Gå til innhold

Her er Porsche Taycan: 93 kWh batteri, to gir, pris langt over millionen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå mener jeg at tesla dro det litt langt med mods selv. Skulle gjerne sett tid til orginal raven også.

 

Har det kommet frem noe mer om hva slags mods det eventuelt var snakk om da? Tipper (håper iallefall) at vi får se en rundetid med en produksjonsmodell på lovlige dekk ganske snart, og at den kommer til å være temmelig bra!

Lenke til kommentar

Det er fordi det er mer eller mindre ingen high-performance elbiler på markedet, da kan man ikke unngå at det blir sammenligninger, R dekk eller ikke. Men det er ikke utenkelig at Porsche kommer til å ta Turbo S med Eagle F1 dekk rundt ringen snart.

Helt greit at det sammenlignes, men "compound" forskjellene på de to dekkene som ble brukt, og sammenlignes mellom er såpass store at man ikke helt vet hvordan de vil sammenlignes på samme type dekk. 

 

Lengre opp her, så har jeg jo vist frem hva dekk gjør på en relativt liten bane. På en bane på kun 1:30 sekunder, så er det hele 2 sekunder i differenase mellom samme bil, med to typer R-compound tekk. På NR, så ville det utgjort hele 10 sekunder i differanse. 

 

Sleng på yttligere forskjeller mellom R-compound og helt normale sports-dekk, så er 20 sekunder straks ikke så imponerende lengre i differansen. 

 

Det finst jo flere andre faktora. NR er jo så å si hjemmebane til Porsche. Det er ikkje mye Porsche kunne slå tesla på, så eg er heilt sikker de hadde NR i baktanke, når de laget Taycan. Fører til P. har kjørt der... tja, tusenvis? av ganger? Fører te Tesla? Veit ikkje ken de brukte. Anyhow, det er flere faktora enn kun R-dekk. 

At Tesla greier å sette så pass bra tid, uten noen gang brydd seg om ringen er meget imponerande. 

Dekk har mer å si enn folk flest trur, ser det ut til. 

 

Samt spiller jo ingen rolle om NR er Porsches "hjemmebane", når sjåførene som brukes alle har NR som sin "hjemmebane" med mye erfaring der inne. 

 

Porsche har på dekk som du kan kjøpe nå gjennom deres tilvalg. 

Tesla brukte Sports Cup 2RS, som de senere byttet til Goodyear F1 Supersport RS som kanskje er enda bedre enn Cup 2 RS igjen, siden de er spesiallaget fra Goodyear til å nettopp konkurrere direkte mot dem. Det at Tesla valgte å beholde de nye dekkene på, fremfor å bytte tilbake til Cup 2RS sier nok sitt. 

 

Tidsdiferansen mellom Porsches dekk, og Teslas dekk på denne banen kan fint være 20-30, hvis ikke 40 sekunder om man har en helt optimal runde. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå mener jeg at tesla dro det litt langt med mods selv. Skulle gjerne sett tid til orginal raven også.

 

Men uansett om de hadde rygget inn til 5 blank hadde ikke koret blitt imponert uansett..

Gode tider blir man jo imponert av uansett? Jeg ble imponert, helt til bildene dukket opp, og man så at det ble brukt dekk spesial-designet for gode rundetider på bane, samt at bilen var strippet for interiør. Det er stort sett kun bøttesete igjen, sammen med noe tidtakerutstyr i Teslaen som var der. 

 

Uansett så setter vell Tesla standarden for hva som er "greit" å gjøre, sånn om Porsche skal tilbake for å ta tiden igjen. Vi så jo at de var ute på banen når Tesla'en ble slepet opp. 

 

Så lenge begge bruker samme type dekk, så er det jo helt i orden. Men tids-differansen nå, kan jo ikke brukes. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har det kommet frem noe mer om hva slags mods det eventuelt var snakk om da? Tipper (håper iallefall) at vi får se en rundetid med en produksjonsmodell på lovlige dekk ganske snart, og at den kommer til å være temmelig bra!

Bilen det er snakk om var en "Plaid" versjon. Bredere dekk, på bedre gummi, samt noe påmontert spiler og 3 motorer, fremfor 2. I tillegg var bilen helt strippet for interiør, hvor det eneste som stod igjen var bøtteseter, veltebur og noe tidtager utstyr. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var det ikke flere Tesla er der da, synes å huske at de hadde en blå også.

 

Edit: ser fra tidligere linken din at de faktisk hadde to, en rød og en blå, MEN at Det er den røde som er "plaid" ;Zwei Model S waren gut eine Woche am Nürburgring unterwegs. Das rote Auto hatte wahrscheinlich den neuen Plaid-Antrieb an Bord, der auf drei Elektromotoren setzt.

 

 

Off då, er det virkelig ett bilde av en Porsche Taycan som kjører forbi en nedbrutt Tesla "Plaid" ????

 

Dette må jo være tidenes bilde! Aiaiai.

 

Ett bilde som sier mer enn 1000 ord...

 

 

"Well done Tesla, guess you plaid yourself.."

 

Imens da, mens du vokser opp og får deg en jobb, så kan du jo sitte å se på GT-R og Lambo plakater på gutterommet ditt..

 

Dagen kommer nok for deg å..

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble akkurat gjort oppmerksom på at Taycan har "start/stopp knapp" og at en må holde den inne "lenge" for å skru av bilen... Wtf, når skal bransjen slutte med slikt tull..

Og hva i alle dager er galt med det? Start/stopp indikerer til bilen at du er i ferd med eller skal slutte med å kjøre. Det kan brukes til å automatisere en hel rekke ting som f.eks starte ECUer som kan ta mye strøm om de bare skulle stått på, starte ventilasjon, kjøre selvtester eller fungere som en dobbel sikring for å hindre utilsiktet bevegelse av bilen. For stopp kan den brukes for å sjekke at bilen ikke kan rulle og potensiellt sette på parkeringsbremsen.

 

Bare fordi ditt favorittmerke gjør ting på en annen måte betyr ikke at andre måter er feil. Kan hende har de et pong med det som du ikke har oppfattet.

Endret av sverreb
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Og hva i alle dager er galt med det? Start/stopp indikerer til bilen at du er i ferd med eller skal slutte med å kjøre. Det kan brukes til å automatisere en hel rekke ting som f.eks starte ECUer som kan ta mye strøm om de bare skulle stått på, starte ventilasjon, kjøre selvtester eller fungere som en dobbel sikring for å hindre utilsiktet bevegelse av bilen. For stopp kan den brukes for å sjekke at bilen ikke kan rulle og potensiellt sette på parkeringsbremsen.

 

Bare fordi ditt favorittmerke gjør ting på en annen måte betyr ikke at andre måter er feil. Kan hende har de et pong med det som du ikke har oppfattet.

Jeg mener det er bortkastet og helt unødvendig. Ekstra punkt for feil, mer arbeid og kostnad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da vitterlig mye annet fjas på disse bilene som er ekstra punkt for feil og mer arbeid og kostnader om en knapp skal falle inn under den kategorien.

Det et muligens det, men det er noe du må deale med konstant. For meg er dette 100% en show stopper nå og ert konstant irritasjons moment når jeg farter rundt i leiebil. Klikk klikk klikk også klikker en "feil" og bilen er ikke helt av så når du går ut av bilen så piper den og styrer på. Har faktisk opplevd biler som ikke vill låse seg når en ikke skrur den helt av. Resultat? Bilen står på og sluker 12v + bilen er ulåst. Kjempe greier...

Lenke til kommentar

Klikk klikk klikk også klikker en "feil" og bilen er ikke helt av så når du går ut av bilen så piper den og styrer på.

Dette her skjønte jeg faktisk ikke bæret av.

 

Det et muligens det, men det er noe du må deale med konstant. For meg er dette 100% en show stopper nå og ert konstant irritasjons moment når jeg farter rundt i leiebil. Klikk klikk klikk også klikker en "feil" og bilen er ikke helt av så når du går ut av bilen så piper den og styrer på. Har faktisk opplevd biler som ikke vill låse seg når en ikke skrur den helt av. Resultat? Bilen står på og sluker 12v + bilen er ulåst. Kjempe greier...

Det høres rett og slett ut som om du stresser for mye når du ikke kjenner bilen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og fysisk nøkkel..

Folk flest liker tryggheten med en fysisk nøkkel.

Overraskende mange liker fysisk knapp hvor man faktisk er sikker på at man har slått av bilen

Ja folk er forskjellige. For min del har jeg ønsket å være nøkkelfri lenge, og det er jeg endelig:)

 

Men app regner jeg med den har, det er jo en viktig del av luksusbegrepet for mange.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...