernet den gamle videoen.

 

Da tror jeg faktisk mange ville blitt positivt overasket, fordi hennes mest sannsynlige reaksjon ville vært å lage en video om hvordan hun blir trakassert av anti-feminister som ikke tåler en vits.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan ikke huske sist jeg brukte "Jævla jøde" må ha vært i barndommen engang. Typ 30 år siden sist jeg brukte det.

 

Ingen anelse hvor det kom fra, jeg er en person som snakker tregt og tenker dypt over det meste jeg sier. Og holder kjeft om jeg ikke har noe fornuftig og si.

 

Så og si noe slikt som jævla jøde for meg. Var like sjokkerende for megselv som noe annet.. Men du liker og dømme ser jeg. Du er nettopp den type søppel som dømmer slikt.

 

Og om du ikke er klar over det, var jævla jøde et ganske så normalt ordtak. For bare noen få år siden. Min klasseforstander på barneskolen kalte så si alle for jøder. Han var en gammel sjel født typ andre verdens krig.

 

Ikke at han noengang snakket stygt om dem, men var et ordtak han brukte mye. Eller "Forbaska jøde" var vel eksakt det han brukte.

Du mener jeg dømmer deg, men du kaller meg søppel. Hyklere er så morsomme. At du bare kommer med nok et eksempel på dårlig folkeskikk styrker ikke saken din.

 

Og den lille anekdoten din er jo irrelevant. Er det vanlig å betale for å holde opp skilt der det står death to all jews i dag?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du mener hvis Anita Sarkeesian betalte for en tjeneste for å holde opp et skilt hvor det sto "death to all white hetero menn" og rett etterpå si "I am sorry, I didn't think they would actually do it" og fjernet den gamle videoen.

 

Da tror jeg faktisk mange ville blitt positivt overasket, fordi hennes mest sannsynlige reaksjon ville vært å lage en video om hvordan hun blir trakassert av anti-feminister som ikke tåler en vits.

Litt sånn som Pewdiepie laget en video om hvordan media er ute etter han fordi han gjentatte ganger kommer med rasistiske utsagn og handlinger?

Lenke til kommentar

Litt sånn som Pewdiepie laget en video om hvordan media er ute etter han fordi han gjentatte ganger kommer med rasistiske utsagn og handlinger?

Er det sånn at alle som har slengt ut en rasistisk kommentar et par ganger iløpet av 10 år i din verden?

 

Er det en som kommer med slengbemerkninger i dagligtale som mange bruker, uten at de legger noe mer i det, eller kan det være de som sitter på Resett og lirer av seg rasistisk søppel daglig eller stiller for SIAN eller andre organisasjoner med høyrearmen i fatle for at den ikke skal stå med Nazi hilsen offentlig?

Lenke til kommentar

Er det sånn at alle som har slengt ut en rasistisk kommentar et par ganger iløpet av 10 år i din verden?

 

Er det en som kommer med slengbemerkninger i dagligtale som mange bruker, uten at de legger noe mer i det, eller kan det være de som sitter på Resett og lirer av seg rasistisk søppel daglig eller stiller for SIAN eller andre organisasjoner med høyrearmen i fatle for at den ikke skal stå med Nazi hilsen offentlig?

Bruk av rasistiske slengbemerkninger er selvfølgelig rasistisk oppførsel. Det betyr ikke at alt personen gjør er rasistisk, men at han åpenbart har dårlige holdninger rundt temaet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Si meg, har du nå endelig sett noen av disse kontroversielle videoene, eller noen av videoene jeg linket til i mitt siste innlegg som viste denne distanseringen fra ytre høyre som du etterlyste? Og hva synes du om alt pewdiepie har gjort for veldedige formål? Tror du det kun er en distraksjon for å ta fokus vekk fra det faktumet at han innerst inne hater svarte og jøder?

Commander Keen? Hallo?? Det er ganske kjedelig å diskutere med deg når du konsekvent unngår alle vanskelige spørsmål. Har du sett videoene eller? Nå har du krangla med halve forumet i to uker, da har du vel også tid til å undersøke sakens kjerne litt nærmere?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Obama brukte en rasistisk slengbemerkning, men jeg tror ikke folk flest mener han har dårlige holdninger rundt temaet.

 

Kanskje vi skal bare velge ut de personene vi ikke liker og kalle dem rasister, mens vi gir de vi liker et gratispass...

Dersom du mener at man bruker en rasistisk slengbemerkning når man bruker et begrep beskrivende, som i tilfellet du refererte til, nigger, lever du virkelig opp til navnet ditt.

Lenke til kommentar

I følge deg selv er du imot bruken av ordet uansett, så det burde være ganske enkelt for deg å innrømme at Obamas bruk også var rasistisk.

 

Men disse reglene gjelder vel sikkert bare for folk du ikke liker, som Pewdiepie..

Ja, jeg er mot bruken av ordet. Men for å diskutere ordet nigger må man nødvendigvis si deg. Hvis du ikke ser forskjellen på det, og å rope ut «NIGGER» i sinne... Vel, da må jeg igjen si at du lever opp til navnet ditt.

Lenke til kommentar

Jeg kaller en spade for en spade. Ikke alle liker det, men jeg klarer meg fint uten og bli likt av alle.

 

Saken er ikke noe og diskutere igrunn, logikk og sunn fornuft er alt du trenger.

 

Det som er mer interessant er hvordan du klarer og være så aggressiv på og dømme noen. Når du ikke aner noe om et menneske, bortsett fra 1 ord av ca 1 milliard ord det menneske har brukt i løpet av sitt liv. Du vet ca 0 om det menneskets handlinger igjennom livet etc.

 

Har du det kanskje ikke veldig bra selv siden du føler for og tråkke på andre slik? Eller hvorfor er du en del av "raseri-kulturen" vi ser i dag? Hva er det som gjør deg så sinna? At du føler for og kalle noen offentlig rasist med minimalt med grunnlag for det.

 

Jeg prøver og skjønne psykologien bak dette.

Dersom du føler det ikke er noe å diskutere er det vel bare å avslutte diskusjonen? De psykotiske hersketeknikkene kan du egentlig spare deg for.

Lenke til kommentar

 

Det er noe seriøst galt med den donasjonen.

 

Ikke bare er det en gruppe som har gjentatte ganger angripet Pewdiepie, og han ville nok mye heller gitt pengene til veldedighet. Men det er også ikke han sin stil å ha en så lang reklame i en feiringsvideo, eller å bruke så lite tid og engasjement på å forklare donasjonen sin.

 

Jeg tror ADL og Pewdiepie har inngått en avtale.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...