5ZHK7SO3 Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 Det betyr altså at man må gjennom ett nåløye etter å ha lagt astronomiske summer ned i en gammel bil man er glad i. Nei da kjører jeg heller en gammel fossilmotor som pøser ut CO2 skattefritt. Dette er Norge i ett nøtteskall når det gjelder bil Husker det var samme tullet med lpg ombygging. 2
Nautica Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 Når en tar de siste årenes store verdiøkning på mange klassiske biler med i bektraktningen, er det kanskje like godt å la bilen være så original som mulig. Er nok det fornuftigste, spesielt bilmodeller som er produsert i mindre kvanta.
Limbeck Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 Det betyr altså at man må gjennom ett nåløye etter å ha lagt astronomiske summer ned i en gammel bil man er glad i. Nei da kjører jeg heller en gammel fossilmotor som pøser ut CO2 skattefritt. Dette er Norge i ett nøtteskall når det gjelder bil Husker det var samme tullet med lpg ombygging. Norge? Dette er i Wales. Og jeg vil ha en BMW Isetta.
teitur Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 Minnet meg på at jeg så en sak om en tilsvarende 308 i usa. Mener det er tre motorer i den, dog ikke Teslamotorer. https://www.techeblog.com/electric-ferrari-308-gt-is-worlds-first-does-0-60-in-5-seconds/
Yper-Sound Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 Citroen DS! Er det en bil som hadde fortjent en oppgradering må det være denne. Hadde lett lagt 400-500k på bordet for en konvertert strøken DS. 5
Viggo Stenbekk Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 Citroen DS! Er det en bil som hadde fortjent en oppgradering må det være denne. Hadde lett lagt 400-500k på bordet for en konvertert strøken DS. Absolutt. En lydløs vibrasjonsfri duvende DS. 1
kremt Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 Slik fikk Ferrarien Tesla-motor Trist å kastrere en klassiker. 3
Snowleopard Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 Citroen DS! Er det en bil som hadde fortjent en oppgradering må det være denne. Hadde lett lagt 400-500k på bordet for en konvertert strøken DS. Min drøm er en Jaguar XJS Cabriolet, men med elmotor og elbilytelser av de litt skarpere slagene...
DirekteDemokrati Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 Trist å kastrere en klassiker. Enig, samt den blir nok kjørt så lite at det aldri vil "tjene" inn investeringen i batteriene. Verken økonomisk eller fotavtrykk på kloden. Tipper de batterienes største slitasje blir alder. Men det er nok ikke eierens mål eller, er vel det og få litt oppmerksomhet i tabloider osv. Eller så er han er hardnakka batteri hode. Teit og sammenligne med kullfyrte hus som de gjør i artikkelen, hus bruker man hver dag. Og mye av dagen. Denne bruker man en gang i blant. 1
Viggo Stenbekk Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 Hvis Innolith får til 1000 wh/kg er det interessant å konvertere båten faktisk. Og fossilbilen vil dø ut av helt normale markedsøkonomiske prinsipper. https://innolith.com/innolith-energy-technology-brings-1000km-ev-within-range/
teitur Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 Trist å kastrere en klassiker.Det kommer an på, synd jeg. Hvis det gjøres uten å kappe og sveise i karrosseriet slik at bilen kan settes tilbake til original stand, er det i mine øyne helt greit. Ferrarien jeg linket til, så jeg i en video fra et firma i California som tydeligvis hovedsakelig konverterer gamle VW med bolt on kits.
Valotunk Skrevet 2. august 2019 Skrevet 2. august 2019 Dette er jo omtrent som å ødelegge kulturskatter. Regelrett vandalisme og hærverk. Burde vært straffbart.
Beernuts Skrevet 3. august 2019 Skrevet 3. august 2019 Det er en spesiell plass i helvete for folk som elektrifiserer klassikere, og jeg blir rett og slett uvel over å tenke på at de setter kloa i en Countach.. 3
robertaksland Skrevet 3. august 2019 Skrevet 3. august 2019 Det er jo disse perlene av karosserier som faktisk er bygget for den ekstreme kraften en moderne elmotor gir. En perfekt måte å gi de gamle klassikerne nytt og bedre liv. 2
Dubious Skrevet 3. august 2019 Skrevet 3. august 2019 Det betyr altså at man må gjennom ett nåløye etter å ha lagt astronomiske summer ned i en gammel bil man er glad i. Nei da kjører jeg heller en gammel fossilmotor som pøser ut CO2 skattefritt. Dette er Norge i ett nøtteskall når det gjelder bil Husker det var samme tullet med lpg ombygging. Slikt blir ikke godkjent i Norge
Jihuda Skrevet 3. august 2019 Skrevet 3. august 2019 Det betyr altså at man må gjennom ett nåløye etter å ha lagt astronomiske summer ned i en gammel bil man er glad i. Nei da kjører jeg heller en gammel fossilmotor som pøser ut CO2 skattefritt. Dette er Norge i ett nøtteskall når det gjelder bil Husker det var samme tullet med lpg ombygging. Norge? Dette er i Wales. Og jeg vil ha en BMW Isetta. Les hele artikkelen du.
Snowleopard Skrevet 3. august 2019 Skrevet 3. august 2019 Det er en spesiell plass i helvete for folk som elektrifiserer klassikere, og jeg blir rett og slett uvel over å tenke på at de setter kloa i en Countach.. Mange biler som står med et karosseri som kan reddes, men der motoren enten er solgt, ødelagt og/eller i deler histen og pisten, og usikkert hva som mangler. Å sette inn en elmotor og batterier vil således få mange av disse karosseriene ut på veien igjen. Så hva hadde du valgt? Elektrifisering eller spiker-råstoff? 2
Snylter Skrevet 3. august 2019 Skrevet 3. august 2019 Man får fortsatt tak i motor og drivverk til disse klassikerne. Jeg ville heller gjort som en bekjent, han kostet på sin bil fra 70-tallet nok til å kjøpe en liten 2-roms utenfor Oslo. Resultatet ble utrolig bra, langt bedre enn bilen var som ny faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå