Gå til innhold

Her er Porsche Taycan: 93 kWh batteri, to gir, pris langt over millionen


Anbefalte innlegg

Nå kjørte jo begge prototyper.

 

Men tesla bekreftet vell 7:20 i går. Uten å si hvilken versjon det var snakk om.

Forstår det slik at Tesla sitt bidrag ikke er "Production, street-legal vehicles" og derfor eventuelt går som "Non-series/non-road-legal vehicles".

 

Det betyr at rundetidene er i forskjellige tabeller.

 

Production, street-legal vehicles;

Første plass: 6:44

Porsche Taycan: 7:42

 

Non-series/non-road-legal vehicles;

Første plass: 5:19

Tesla "Plaid": 7:22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår det slik at Tesla sitt bidrag ikke er "Production, street-legal vehicles" og derfor eventuelt går som "Non-series/non-road-legal vehicles".

 

Det betyr at rundetidene er i forskjellige tabeller.

 

Production, street-legal vehicles;

Første plass: 6:44

Porsche Taycan: 7:42

 

Non-series/non-road-legal vehicles;

Første plass: 5:19

Tesla "Plaid": 7:22

 

Det kan nok stemme, men nå mener jo Tesla på at de skal produsere bilen i 2020. Så da er det jo bare til å avvente til de har fått den godkjent og så vet vi jo tiden den vill få sånn ca. 

 

Uansett veldig overrasket, trodde ikke den ville matche Taycan i det heletatt. Og er egentlig mest spent på om de har fått offisiell tid på Raven bilene og hva den kom på. 

Lenke til kommentar

Det kan nok stemme, men nå mener jo Tesla på at de skal produsere bilen i 2020. Så da er det jo bare til å avvente til de har fått den godkjent og så vet vi jo tiden den vill få sånn ca. 

 

Uansett veldig overrasket, trodde ikke den ville matche Taycan i det heletatt. Og er egentlig mest spent på om de har fått offisiell tid på Raven bilene og hva den kom på. 

Ikke med R-Compound dekk, som ble brukt. 

 

Samt det er jo vedtatt gjennom Twitter av Musk, at det er snakk om "Plaid". Altså 1 ekstra motor, og teknologi fra Roadster. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

So?

Les det han siterte, angående hvilken liste man blir plassert i. R-Compound dekk er grunn nok alene, til å havne på "non-street" listen, siden ingen * biler blir solgt fra fabrikk med det. 

 

Porsche hadde på dekk, som du nå idag finner i konfigurasjonen til bilene, enten som standard, eller som tilvalg. 

 

* Det finnes sikkert noen spesielle unntak, men det er kun det - unntak. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok. Syns uansett begge tidene er svært imponerende. Tipper ingen av hadde trodd at dette var mulig 10 år siden :)

Helt klart. Og jeg håper de ikke stopper her. Det hadde vært konge om de byttet på å gjøre nye forsøk for å slå den neste tiden. Sånn sett håper jeg jo at Tesla tar tiden, og at Porsche hopper på og lager litt ablegøyer ut av det hele. 

 

Som jeg har sagt før, så håper jeg at noe slikt manifester seg i en ny type motorsport. Rally og slikt har jo blitt litt for spesielt når man ser på "streetlegal" biler, og det å hatt ladebehov hos bilene med den enorme muligheten for taktikk der, i en sport trur jeg hadde vært interessant for de som er interesserte i elbiler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tidsdiffereansen mellom Teslas tid og Porsche, kan forsvares med dekk alene. Såpass store forskjeller gir dekk, at 20 sekunder kan fint tjenes med det alene, mellom to like biler. Det kan man se på ulike baner, med samme type bil, men med forskjellige dekk:

 

https://cimg5.ibsrv.net/gimg/rennlist.com-vbulletin/1500x2000/63541e3f_9964_46c2_bd34_78b028c3ae96_5c746c8ffc195b87c11f71b5fe8ecb9076106e7c.png

 

GT2 RS med Cup2 R: 1:26.6

GT2 RS med Cup2: 128.6

 

Dette omhandler altså 2 R-Compound dekk, og tidsdifferansen på en kort bane på rund 1:30 er allerede 2 sekunder. 

Nurdburgring, er 5x lengre, så differensen mellom R-Compound og bedre R-Compound er altså allerede på 10 sekunder. 

 

Forskjellen mellom dekkene Porsche Taycan Turbo hadde (Pzeros), og Tesla Model S Plaid (R-Compound), er natt og dag. 

Porsche dekkene er laget for hverdagslig bruk, og skal vare over flere sesonger. 

Dekkene Tesla har på, er spesial-laget for å produsere gode rundetider på en bane, og på en bane som er såpass lang som NR, så vil nok disse dekkene måtte bli byttet allerede etter 2-3 runder. 

 

Folk husker vell rekord-tidene til AMG GT-R? Folk trudde ikke det var sant. Men grunnen var dekk alene. Denne bilen var den første som kjørte på Cup 2 (R-Compound) dekk. Nå som alle har disse dekkene tilgjengelig, så er det straks ikke like imponerende lengre. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Var det ikke flere Tesla er der da, synes å huske at de hadde en blå også.

 

Edit: ser fra tidligere linken din at de faktisk hadde to, en rød og en blå, MEN at Det er den røde som er "plaid" ;Zwei Model S waren gut eine Woche am Nürburgring unterwegs. Das rote Auto hatte wahrscheinlich den neuen Plaid-Antrieb an Bord, der auf drei Elektromotoren setzt.

 

 

Kanskje ikke, men on-topic:

 

Capture1.JPG

Off då, er det virkelig ett bilde av en Porsche Taycan som kjører forbi en nedbrutt Tesla "Plaid" ????

 

Dette må jo være tidenes bilde! Aiaiai.

 

Ett bilde som sier mer enn 1000 ord...

 

 

"Well done Tesla, guess you plaid yourself.."

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar

Var det ikke flere Tesla er der da, synes å huske at de hadde en blå også.

 

Edit: ser fra tidligere linken din at de faktisk hadde to, en rød og en blå, MEN at Det er den røde som er "plaid" ;Zwei Model S waren gut eine Woche am Nürburgring unterwegs. Das rote Auto hatte wahrscheinlich den neuen Plaid-Antrieb an Bord, der auf drei Elektromotoren setzt.

Jo, det var flere Tesla'er der, men det ble avklart på Twitter at de har pakket sammen og dratt for denne gang. Men de skulle tilbake senere, med lovnader om å være nærmere 7 minutter neste gang. 

 

Ikke at det spiller noen rolle, når de uansett bruker R dekk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så Porsche GT2 RS tiden spiller ikke noen rolle fordi den har R dekk?

Dersom Tesla lager en track version med stivt understell og R dekk så ser jeg virkelig ikke problemet, det blir jo det samme som Porsche lager RS versjoner av 911.

Nei, sammenligningen spiller ingen rolle, fordi Taycan kjørte på en helt annen sammensetning av dekk enn det Tesla Model S'en gjorde. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, sammenligningen spiller ingen rolle, fordi Taycan kjørte på en helt annen sammensetning av dekk enn det Tesla Model S'en gjorde.

Det er fordi det er mer eller mindre ingen high-performance elbiler på markedet, da kan man ikke unngå at det blir sammenligninger, R dekk eller ikke. Men det er ikke utenkelig at Porsche kommer til å ta Turbo S med Eagle F1 dekk rundt ringen snart.

Lenke til kommentar

Nei, sammenligningen spiller ingen rolle, fordi Taycan kjørte på en helt annen sammensetning av dekk enn det Tesla Model S'en gjorde. 

 

Det finst jo flere andre faktora. NR er jo så å si hjemmebane til Porsche. Det er ikkje mye Porsche kunne slå tesla på, så eg er heilt sikker de hadde NR i baktanke, når de laget Taycan. Fører til P. har kjørt der... tja, tusenvis? av ganger? Fører te Tesla? Veit ikkje ken de brukte. Anyhow, det er flere faktora enn kun R-dekk. 

At Tesla greier å sette så pass bra tid, uten noen gang brydd seg om ringen er meget imponerande. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...