Gå til innhold

Ja takk til strengere regler rundt posting i forumet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan fjerne kategorien med ett eget filter.

Gå inn på https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=search&do=viewNewContent&search_app=forums  tykk på "vis filter", under "Andre" så trykker du på "filtrer etter forum", der må du huke av på alle kategorier du vil se, altså f.eks alle utenom lekeplassen.

 

Ellers er jeg enig, trådene i kategorien burde kun vært synlig om man aktivt går inn der, kategorien ødelegger i praksis en del av forumet ved at noen få drukner forumet med en uendelig mengde meningsløse poster.

 

 

edit:

Forresten, flyttet tråden til "Tilbakemeldinger to forumet"

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Støtter at innlegg frå "lekeplassen" burde vært filtrert ut som standard i oversikta over siste poster. (Kanskje også heile off-topic delen skulle vært filtrert ut?).

 

Med mindre det er gjort endringer i det siste så teller ikke innlegg i de trådene med når et medlems innlegg blir beregnet, så da trenger heller ikkje innlegga å være med i oversikta over siste innlegg.

 

Det ligg dessverre litt i "lekeplassen" sin natur at når man først går inn for å svare på en tråd så svarer man også på flere tråder når man først er inne på det området, med det resultat at vi får en oversikt som trådstarter viser til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi kan heller velge hvilke tråder vi ikke vil se i nye tråder-oppdatering. Burde vel ikke være for mye jobb å implementére en slik funksjon?

 

Det er ikke så mye verre enn å klikke seg forbi et par sider, men det er en forstyrrelse da. Og jeg lurer på hva vitsen er. 100 poster i slike leketråder. Bringer det virkelig så mye glede inn i livet? Kanskje jeg skal begynne også bare for å finne ut ^^

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Hei, og takk for tilbakemelding. Med kommende forumoppgradering blir det enklere å abonnere på innhold man ønsker å få mer av, og filtrere bort uønsket. Vi skal jobbe mer med løsninger som gir bedre og mer tilpasset innhold. :)

 

Øystein

Innholdsansvarlig, Diskusjon.no

Lenke til kommentar

Vi kan heller velge hvilke tråder vi ikke vil se i nye tråder-oppdatering. Burde vel ikke være for mye jobb å implementére en slik funksjon?

 

Det er ikke så mye verre enn å klikke seg forbi et par sider, men det er en forstyrrelse da. Og jeg lurer på hva vitsen er. 100 poster i slike leketråder. Bringer det virkelig så mye glede inn i livet? Kanskje jeg skal begynne også bare for å finne ut ^^

Keep us posted! Bra du tar en for teamet.

Lenke til kommentar

Hvis man fjerner alle de mer generelle trådene samt "off topic" kategorien og i det hele tatt tråder hvor man kan poste slike ting uten å blir tatt for det så er vel mye gjort?

 

Eller tror man "less is more" utsagnet bare er tull og fanteri?

 

Jeg tror de fleste vil ha kvalitet og ikke kvantitet. De fleste leserne forsvinner når man ser slike tullete tråder med titte lsom "Se hvor langt vi kan telle før en moderator svarer" "Telletråden" etc. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Når skjer dette?

 

Vi har ikke en fastsatt dato på dette, men ryktene sier at det skjer om ikke så alt for lang tid. ;)

 

Litt informasjon om hvordan det blir etter oppdateringen kan lese her: 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hei, og takk for tilbakemelding. Med kommende forumoppgradering blir det enklere å abonnere på innhold man ønsker å få mer av, og filtrere bort uønsket. Vi skal jobbe mer med løsninger som gir bedre og mer tilpasset innhold. :)

 

Øystein

Innholdsansvarlig, Diskusjon.no

 

Eg synes at dette filtreringsalternativet bør være standard, også for uregistrerte brukere.

 

Litt av grunnen til at vi vil ha filtrert ut postane frå lekeplassen er at det kan gi eit dårleg fyrsteinntrykk av forumet, som igjen kan føre til at vi ikkje får rekrutert dei brukarane som er bra for forumet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Helt enig i at lekeplassen bør fjernes fra oppdateringer som standard. Har ingenting i mot kategorien, men det har veldig liten nytteverdi å vite at det nettopp har kommet en ny post i tråden "la oss telle til 1 milliard".

Slike tråder skulle jo ikke vært lov til å poste i utgangspunktet. Er jo bare unger som synes dette er uhyre gøy. Jeg blir nesten provosert bare av tanken på at noen gidder å delta på noe slikt. Må da være tusen andre ting å finne på.

 

Det virker nesten som om diskusjon.no tenker mer på kvantitet enn kvalitet. Både når det gjelder reklame og hva som blir postet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eg har ingen problem med Lekeplassen. Om nokon vil bruke tida der i staden for å diskutere datamaskiner, om jorda er flat, om gud eksisterer eller bruk av proteinpulver så skal dei få lov til det.

 

Det er mange år sidan eg fjerna Lekeplassen frå listene mine, så eg ser aldri noko til den uansett.

 

Elles einig i at den godt kan filtrerast vekk som stand, både for gjestar og nyregistrerte. Mest fordi den kan ha ein tendens til å fylle opp listene når ein brukar har svart på 10-20 trådar i løpet av 20 minutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Eg synes at dette filtreringsalternativet bør være standard, også for uregistrerte brukere.

 

Litt av grunnen til at vi vil ha filtrert ut postane frå lekeplassen er at det kan gi eit dårleg fyrsteinntrykk av forumet, som igjen kan føre til at vi ikkje får rekrutert dei brukarane som er bra for forumet.

Ja, vi tenker noe i de baner. Det handler forøvrig ikke bare om lekeplassen, men et generelt ønske fra oss å løfte frem interessant og relevant innhold for brukerne. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...