Gå til innhold

Her er Porsche Taycan: 93 kWh batteri, to gir, pris langt over millionen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei ikke godt å si.

Nå har de vist dratt en blå bil på banen, og den har merker av å ha hatt skilt en gang. Så den har iallefall vært street legal :p

 

Åja, kult! Om det viser seg at dette er en produksjonsmodell der bare dekka er bytta ut, så ville det jo være en kjempenyhet! Da er det bare kvalitet og "luksus", og kanskje kjøreglede(?) Porsche kan briljere med, om ikke Taycan også gjør det så mye bedre på slicks, da.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Er det viktig for dere? Dere har jo ikke råd til noen av disse bilene uansett :p

 

Om jeg er en av de du sikter til må jeg få si at den siste posten min ikke var ment sarkastisk, selv om den kanskje ser sånn ut. Folk har alltid fulgt med på hva Porsche leverer, selv om mange ikke har (les: tar seg) råd til en selv. Det jeg sliter med å forstå er hvorfor noen Tesla-eiere her inne blir provosert hver gang noen antyder at noe kan være bedre i biler fra andre fabrikanter.

 

Jeg synes oppriktig at det hadde vært moro om en standard Tesla S slo tiden til en standard Taycan på Porsches hjemmebane, men det ville ikke nødvendigvis bevise for meg at Porschen ikke var verdt mere.

Lenke til kommentar

Rart at motorsport er populært, når kun en brøkdel av tilskuere til stedet og hjemme aldri hadde hatt råd til bilene som farer rundt utpå der. 

 

Joda.  Du kjører eGolf. Det blir som å heie på Nest-Sotra i denne sammenheng. Men du er jammen meg kjapp til å ha en mening om noe du ikke har mulighet til å oppleve for det. *Janteloven lenge leve*

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda.  Du kjører eGolf. Det blir som å heie på Nest-Sotra i denne sammenheng. Men du er jammen meg kjapp til å ha en mening om noe du ikke har mulighet til å oppleve for det. *Janteloven lenge leve*

Du har ikke råd til F1 bil og har derfor ikke lov til å ha en mening om F1.

Dette er logikken fra en Tesla-fanboy, nybakt sådan.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Joda.  Du kjører eGolf. Det blir som å heie på Nest-Sotra i denne sammenheng. Men du er jammen meg kjapp til å ha en mening om noe du ikke har mulighet til å oppleve for det. *Janteloven lenge leve*

Jeg leaser en eGolf, fordi jeg har ansett elbil for å være i en beta-stadie, så det å eie er som å gamble. Man aner ikke hvor mye bilene faller i pris iløpet av x-y år, siden man aldri vet når neste teknologi kommer. 

 

Det er jo ingen biler som koster nærmere en million, som taper seg i like stor fart som Tesla om dagene, så antagelsene mine har vært korrekt. 

 

Uansett, har det noe å si for tråden vi er i? 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo ingen biler som koster nærmere en million, som taper seg i like stor fart som Tesla om dagene, så antagelsene mine har vært korrekt.

Fossilbilene taper seg raskere.

 

Det er det mange glemmer å ta med. Ny elbil-teknologi påvirker verdien på elbiler betydelig, men det påvirker verdien av fossilbilene enda mer. Jo bedre elbilene blir, jo mer utdaterte blir fossilbilene.

 

Det kan hende at man kommer ut på topp ved å gå for leasing, men nå vil jo folk flest eie sin egen bil, og da bør man velge elbil.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan hende at man kommer ut på topp ved å gå for leasing, men nå vil jo folk flest eie sin egen bil, og da bør man velge elbil.

Det omhandlet leasing ja, og årsaken til hvorfor jeg har valgt den ruten inn i elbil-verdenen enn direkte kjøp. Jeg fant ut at det å hoppe inn der for 4-5 år siden ikke kom til å være direkte lurt, med tanke på nye biler, ny teknologi etc som kom iløpet av kort tid. 

 

Alt annet er argumenter for elbil mot fossilbil, noe jeg ikke har pratet om. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...