Gå til innhold

Tesla-eiere raser mot selskapet: Kuttet rekkevidden på bilene deres over natten


Anbefalte innlegg

Velkommen til Teslas kundebehandling! Dette er ikke noe nytt. Tesla gjør akkurat hva de vil med bilen. Det er som at du aldri eier en Tesla. Det er derfor Tesla alltid må være "på nett". Kutter du nett-forbindelsen, så får du ikke start på Tesla. Hvis du reparerer noe uten å gjøre det på et autorisert Tesla-verksted, så blir bilen svartelistet. Du mister all support og hjelp fra Tesla fram til du må gjennomføre en svindyr re-registrering av bilen hos Tesla. Det er avdekket at du blir totalt overvåket av Telsa. Bilen sender absolutt alt du gjør med bilen tilbake til Tesla. Hvor du kjører, hvor ofte du kjører dit og hvordan du kjører.

Kvaliteten på Service-programmet til Tesla slår alle rekorder i negativ forstand. Folk opplever at helt enkle reparasjoner kan ta over et halvt år.

Og for Guds skyld aldri prøv å kjøp en "sertifisert" brukt Tesla hos Tesla. Det kommer til å framstå som et surrealistisk mareritt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spm overrasker, eller ikke overrasker, forundrer, meg er at folk på dette forumet tilsynelatende godter seg over dette? Hva F er problemet deres liksom, er dere virkelig så smålige? Å unnskylde seg med tesla eiere/tesla sier bla bla bla holder ikke her altså.

 

Og nei, jeg kjører ikke Tesla og kommer ikke til å kjøpe en med det første.

 

Nå har jeg lest en del kommentarer fra folk som kjører Tesla, det mangler ikke på selvskryt & nedlatene kommentarer av folk som kjører "vanlig bil". Så den cocky attituden kan vel få hvem som helst til å godte seg over dette.

 

Nå tar jeg ikke del i slike hjernedøde diskusjoner, blir som Mac vs PC etc. Det et for primitive individer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det spm overrasker, eller ikke overrasker, forundrer, meg er at folk på dette forumet tilsynelatende godter seg over dette? Hva F er problemet deres liksom, er dere virkelig så smålige? Å unnskylde seg med tesla eiere/tesla sier bla bla bla holder ikke her altså.

 

Og nei, jeg kjører ikke Tesla og kommer ikke til å kjøpe en med det første.

Den hovmod som Tesla-leiren har vist i mange år kombinert med samme leiren sin forakt for andre elbiler så er godtingen dem vel fortjent. Du er ikke et arrogant rævhøl i flere år uten at folk begynner å ønske at du tryner skikkelig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Min 2015 P85D har ikke fått redusert rekkevidde. Grunnen til det kan jo være antall kjørte kilometer og hvor mye mann lader på superladerstasjoner... Vel, det er surt og meget irriterende for dem som har fått reduseringen. Ut over det, ha en god sommer alle sammen?

Lenke til kommentar

Det virker som det er noe som er feil med de batteriene ettersom de ikke kan lades på full effekt. Hvorfor gjør ikke Tesla mer for og finne de feilene så de som kjøper/har sånn bil slipper sånne problemer med kortere rekkevidde og lenger ladetid? Sette inn samme type batteri med samme feil er da ikke helt bra selv om en får nytt batteri. Hvis jeg har min "fossilbil" på verksted og få den tilbake med mindre rekkevidde og effekt ville jeg selvfølgelig reagert på det.Det burde dere som kjøre Tesla gjøre også. Dette her er jo såpass alvorlig at heving av kjøp kommer inn i bildet. Har sittet på gjerdet når det gjelder elbiler. Vil sikkert bli bra dem også med tiden men når en hører stadig vekk att det kommer ny batteriteknologi så avventer jeg og anskaffe meg en sånn for når den kommer vil de som er i bruk nå bli verdiløse. Ifølge Nissan har elbiler en levetid på 10 år. Hvordan dette kan være så mye mer miljøvennlig veit sannelig ikke jeg. Nei får kjøre min fossilbil med god samvittighet endel år til og heller tenke at i motsetning til dere elbilkjørende så bidrar jeg til at nye trygge veier blir betalt. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 Skulle det likevel være et problem, er det intet problem for meg å kalle ladingen av min bil for "ikke regelmessig"

Jo det vil by på problemer om det skulle skje noe fordi DSB har allerede definert hva sporadisk lading er og du legger deg ikke ut med direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap ustraffet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jo det vil by på problemer om det skulle skje noe fordi DSB har allerede definert hva sporadisk lading er og du legger deg ikke ut med direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap ustraffet.

Og ikke minst har disse reglene faktisk noe for seg. Trist om det begynner å brenne når man lader El-bilen på natten. Man bør alltid få elektriker til å sette opp egen kurs tiltenkt for lading eller forsikre seg (med elektriker) at dagens system er trygt. Å leke hobbyelektriker og å redefinere hva regelmessig betyr, er direkte idiotisk.

Lenke til kommentar

Vi var også i Danmark, men kjørte hele 3800 km med vår Tesla. Sikkert fordi den er gratis og kjøre mens din er svindyr i drift :)

 

Halvtimes ladepause med mat og hvile hver 3./4. time var perfekt for både sjåfør og unger :)

Faktisk mindre stress på langturer nå enn da vi kjørte fossilbil for 4+ år siden.

 

(PS: bor langt nord i Trøndelag)

Det ble jammen meg en lang tur! Vår bil er ikke spesielt dyr i drift. Ikke kjører vi spesielt mye i året heller, men noen langturer blir det. Du glemmer at verditapet på deres bil er enormt i forhold til vår. Da vil nok totalregnstykket vippe godt i favør av oss. Husk at bilen din halveres i verdi i løpet av en 4-5 år. Blir fort 350-400000 kroner å fordele over 4-5 år. Du har kanskje ikke tenkt på det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det virker som det er noe som er feil med de batteriene ettersom de ikke kan lades på full effekt. Hvorfor gjør ikke Tesla mer for og finne de feilene så de som kjøper/har sånn bil slipper sånne problemer med kortere rekkevidde og lenger ladetid? Sette inn samme type batteri med samme feil er da ikke helt bra selv om en får nytt batteri. Hvis jeg har min "fossilbil" på verksted og få den tilbake med mindre rekkevidde og effekt ville jeg selvfølgelig reagert på det.Det burde dere som kjøre Tesla gjøre også. Dette her er jo såpass alvorlig at heving av kjøp kommer inn i bildet. Har sittet på gjerdet når det gjelder elbiler. Vil sikkert bli bra dem også med tiden men når en hører stadig vekk att det kommer ny batteriteknologi så avventer jeg og anskaffe meg en sånn for når den kommer vil de som er i bruk nå bli verdiløse. Ifølge Nissan har elbiler en levetid på 10 år. Hvordan dette kan være så mye mer miljøvennlig veit sannelig ikke jeg. Nei får kjøre min fossilbil med god samvittighet endel år til og heller tenke at i motsetning til dere elbilkjørende så bidrar jeg til at nye trygge veier blir betalt. :)

 

Hvis vi skal vente til den perfekte elbilen kommer på markedet, blir det aldri noen som bruker penger på å utvikle den. Det er slik markedsøkonomien virker.

 

Når det gjelder verdiløse elbiler så fort det kommer ny batteriteknlogi, så får man gå i seg selv og sjekke hvorfor man kjøper bil. Hvis det er for å gjøre naboen grønn av missunnelse, så har du rett. Hvis det derimot faktisk handler om å kjøre fra A til B med mer stash enn du vil drasse med deg på bussen, så har det ikke mye å si om det fins bedre biler, bare den du har gjør jobben.

 

Til sist, så har de fleste biler kalkulert levetid ca 10 år fra produsentenes side, uansett drivlinje.

 

Gjennomsnittslevetid på en bil her i Norge er ca 11 år mot ca 10 for 20 år siden, mens i Tyskland har det gått opp til 8 år (opp fra en plass under 7 år for 20 år siden).

 

Mvh

Per Gunnar Hansø

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal bli interessant å høre om noen Tesla-eiere forsvarer dette. Ofte blir de helt ute av seg om noen sier noe negativt om Teslaen (barnet) deres.

 

Skal si det var deilig å kjøre tur/retur Danmark. 1054km med over 100km rekkevidde igjen, uten å fylle tanken.

Lenke til kommentar

Hvis vi skal vente til den perfekte elbilen kommer på markedet, blir det aldri noen som bruker penger på å utvikle den. Det er slik markedsøkonomien virker.

 

Når det gjelder verdiløse elbiler så fort det kommer ny batteriteknlogi, så får man gå i seg selv og sjekke hvorfor man kjøper bil. Hvis det er for å gjøre naboen grønn av missunnelse, så har du rett. Hvis det derimot faktisk handler om å kjøre fra A til B med mer stash enn du vil drasse med deg på bussen, så har det ikke mye å si om det fins bedre biler, bare den du har gjør jobben.

 

Til sist, så har de fleste biler kalkulert levetid ca 10 år fra produsentenes side, uansett drivlinje.

 

Gjennomsnittslevetid på en bil her i Norge er ca 11 år mot ca 10 for 20 år siden, mens i Tyskland har det gått opp til 8 år (opp fra en plass under 7 år for 20 år siden).

 

Mvh

Per Gunnar Hansø

11 år gjennomsnittslevetid ja, bra du har faktaene i orden.

Lenke til kommentar

 

Det virker som det er noe som er feil med de batteriene ettersom de ikke kan lades på full effekt. Hvorfor gjør ikke Tesla mer for og finne de feilene så de som kjøper/har sånn bil slipper sånne problemer med kortere rekkevidde og lenger ladetid? Sette inn samme type batteri med samme feil er da ikke helt bra selv om en får nytt batteri. Hvis jeg har min "fossilbil" på verksted og få den tilbake med mindre rekkevidde og effekt ville jeg selvfølgelig reagert på det.Det burde dere som kjøre Tesla gjøre også. Dette her er jo såpass alvorlig at heving av kjøp kommer inn i bildet. Har sittet på gjerdet når det gjelder elbiler. Vil sikkert bli bra dem også med tiden men når en hører stadig vekk att det kommer ny batteriteknologi så avventer jeg og anskaffe meg en sånn for når den kommer vil de som er i bruk nå bli verdiløse. Ifølge Nissan har elbiler en levetid på 10 år. Hvordan dette kan være så mye mer miljøvennlig veit sannelig ikke jeg. Nei får kjøre min fossilbil med god samvittighet endel år til og heller tenke at i motsetning til dere elbilkjørende så bidrar jeg til at nye trygge veier blir betalt. :)

 

Hvis vi skal vente til den perfekte elbilen kommer på markedet, blir det aldri noen som bruker penger på å utvikle den. Det er slik markedsøkonomien virker.

 

Når det gjelder verdiløse elbiler så fort det kommer ny batteriteknlogi, så får man gå i seg selv og sjekke hvorfor man kjøper bil. Hvis det er for å gjøre naboen grønn av missunnelse, så har du rett. Hvis det derimot faktisk handler om å kjøre fra A til B med mer stash enn du vil drasse med deg på bussen, så har det ikke mye å si om det fins bedre biler, bare den du har gjør jobben.

 

Til sist, så har de fleste biler kalkulert levetid ca 10 år fra produsentenes side, uansett drivlinje.

 

Gjennomsnittslevetid på en bil her i Norge er ca 11 år mot ca 10 for 20 år siden, mens i Tyskland har det gått opp til 8 år (opp fra en plass under 7 år for 20 år siden).

 

Mvh

Per Gunnar Hansø

Joda vet de fleste produsenter kalkulerer med ca 10 års levetid. Nå er jo nesten halvparten av bilparken i Norge eldre enn 10 år. De aller fleste durer og går i mange år enn det med normalt vedlikehold uten at de koster all verden og holde igang.

 

Nå har jo ikke elbiler vært så lenge på markedet at en kan sammenligne dem enda men hvis de følger "standarden" til Think så vil de vel vrakes lenge før enn det "fossilbiler"blir sendt til høggern.

Hva det koster i vedlikehold etter garantier er utløpt vil vel avgjøre hvor lenge en bil er i drift. Nå vil vel levealderen synke uansett hvilken driftform den har. Bilene blir mer og mer avanserte med dyre løsninger så det ender vel med i fremtiden at bilene blir vraket når garantien går ut. :)

 

Har en gammel rallyescort som er i like god form nå som på 70-tallet. Enkel bil uten duppeditter. Har ett delelager til de neste 50 årene også så den overlever meg med glans vil jeg tro. :) Miljøvennlig er den ikke men morsom bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Til å være en teknoblekke, så er det mange som sutrer over fremtiden her. Fossilbiler er døde, det handler bare om få år før de er borte fra butikkene.

 

Og allikevel er det faktisk luringer her som synes det er flott å fylle 60 liter på tanken, for så å brenne opp masse dritt...

 

Er vel slik, når man synes Per-Willy og Trumpern er de kuleste individene på Tellus.

Definer "få år"

 

I Tyskland er det "ingen" som kjører elbil, eller mente du butikkene her i landet?

Det spiller jo ingen rolle for skiftet om det tar 10 eller 30 år. Utfallet blir det samme for teknologiendringen. Det som kommer til å koste fryktelig mange penger og artsmangfold, er om man utsetter å redusere CO2-utslipp for alle kategorier.

Lenke til kommentar

Det spiller jo ingen rolle for skiftet om det tar 10 eller 30 år. Utfallet blir det samme for teknologiendringen. Det som kommer til å koste fryktelig mange penger og artsmangfold, er om man utsetter å redusere CO2-utslipp for alle kategorier.

 

Om din definisjon av "få år" er 30år, så greit.

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den hovmod som Tesla-leiren har vist i mange år kombinert med samme leiren sin forakt for andre elbiler så er godtingen dem vel fortjent. Du er ikke et arrogant rævhøl i flere år uten at folk begynner å ønske at du tryner skikkelig.

Vel, jeg kan faktisk ikke si at jeg har sett spesielt mye hovmod eller fortalt mot andre elbiler, selv om det helt klart er slik at mange av eierne har vært fornøyde og uttrykt dette. Det skal da også sies at Tesla som el-bil har stilt i en klasse forn seg, og gjør i stor grad fortsatt dette. Ei heller synes jeg Teslaeiere jevnt over har fremstått som arrogante rævhøl, om noen har oppført seg dårlig så er det vel anti Tesla bevegelsen som tilsynelatende eksisterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen gidder vel å forsvare eller svare fossilhue som skryter av at han klarer å fylle tanken med bensin til 16 kr litern

«Fossilhue», er det alt du klarer å lire av deg? Ikke betalte jeg 16kr, ikke fylte jeg bensin. Antar du kjører Tesla siden du ble så støtt/såret av innlegget mitt. Traff tydligvis et ømt punkt. Mange elbileiere med dyre elbiler har betalt 8-900000kr, kanskje enda mer. Tenk på det verditapet bare første året. For dette verditapet kan et «fossilhue» kjøre langt med sin fossilbil.

 

Jeg lurer litt på hvorfor Teslaeierne går til angrep på oss som fyller bensin/diesel på tanken. Hater dere oss så mye? Tråden var jo ment å fokusere på reduksjonen av kapasiteten på batteripakken. Jeg hadde jo reagert om bilen min plutselig ble innkalt for å få en mindre drivstofftank. Du synes kanskje det er greit alt Tesla gjør?

 

Jeg er ganske forsiktig med mitt bilhold, bruker ikke bilen så mye. Jeg har god samvittighet når det gjelder mitt totalregnskap ang CO2.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...