Gå til innhold

Tesla-eiere raser mot selskapet: Kuttet rekkevidden på bilene deres over natten


Anbefalte innlegg

Model 3 selger bra i Tyskland. Model 3 med Norske avgifter er fortsatt ett godt kjøp. På nivå med 3 serien fra bmw bare kjappere, mer utstyr osv.

 

Hvor bra selger Model 3 i Tyskland? Sånn prosentmessig?

 

tror det er rimelig begredelig, men jeg kan ta feil.

 

Hvis valget i Tyskland står mellom en bedriten Model S og en RS6 til samme pris ,så er det vel ikke så vanskelig å velge der nede vil jeg tro.

Endret av Simkin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor bra selger Model 3 i Tyskland? Sånn prosentmessig?

 

tror det er rimelig begredelig, men jeg kan ta feil.

 

Hvis valget i Tyskland står mellom en bedriten Model S og en RS6 til samme pris ,så er det vel ikke så vanskelig å velge der nede vil jeg tro.

Tesla selger mest elbiler i Tyskland i år. De er opp mange 100% etter model 3 kom.

 

Ellers er det lange ventelister på elbiler i Tyskland. Tar seg absolutt opp.

 

Ser ikke helt relevansen med model S/rs her..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tesla selger mest elbiler i Tyskland i år. De er opp mange 100% etter model 3 kom.

 

Ellers er det lange ventelister på elbiler i Tyskland. Tar seg absolutt opp.

 

Ser ikke helt relevansen med model S/rs her..

 

Men hvor mange % har Tesla i det Tyske markedet?

 

En Model S ligger vel prismessig på linje med en RS6 der nede, da er det vel ikke så vanskelig å velge vil jeg tro.

 

Det er jo bare her på berget Tesla har slått ann, på tide å innse det.

Endret av Simkin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men hvor mange % har Tesla i det Tyske markdedet?

 

En Model S ligger vel prismessig på linje med en RS6 der nede, da er det vel ikke så vanskelig å velge vil jeg tro.

Det er veldig lavt, har ikke regnet på det. Men det ligger tall på nett, så det fikser du.

 

Men vi diskuterer model 3. Prisen på den er langt i fra en rs...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo 5 poster opp. Er nok smart å slutte med spammingen. Svaret er det samme som over.

 

Nei, du har ikke postet hvor mange % andel.

 

du har skrevet

 

Det er veldig lavt,

 

På tide å stoppe med spammingen selv

 

Med fare for å gjenta meg selv: Tesla har kun tatt av her på berget, på tide å innse det.

 

Skal du poste noe mer nå, så kom med % andel på hvor mye merkedsandel Tesla har i Tyskland.

 

Den er skremmende lav, til hint.

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da spør jeg deg igjen, hvor mange % andel har Tesla i Tyskland?

Tesla har ca. samme prosentandel av salget i Tyskland i 2019 som Porsche. Men til forskjell fra Porsche peker Teslas kurver rett oppover så året under ett vil de nok selge vesentlig bedre. De lå under i Q1 og over allerede i Q2. 

 

Elbilsalget i Tyskland nærmer seg 2% av totalen, også sterkt økende. I juni var økningen 117% fra året før.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tenk å være så tiltaksløs. Jeg er ikke din statiker, gjør noe selv om du er så interessert i dette tallet.

Tesla er opp rundt 400% i Tyskland. Det snakker for seg selv. Men det måtte en billigere bil til(model 3), ingen tvil om det.

Lol,det gjør jo faktisk ikkje det.

% opp sier nada om den generelle interessen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tenk å være så tiltaksløs. Jeg er ikke din statiker, gjør noe selv om du er så interessert i dette tallet.

 

Tesla er opp rundt 400% i Tyskland. Det snakker for seg selv. Men det måtte en billigere bil til(model 3), ingen tvil om det.Skjønn

 

Du skryter jo av 400% opp, hvorfor klarer du ikke å hente total markedsandel?

 

Det er jo bare å innse det, Tyskere flest vil ikke ha slike drittbiler, de kjøper heller RS6, M3/5 og AMG til slike priser.

 

Dessuten, er ikke Tyskere interessert i å lade slike biler hjemme.

Endret av Simkin
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tesla er en privat bedrift som ikke bærer noe som helst ansvar for å redde hverken Tyskland eller verden for øvrig. De selger for øyeblikket akkurat så mange biler som enten markedet etterspør eller de er i stand til å levere. I Norge kjøper folk Tesla (spesielt Model 3) fordi det gir den beste totaløkonomien. Folk kjøper ikke elbil for å redde kloden, ei heller for å provosere folk på internett. Folk kjøper elbil fordi de trenger en bil. Og når de kan velge mellom en Passat med litt over hundre dieselhester og en Tesla med syv tusen hester så bør det ikke være så uendelig vanskelig å forstå at noen velger sistnevnte. Selv om den må lade halvveis på den årlige turen til Vladivostok.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg har en Tesla X og det har vært fabrikasjonsfeil og SW feil.

Jeg har aldri fått så god service før,.... ever, selv med 7 års Porsche Cayenne topp service.

Tesla Skøyen har et kjærneteam som virkelig setter kunden i fokus. De gjør alt hva de kan for deg som eier og kunde.

Det er ikke noe å lure på en gang..

Også erstatningsbil gjennom Avis har fungert ekstremt bra.

 

Skal ikke blande meg inn i denne saken konkret,men det fremstår jo nesten som at eier har misligholdt god ladepraksis og så har Tesla gått inn å byttet til et flunk nytt 75kWhr batteri og så hadde han et dårlig 85Kwhr batteri.Så dårlig at Tesla bare byttet det. Da hadde i alle fall jeg blitt takknemelig.

Tesla produserer jo ikke 85 batterier lenger.

 

Bilene har en del fabrikasjonsfeil, oftest SW feil- , men servicen jeg har fått er 10 av 10. Stå på Tesla Skøyen dere gjør en udmerket jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...