Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Finnes adaptere for å bruke integrert utstyr på aftermarket-spiller?


Anbefalte innlegg

Hei,

Har en Suzuki Swift 2014 modell. Den kom med en Garmin A2AVGB02EU3B. I bilen er det integrert DAB-antenne, mikrofon og USB-inngang. Disse er koblet til den medfølgende spilleren med diverse plugger som jeg antar at er proprietære; de passer i alle fall ikke til spilleren jeg har kjøpt.

 

Spilleren jeg har kjøpt heter Pioneer AVH-Z5100DAB. I tillegg kjøpte jeg ISO-kontakt og en duppeditt for å kunne bruke rattstyringen.

 

Det fulgte også med en DAB-antenne og en løs USB-ledning som kobles til spilleren.

 

Siden jeg ønsker et renest mulig oppsett, så vil jeg naturligvis bruke den integrerte USB-inngangen, DAB-antennen og mikrofonen i bilen. Problemet er med andre ord at pluggene til disse ikke passer i inngangene på den nye spilleren.

 

Legger ved et bilde av baksiden på gammel spiller

 

post-169121-0-30659100-1565101768_thumb.png

 

og ny spiller

 

post-169121-0-41922300-1565101781_thumb.jpg

 

Finnes det overganger til dette? Hvor får jeg kjøpt dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det finnes. Har du søkt ditt bilmerke og ordet iso adapter?

 

Man får kjøpt overganger til de fleste biler over til iso adapter. Slik at iso kontaktene fra ny spiller plugges inn i denne.

 

Flere norske bilstereo forhandlere på nett selger slike overganger. Bilxtra kan også bestille dette.

 

Eksempel:

https://www.xtremecar.no/iso-adapter-honda-acura-fiat-nissan-opel-suzuki-2006.html?fee=1&fep=195&gclid=EAIaIQobChMIkti4wYnv4wIVQuaaCh1JXwCIEAQYAiABEgIPtvD_BwE

 

PS Dobbeltsjekk det i linken (om det er 100% riktig overgang), er på kveldsjobb og lite tid til å sjekke ut.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

DAB-antenner har to annerkjente standardkoblinger som brukes av de fleste radioprodusenter: SMA og SMB.Det er den gylne kontakten i midten til høyre på den nye spilleren. Desverre så liker bilprodusenter å bruke propetiære løsninger.

Jeg har ennå å se for eksempel Pioneer eller Sony bruke noe annet enn SMA/B.

 

Jeg har brukt litt tid å å lete, men jeg finner ikke noen adaptere for DAB, USB og mic til Swift '14.

For DAB har du 3 alternativer: Vinduantenne, magnetantenne på taket, eller bytte gammel antenne.

For USB har du 2: Løs kabel eller bytte gammel.

For mic har du 2: Mic i solskjerm eller bytte gammel.

 

Penest er å bytte gamle deler med nye, ved å bruke nåværende hull og kanaler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...