Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Stor treplate til verktøybenk?


Anbefalte innlegg

Jeg har jo også sett litt på Youtube i det siste og sett folk som freser ut bokstaver i treverk og lager stilige lysskilt hvor dem legger inn led striper og plexiglass etc.

 

Planen er nå at jeg skal prøve meg på dette selv for første gang og starter derfor med noe enkelt som et skilt med tykke bokstaver. Fres har jeg aldri brukt før, så perfekt blir det ikke, men det verste som kan skje er at jeg kaster bort tiden for dette koster jo svært lite å lage når jeg allerede har utstyret, og dessuten kan man jo bare prøve igjen. Er jo det man lærer av.

 

Så fresen står klar på kjellerbordet. Så får vi se hvordan dette prosjektet går og når jeg blir ferdig.

 

post-30214-0-21538900-1569636274_thumb.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Startet med dette i dag, men dette gikk ikke helt som planlagt. Papiret løsnet og fresingen ble avbrutt. Sjekket om det fantes metoder dor å overføre printet tekst til tre for å få en stencil å det gjorde det. Mange har hatt hell med å bruke Aceton, men dette fikk jeg heller ikke til. Ingenting av toneren ble overført til trestykket.

 

Så nå grubler jeg på hvordan jeg skal få designet fra Illustrator og over til treplanken som en mal, slik at jeg kan frese etter denne.

 

post-30214-0-14461300-1569689105_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Planlegger du å ha lys i skiltet ditt?

Ikke dette som jeg lager nå. Dette blir først et slags prøveprosjekt. Dessuten har jeg brukt feil fremgangsmåte hvis jeg skal ha lys i skiltet. 

 

Men ja, jeg har planet om å lage et lysskilt senere. Men hvordan dette skal se ut etc. aner jeg ikke ennå :) 

Lenke til kommentar

Ikke dette som jeg lager nå. Dette blir først et slags prøveprosjekt. Dessuten har jeg brukt feil fremgangsmåte hvis jeg skal ha lys i skiltet. 

 

Men ja, jeg har planet om å lage et lysskilt senere. Men hvordan dette skal se ut etc. aner jeg ikke ennå :)

Ah, ok. Det viktigste er jo å prøve seg frem ja. Bedre å ha et skilt hengende enn å ikke ha noe som helst :) Så kan lys heller komme i versjon 2.

 

 

Lykke til, spennende å følge med da jeg selv har planer om en furtebu etterhvert når jeg får kjøpt meg det neste huset mitt.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endring i planene. Jeg har nå startet med å lage et miniatyr lysskilt i omtrentlig A4 format. Jeg har planer om å skjøre ut bokstaver til skiltet selv ved hjelp av Dremel Auto Saw (som jeg har kjøpt) sam lime disse på en treplate jeg holder på og lage. Det skal også på en ramme rundt samt led belysning. Ny spikerpistol har jeg kjøpt også.

 

Det blir også innslag av litt Epoxy effekter :)

 

 

post-30214-0-47521600-1570213625_thumb.jpeg

 

post-30214-0-52597600-1570213635_thumb.jpeg

 

post-30214-0-50626400-1570213714_thumb.jpeg

 

post-30214-0-72126300-1570213656_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...