Gå til innhold

Slik fikk Ferrarien Tesla-motor


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det betyr altså at man må gjennom ett nåløye etter å ha lagt astronomiske summer ned i en gammel bil man er glad i. Nei da kjører jeg heller en gammel fossilmotor som pøser ut CO2 skattefritt.

Dette er Norge i ett nøtteskall når det gjelder bil

Husker det var samme tullet med lpg ombygging.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det betyr altså at man må gjennom ett nåløye etter å ha lagt astronomiske summer ned i en gammel bil man er glad i. Nei da kjører jeg heller en gammel fossilmotor som pøser ut CO2 skattefritt.

Dette er Norge i ett nøtteskall når det gjelder bil

Husker det var samme tullet med lpg ombygging.

 

Norge? Dette er i Wales.

 

Og jeg vil ha en BMW Isetta.

Lenke til kommentar

Trist å kastrere en klassiker.

Enig, samt den blir nok kjørt så lite at det aldri vil "tjene" inn investeringen i batteriene. Verken økonomisk eller fotavtrykk på kloden.

Tipper de batterienes største slitasje blir alder.

 

Men det er nok ikke eierens mål eller, er vel det og få litt oppmerksomhet i tabloider osv.  Eller så er han er hardnakka batteri hode.

 

Teit og sammenligne med kullfyrte hus som de gjør i artikkelen, hus bruker man hver dag. Og mye av dagen.

Denne bruker man en gang i blant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trist å kastrere en klassiker.

Det kommer an på, synd jeg. Hvis det gjøres uten å kappe og sveise i karrosseriet slik at bilen kan settes tilbake til original stand, er det i mine øyne helt greit. Ferrarien jeg linket til, så jeg i en video fra et firma i California som tydeligvis hovedsakelig konverterer gamle VW med bolt on kits.
Lenke til kommentar

Det betyr altså at man må gjennom ett nåløye etter å ha lagt astronomiske summer ned i en gammel bil man er glad i. Nei da kjører jeg heller en gammel fossilmotor som pøser ut CO2 skattefritt.

Dette er Norge i ett nøtteskall når det gjelder bil

Husker det var samme tullet med lpg ombygging.

Slikt blir ikke godkjent i Norge

Lenke til kommentar

 

Det betyr altså at man må gjennom ett nåløye etter å ha lagt astronomiske summer ned i en gammel bil man er glad i. Nei da kjører jeg heller en gammel fossilmotor som pøser ut CO2 skattefritt.

Dette er Norge i ett nøtteskall når det gjelder bil

Husker det var samme tullet med lpg ombygging.

 

Norge? Dette er i Wales.

 

Og jeg vil ha en BMW Isetta.

Les hele artikkelen du.

Lenke til kommentar

Det er en spesiell plass i helvete for folk som elektrifiserer klassikere, og jeg blir rett og slett uvel over å tenke på at de setter kloa i en Countach.. :(

Mange biler som står med et karosseri som kan reddes, men der motoren enten er solgt, ødelagt og/eller i deler histen og pisten, og usikkert hva som mangler.

 

Å sette inn en elmotor og batterier vil således få mange av disse karosseriene ut på veien igjen. Så hva hadde du valgt? Elektrifisering eller spiker-råstoff?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...